ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Římské číslice jako rozšiřující učivo
Advertisements

Vypracovala Jitka Trejbalová
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Český jazyk a literatura
Římské číslice 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
zpracovaný v rámci projektu
Číslice starověkých kultur
ICT M 5.R. Římské číslice
Římské číslice 5. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Římské číslice ( 50, 100, 500, ) Matematika , 5. ročník
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
PRAVOPIS ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk.
Římské číslice Petr Šimek, V.B.
AUTOR: Martina Dostálová
Autor výukového materiálu:
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z prvního stupně. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti z.
Římské číslice 1 – 20 Matematika , 5. ročník
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Římské číslice 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
ICT M 5.R. Římské číslice II
Vypracovala: Denisa Karasová. formálně známy jako Hind-arabské číslice dnes nejrozšířenější zápis čísel původ v Indii, 400 př. n. l n. l. do Evropy.
Elektronická učebnice - I
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE - PROCVIČOVÁNÍ
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Pozor, čárka I..
Převody 6 km+ 6m= m 6 000m+ 2 km= . km 4q + 20 kg= ...kg
Autor: Mgr. Jaroslava Bošková
Číselné soustavy I Jana Bobčíková.
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Římské číslice je způsob zápisu pomocí písmen abecedy
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová JEDNOTKY OBSAHU km 2 m2m2 cm 2 dm 2 mm 2.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS Word - odrážky Co se všechno naučíme??? Vkládat, upravovat a odsazovat.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_12 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu II. (pomocné vědy historické, datum, letopočet,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R17_ Procento TEMA: Matematika 7. ročník.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová BRAINSTORMING VŠECHNY OBRÁZKY BY SE DALY SHRNOUT DO JEDNOHO TÉMATU KONSTRUKCE.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Číselné soustavy.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost Autor: Mgr. Martina Durinová VODSTVO POVRCH PODNEBÍ POLOHA PAMÁTKY STÁTY A MĚSTA.
K R U Ž N I C E Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Poznáváme čísla do tisíce
OSA SOUMĚRNOSTI Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Praktické příklady k procvičování
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk
VY_32_INOVACE_07_rimskecislice
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
zpracovaný v rámci projektu
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Číselné soustavy
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_20 _Římské číslice Regina Byrtusová
Římské číslice – Matematika, 3.ročník
Římská čísla – Matematika 3.ročník
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_01_ Římské číslice
Římské číslice Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Římská čísla Římské číslice je způsob zápisu čísel pomocí písmen abecedy. Jedná se o takzvanou nepoziční číselnou soustavou, pro které je charakteristická.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Rímske číslice Pre 5. ročník ZŠ.
Český jazyk a literatura
Rímske čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_Mil_III_05 Římské číslice
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová

I V X L 1 5 10 50 van edl énii esem CO UŽ UMÍME Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika CO UŽ UMÍME I V X L van edl énii esem 1 5 10 50 ZAPIŠTE ŘÍMSKÝMI NEBO ARABSKÝMI ČÍSLICEMI 3 = 8 = 4 = 9 = 25 = 56 = 31 = 19 = XXVII = XV = LIX = XLIX =

MEZI ŘÍMSKÝMI ČÍSLICEMI NEEXISTUJE ZNAK (PÍSMENO) PRO NULU Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika NOVÁ LÁTKA I V X L C van edl énii D M esem estou o ěsta 1 5 10 50 100 500 1 000 MEZI ŘÍMSKÝMI ČÍSLICEMI NEEXISTUJE ZNAK (PÍSMENO) PRO NULU Symboly D (500) a M (1000) byly původně psány jako kolmá čára s obloučkem na jedné nebo obou stranách. Symbol D proto vypadal asi jako |) a symbol M jako (|). Tento způsob zápisu umožňoval násobit deseti čísla větší než tisíc tím, že se přidal další oblouček. Číslo 10000 se dalo napsat jako ((|)), 100000 (((|))). Římané neměli žádné slovo pro milión a takto velká čísla používali velmi zřídka. Teprve později a zvlášť ve středověku bylo nutné zapisovat i větší čísla. Proto se stal znak X číslem 10 000, C číslem 100 000 a M číslem 1 000 000. Tyto čárkované symboly se ale dnes prakticky nevyskytují.

