PUBLIC RELATIONS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
… aneb Všude samý sponzoring OLGA JURÁŠKOVÁ
Komu se nelení, tomu se školení… 1. Co to vlastně je Public relations? 2. Co v těch novinách zase píšou? 3. Jaké máme publikum? 4. Jak se dělají noviny.
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Obnovená strategie EU pro sociální odpovědnost podniků na období Komentáře a otázky Ivo Jupa.
Motivační seminář Opava Východiska a zkušenosti pro vzdělávání pro sociální podnikání Karel Rychtář SČMVD Praha Tato prezentace je spolufinancována.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Workshop ke konceptu společenské odpovědnosti firem - CSR - Klára Tichá partner rozvojového partnerství Equal Aspra, a.s. Moderní formy péče o zaměstnance.
9.Komunikace.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Koncepce marketingového řízení
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Společenská odpovědnost organizací
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové prostředí
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Vodafone - případová studie „Integrace Společenské odpovědnosti (CR) do firmy“ Přemysl Filip Senior Manager Společenské odpovědnosti Listopad 2007, VŠE.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Public relations Obsah a struktura inovovaného předmětu Projekt 1098/ inovace výuky studijního předmětu public relations financovaný z prostředků.
PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Tržní prostředí.
Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky
8. Marketing.
Public relations Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
PUBLIC RELATIONS terminologická nejasnost teoretické zázemí
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Model struktury strategického managementu
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
MARKETING Přednáška P
Společenská odpovědnost a školy
Společenská odpovědnost firem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Společensky odpovědné podnikání
Marketing neziskových organizací
Vítejte na Marketingu.
Abstrakt Abstract Cíl práce Testované hypotézy Bibliografie
PUBLIC RELATIONS terminologická nejasnost teoretické zázemí
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Ekonomika malých a středních podniků
Corporate Social Responsibility (CSR)
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

PUBLIC RELATIONS

Public Relations = jsou samostatnou řídící funkcí, jejímž posláním je vytváření a udržování komunikačních kanálů, usilování o vztahy důvěry a vzájemného porozumění a hledání možnosti spolupráce mezi organizací a relevantní částí veřejnosti. PR orientují vedení organizace ve stavu veřejného mínění a starají se o otevřenost organizace vůči společenským potřebám. Jsou odpovědné za vytváření atmosféry odpovědnosti organizace vůči společenským potřebám. PR podporují vedení organizace v jeho snaze držet krok s požadavky doby a učí je využívat dobových změn k prospěchu organizace tím, že anticipuje trendy jako systém včasné výstrahy (Rex Harlow) = komunikační nástroj používaný pro podporu dobrého jména firmy = činnost, jež identifikuje a překonává rozdíl mezi tím, jak je firma skutečně vnímána klíčovými skupinami veřejnosti a tím, jak by chtěla být vnímána = Public Relations helps an organization and its publics adapt mutually to each other (Public Relations Society of America)

Grunigovy modely Model Characteristic Press agentry / Publicity Public infor-mation Two-way assymmetric Two-way symmetric Purpose propaganda dissemination of information scientific persuasion mutual understanding Nature of communi-cation one-way; complete truth not essential one-way; truth important two-way; imbalance effects two-way; balanced effects Nature of research little; counting house little; readability, readership formative; evaluation of attitudes formative; evaluation of understanding Leading historical figures P.T. Barnum Ivy Lee E.L. Bernays E.L. Bernays, educators, … Estimated % of organizations practicing today 15% 50% 20%

PR – evropský pohled Dimenze evropského PR: Mezi roky 1988-1995 Public Relations Society of America vydává Public Relations Body of Knowledge 1998 European Public Relations Education and Research Association chce vydat EBOK Později k výzkumu přidány „Country Cards“ Dimenze evropského PR: řídící technická reflektivní výchovná

Typy PR Korporace Marketing Interní, vnitřní Externí, vnější Veřejné vztahy Finanční Média Zaměstnanci Rodina Odbory Akcionáři Veřejnost Místní komunita Vláda Obchodní asociace Nátlakové skupiny Investoři Bankéři Konzultanti Burza Televize Rozhlas Tisk Dodavatelé Distributoři Konkurenti Velkoobchodníci Maloobchodníci

Silné stránky PR Zjištění důležitých trendů Dobrý občan Krizový management Obtížnost dosažení publika PUBLIC RELATIONS Flexibilita sdělení Větší objektivita Nákladová efektivita

Slabé stránky PR Obtížnost měření efektivity Nedostatečná kontrola PUBLIC RELATIONS Novináři hlídají vstupy

Vztah mezi marketingem a PR MGT PR MGT PR A B MGT PR MGT PR MGT=PR E C D

Společenská odpovědnost firem = Corporate Social Responsibility = CSR je dobrovolné integrování sociálních a ekologických hledisek do každodenních firemních operací a interakcí s firemními stakeholdery (Zelená kniha 2001, EU) = CRS je způsob podnikání, který odpovídá či jde nad rámec etických, zákonných, komerčních a společenkých očekávání (nevládní organizace Business for Social Responsibility) tzv. triple-bottom-line (people, planet, profit)

Nike, Inc. 1992 – Code of Conduct 1992 – Jeff Ballinger: nezákonné praktiky v továrnách Nike v Indonésii 1997 – vynesen vnitřní posudek realizovaný Ernst & Young 1998 – zahájen proces proti Nike v Kalifornii 1998 – Nike´s New Labor Initiatives

