Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 9 Tematický okruhElektrický proud.
Advertisements

ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhElektrický proud.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_03
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhKapaliny TémaVlastnosti.
TÁNÍ – TUHNUTÍ FY_023_Změny skupenství látek_Tání - tuhnutí
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 9 Tematický okruhElektrický proud.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_125_Složení a třídění směsí AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Pracovní list VY_32_INOVACE_40_11
METODY ODDĚLOVÁNÍ SMĚSÍ
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Digitální učební materiál
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Digitální učební materiál
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Digitální učební materiál
Skupenské přeměny Rozeznáváme skupenství pevné, kapalné, plynné a plazma. Skupenství vosku Plazma Plynné Kapalné Pevné.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Die Schweiz Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Digitální učební materiál
METODY ODDĚLOVÁNÍ SMĚSÍ
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
F-Pn-P068-Mikroskop PAPRSKOVÁ OPTIKA 9. MIKROSKOP.
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ Písek Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět: Technické aplikace Ročník: 3 Téma: Struktura látek s kapalnými krystaly Tematický okruh: Lineární součástky elektronických obvodů Jméno autora: Miroslav Široký Datum tvorby: únor 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_TAP3_SR011 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_TAP3_SR011 Anotace: Struktura látek s kapalnými krystaly– princip, vlastnosti a využití

Struktura látek s kapalnými krystaly Je stav hmoty, jehož vlastnosti jsou přechodem mezi kapalným a pevným skupenstvím. Např. kapalné krystaly mohou téci jako kapalina, ale zároveň mají uspořádané a orientované molekuly jako krystal. Při pozorování kapalného krystalu mikroskopem v polarizovaném světle je možné v krystalu spatřit texturu. Každá část této textury odpovídá jedné doméně, která se od ostatních liší orientací molekul.

Druhy tekutých krystalů 1) Termotropní U termotropních krystalů dochází k fázovému přechodu v zavislosti na teplotě nebo elektrickém poli. a) Nematické - Ke změně optických vlastností dochází působením elektrického pole. Tento druh tekutých krystalů se využívá pro zobrazovací techniku, defektoskopii, mapování elektrických polí a detektory neviditelných záření.

b) Cholesterické - Ke změně zabarvení dochází vlivem změny teploty b) Cholesterické - Ke změně zabarvení dochází vlivem změny teploty. Využití nachází u barevných indikátorů teploty, v defektoskopii, kontrole plošných a integrovaných obvodů a v lékařství. 2) Lyotropní U lyotropních je nutné měnit koncentraci.

Použití zobrazovací technika (displeje) vizuální teplotní senzory (termotropní kapalné krystaly) [1]

[3] [2] [4]

Zdroje [1]. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-27]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kapaln%C3%BD_krystal [2]. In: [online]. [cit. 2013-02-27]. Dostupné z: https://www.google.cz/search?q=druhy+tekutych+krystalu&hl=cs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=vV8uUfiYCO6O4gSPqIFQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=796#imgrc=eI6GJILMT6kyzM [3]. In: [online]. [cit. 2013-02-27]. Dostupné z: https://www.google.cz/search?q=druhy+tekutych+krystalu&hl=cs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=vV8uUfiYCO6O4gSPqIFQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=796#imgrc=CemLMA9vear1HM [4]. In: [online]. [cit. 2013-02-27]. Dostupné z: https://www.google.cz/search?q=druhy+tekutych+krystalu&hl=cs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=vV8uUfiYCO6O4gSPqIFQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=796#imgrc=W2yhKs_qoJeUOM%3A%3B-S5fLikt1B9aMM%3Bhttp%253A%252F%252Fjablickar.cz%252Fwp-content%252Fuploads%252F2012%252F02%252FCR-N-I.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fjablickar.cz%252Fvse-co-potrebujete-vedet-o-lcd%252F%3B783%3B312