TVOŘENÍ VELKÝCH ŘÍMSKÝCH ČÍSLIC Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika PROCVIČUJEME TVOŘENÍ VELKÝCH ŘÍMSKÝCH ČÍSLIC ARABSKÉ ČÍSLO SI NAPIŠTE SLOVY KAŽDOU ČÍSLOVKU NAPÍŠEME SAMOSTATNĚ POMOCÍ ŘÍMSKÝCH ČÍSLIC MAXIMÁLNĚ MŮŽEME NAPSAT TŘI STEJNÉ ŘÍMSKÉ ČÍSLICE ZA SEBOU ŘÍMSKOU ČÍSLICI MŮŽEME ZMENŠIT PŘIDÁNÍM JINÉ ŘÍMSKÉ ČÍSLICE, NIŽŠÍHO ŘÁDU IV = 4 IX = 9 XL = 40 XC = 90 CD = 400 CM = 900 2013 DVA TISÍCE TŘINÁCT MM XIII = MMXIII 1968 TISÍC DEVĚTSET ŠEDESÁT OSM M CM LX VIII

ZKUSTE SČÍTAT JAKO STAŘÍ ŘÍMANÉ Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika PROCVIČUJEME SEŘAĎTE ŘÍMSKÉ ČÍSLICE PODLE VELIKOSTI, PŘEPIŠTE JE ARABSKÝMI ČÍSLICEMI DCLXVI CCVI DXXV LIV LXXI XCV MCCCXL XCV LII DXC MDCXXXIV XLIV ZKUSTE SČÍTAT JAKO STAŘÍ ŘÍMANÉ VÝSLEDKY ZAPISUJ TAKÉ ŘÍMSKÝMI ČÍSLICEMI V + II = XI + II = XI + III = XV + V = V - II = XI - II = XI - III = XV - V = XXIV + III = XXIV – V = LX + CXX = CC + DXC =

MDCXX MDCCCLXXXI MCMXLV MCMLXXXIX MCMXVIII MCDXV MCCCXLVIII Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika PROCVIČUJEME VYHLEDEJTE HISTORICKÉ UDÁLOSTI, KTERÉ SE SKRÝVAJÍ POD LETOPOČTY NAPSANÝMI ŘÍMSKÝMI ČÍSLICEMI MDCXX MDCCCLXXXI MCMXLV MCMLXXXIX MCMXVIII MCDXV MCCCXLVIII

Roman numerals subtract 2013 MMXIII era family tree Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika IV II = XX II = IX III = X V = IV II = XX II = IX III = X V = římské číslice sečti čísla odečti čísla Roman numerals Accumulate numerals subtract numbers 2013 MMXIII rodokmen rodiny letopočet era family tree

Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika PROCVIČUJEME VYTVOŘ SI RODINNÝ RODOKMEN A ZAPIŠ ŘÍMSKÝMI ČÍSLICEMI ROK NAROZENÍ CELÉ TVÉ RODINY

POUŽITÉ ZDROJE http://office.microsoft.com/cs-cz Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika POUŽITÉ ZDROJE http://office.microsoft.com/cs-cz https://www.google.cz/search?hl=cs&q=se%20dv%C4%9Bma%20kamar%C3%A1dy&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.51773540,d.Yms,pv.xjs.s.en_US.jkEW54nYU50.O&biw=1366&bih=643&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=Ti#hl=cs&q=Jan+hus&tbm=isch&um=1&facrc=_&imgdii=_&imgrc=8w9-ke4KXNE-RM%3A%3Bloxt15XjEm191M%3Bhttp%253A%252F%252Fupload.wikimedia.org%252Fwikipedia%252Fcommons%252Fthumb%252Fe%252Fe1%252FMuttich%252C_Kamil_Vladislav_-_Mistr_Jan_Hus_na_hranici_v_Kostnici_1415.jpg%252F220px-Muttich%252C_Kamil_Vladislav_-_Mistr_Jan_Hus_na_hranici_v_Kostnici_1415.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fcs.wikipedia.org%252Fwiki%252FJan_Hus%3B220%3B310 http://i.idnes.cz/10/083/cl6/CHU355143_21KAV_Glosa_TGM_B.jpg https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSdENPJdHmBWxZ9usRBQrTqmj O7TJ1kwKiAw8sZRJvFdua_OSHAbQ https://www.google.cz/search?hl=cs&q=se%20dv%C4%9Bma%20kamar%C3%A1dy&bav=on.2,or.r_qf.&bvm =bv.51773540,d.Yms,pv.xjs.s.en_US.jkEW54nYU50.O&biw=1366&bih=643&um=1&ie=UTF-8&tbm= isch&source=og&sa=N&tab=Ti#hl=cs&q=bitva+na+b%C3%ADl%C3%A9+ho%C5%99e&tbm=isch&um= 1&facrc=_&imgdii=_&imgrc=9Zg9c9De4oL7tM%3A%3BjlF3IPhdcvFy3M%3Bhttp%253A%252F%252F1620. webpark.cz%252Fbh1b.jpg%3Bhttp%253A%252F%252F1620.webpark.cz%252Fbitva.html%3B410%3B310 http://bozppo.vfn.cz/pozar_soubory/image002.jpg http://www.france.cz/IMG/png/Sans_titre2-2.png http://www.renesance-gabreta.cz/pictures/17-listopad.jpg