Rizika a krize 2003 internetový výzkum provedený agenturou Donath-Burson-Marsteller se svými partnery osloven byl vrcholový management největších českých podniků průzkumu se zúčastnilo 53 respondentů z 51 největších českých firem dotazování proběhlo 6.-26.10.2003

Výsledky krizovým situacím lze v podnikání předcházet mezi nadprůměrně rizikové oblasti patří zabezpečení počítačových systémů a dat či vztahy s obchodními partnery a konkurencí riziky a jejich prevencí by se měl zabývat vrcholový management jako nástroj prevence krizí se využívá zejména systematická identifikace potenciálních rizik v příštích 12-ti měsících budou ve firmě inovovat postupy pro prevenci a řízení krizí pro řízení krizových situací je potřebná znalost fungování firmy

Výsledky - pokračování hl. důvodem neobjektivního informování médii je neznalost problematiky ze strany novinářů aktivní komunikace s médii je základním komunikačním nástrojem v krizové situaci nejvhodnějšími osobami pro styk s médii během krize jsou tiskový mluvčí a generální ředitel nedostatečná komunikace s médii během krize má podstatný vliv na hospodářské výsledky atd.

Otec PR, synovec Sigmunda Freuda Propagace turné Diaghilev´s Ballet po Americe Práce pro Procter and Gamble, výrobce hedvábí Cheney Brothers, American Tobacco (Lucky Strike – Torches of Freedom), GM, Philco Radio and Television

Průzkum mezi českými novináři v r. 2003 internetový výzkum provedený agenturou Donath-Burson-Marsteller ve Velké Británii provedla The Survey Shop osloveno 751 novinářů vzorek čítal 158 novinářů vyloučeni novináři z televizí a rádií dotazování proběhlo 23. – 30.06.2003

Jakou část tiskové zprávy obvykle novinář přečte, než se rozhodne, zda obsahuje informace využitelné k práci?

Vady tiskových zpráv

Prověřování identity odesílatele

Model novináře muž preferuje zprávy e-mailem pro určení informační hodnoty čte 1. odstavec obdrží 46 tiskových zpráv týdně domnívá se je víc než ½ tiskových zpráv obsahuje superlativy, nepoužitelné citace a neobsahuje žádné zpravodajsky hodnotné informace cení si nejvíc tiskových konferencí k práci nepotřebuje audiovizuální materiály ani výsledky spotřebitelských soutěží

Model novináře – pokračování preferuje formát MS Word nečte všechny tisk. zprávy poslané na adresu redakce má zájem hl. o zprávy související s tématy, kterým se věnuje na zprávu delší než A4 se nepodívá e-mailům důvěřuje o avíza formou SMS nestojí

Sponzorství = investování peněz nebo jiných vkladů do aktivit, jež otvírají přístup ke komerčně využitelnému potenciálu, spojenému s danou aktivitou = nástroj komunikace, kdy sponzor pomáhá sponzorovanému uskutečnit jeho projekt a sponzorovaný pomáhá sponzorovi naplnit jeho komunikační cíle Nestane-li se tak, stává se sponzorství pouhým dárcovstvím

Typy sponzorství Sponzorství založené na transakcích Sport Umění VZTAH K UDÁLOSTEM VZTAH K PŘÍČINĚ Ambush Vysílání Kultura Zábava MUSH (sponzorství „na dobrý účel“) Hodnotový marketing

Měření efektivnosti sponzorství Výsledky komunikace Vystavení EFEKTIVITA SPONZORSTVÍ Tržní podíl a podíl na obratu Zpětná vazba pro zúčastněné skupiny

Propaganda = bílá, černá a šedá ve staré latině znamená věci, které jsou propagovány 1622 papež Řehoř XV založil Congregatio de Propaganda Fide vědeckým způsobem použita W. Lippmanem a E. Bernaysem – Creel Commission Techniky: odvolání se na strach, autoritu, bandwagon effect, získání nesouhlasu, glittering generalities, odůvodnění, mlžení, efekt přenesení, zjednodušování, obyčejný člověk, svědectví, stereotypy, obětní beránek

PR vs veřejná komunikace obé mají za cíl formovat názor a ovlivňovat chování PR je 2-směrný proces veřejná komunikace 1- směrný proces může se z ní vyvinout propaganda white propaganda black propaganda

Metafory a „zarámování“

Operace Trvalá svoboda „zóna zla“

Z DRUHÉ STRANY

Citované zdroje: DE PELSMACKER, P. – GEUENS, M. – VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. 1. vydání. Praha: Grada, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1 Průzkum mezi českými manažery: Rizika a krize 2003. Donath-Burson-Marsteller – Det Norske Veritas – MR.Think, 2003 Průzkum mezi českými novináři – červen 2003. Donath-Burson-Marsteller, 2003 http://www.internetweekly.org/photo_cartoons/cartoon_saddam_in_disguise.html http://www.cbsnews.com Verčič, D. et all. On the definition of public relations: a European view. Public Relations Review 27 (2001), p. 373-387 HIEBERT, R.E. Public relations and propaganda in framing the Iraq war: a preliminary review. http://www.tampa.prsa.org/pr101.html KOTLER, P. MINDAK, W. Marketing and Public relations. Journal of Marketing (1978), p. 13-20 TRNKOVÁ, J. SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST FIREM http://www.wordiq.com/definition/Public_relations http://www.wordiq.com/definition/Propaganda