Zajímavá matematika T R K A L O Č Y =

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Advertisements

SLOVNÍ ÚLOHY.
Elektronická učebnice - I
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Několikrát méně, nácvik.
Matematika a její aplikace
Zábavná matematika.
Počítání do 100 procvičování III.. Pomoz Aničce spočítat peníze Anička se vydala nakupovat. Koupila kapra za 70 Kč, měla však připraveno pouze 65Kč. Kolik.
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 1 Předmět, ročník
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Petra Reichlová Materiál: VY_42_INOVACE_M28.15 Téma: Rovinné obrazce -
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Matematika a její aplikace
Násobení a dělení desetinných čísel
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Řešení každé slovní úlohy se skládá z několika částí.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Poradíš si ? Lenka má 18 pastelek. Jana má o 5 pastelek méně. Kolik pastelek má Jana? 1. Nakresli: Lenka…………………………………………… Jana …………………………………………… Vypočítej:
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
82.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 4 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
Matematika nám jde L I O A E K V C =
83.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 5 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_565_PÍSEMNÉ_NÁSOBENÍ_DVOJ CIFERNÝM_ČINITELEM.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Přirozená čísla – slovní úlohy Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora.
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Složené.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ ÚLOHY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Jméno autora výukového materiálu
ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu CZ.1.07/1.4.00/
Velká horolezecká soutěž
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Zápalka váží 4 gramy a stojí 2 koruny
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí Matematika 3. ročník
VY_32_INOVACE_14_Slovní úlohy
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_03
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2C_12
VY_32_INOVACE_01_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DVĚMA A TŘEMI
Materiál je připraven pro práci s interaktivní tabulí.
Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sčítání a odčítání desítek do 100
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_33_Nakupujeme
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Procenta - slovní úlohy
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Transkript prezentace:

Zajímavá matematika 11 12 13 14 15 16 17 18 T R K A L O Č Y 7 + 6 = 11 12 13 14 15 16 17 18 T R K A L O Č Y 7 + 6 = 8 + 8 = 6 + 9 = 7 + 9 = 6 + 5 = 9 + 8 = 7 + 6 = 9 + 7 = 8 + 9 = 9 + 4 = 8 + 6 = 8 + 5 = 9 + 9 = 7 + 4 = 6 + 8 = 7 + 5 = 7 + 7 = 4 + 9 = 9 + 9 = 5 + 6 = 6 + 7 = 5 + 9 = 4 + 9 = 7 + 7 = 5 + 7 = 3 + 8 = 9 + 9 = 5 + 7 = 8 + 8 = 10 + 3 =

Kontrola- soutěž 7 + 6 = 13 K 8 + 8 = 16 O 6 + 9 = 15 L 7 + 9 = 16 O 9 + 8 = 17 Č 8 + 5 = 13 K 9 + 9 = 18 Y 7 + 4 = 11 T 6 + 8 = 14 A 7 + 5 = 12 R 7 + 7 = 14 A 4 + 9 = 13 K 9 + 9 = 18 Y 5 + 6 = 11 T 6 + 7 = 13 K 5 + 9 = 14 A 7 + 6 = 13 K 9 + 7 = 16 O 8 + 9 = 17 Č 9 + 4 = 13 K 8 + 6 = 14 A 4 + 9 = 13 K 7 + 7 = 14 A 5 + 7 = 12 R 3 + 8 = 11 T 9 + 9 = 18 Y 5 + 7 = 12 R 8 + 8 = 16 O 10 + 3 = 13 K

Slovní úloha Zdeňka koupila chleba za 25 korun a sýr za 20 korun. Kolik korun zaplatila? ………………………. ……………………….. …………………………… …………………………………………………………………………… Kolik korun prodavačka Zdeňce vrátila, když platila 100 korunou? ………………………………… nákup…………….. platila…………….. vrátila…………….. ……………………………………………

Slovní úloha- kontrola: zápis: chleba……..25 Kč sýr………….20 Kč celkem……..?...... příklad 25 + 20 = 45 odpověď Celkem zaplatila 45 korun. příklad 100 – 45 = 55 nákup ……….45 Kč platila…………100 Kč vrátila…………?........ Paní prodavačka vrátila Zdeňce 55 korun.

Slovní úloha Martina má 25 pastelek. Renata má o 5 pastelek méně než Martina. Lucka má o 10 pastelek více než Martina. Kolik pastelek mají Renata a Lucka dohromady? ……………………… ……………………… ………………………. ……………………………………………………………………

Slovní úloha- kontrola: zápis Martina…..25 pastelek Renata…..o 5 pastelek méně než Martina Lucka …..o 10 pastelek více než Martina Renata a Lucka dohromady…….?.......... Renata…… 25 – 5 = 20 Lucka……..25 + 10 = 35 dohromady…… 20 + 35 = 55 odpověď Renata a Lucka mají dohromady 55 pastelek.

Počítání se závorkami (60 + 40)- 20 = 12 – (50 – 40) = 40 + (80 – 30) = (100 – 80) + 55 = (30 + 20) – 40 = 15 + (50 + 20) = (100 – 30) – 20 = 18 – (80 – 70) = 50 + ( 100 – 50) = (70 – 50) + 40 = 80 – (50 – 20) = (15 + 25) + 30 = (90 – 60) – 20 = (60 + 40) – 100 = (35 + 5) + 40 = 100 – (80 – 20) = (50 + 30) – 15 = (70 – 10) + 20 = 25 + (100 – 60) = 90 – (45 + 15) =

Kontrola: (60 + 40) – 20 = 100 – 20 = 80 80 – (50 – 20) = 80 – 30 = 50 12 – (50 – 40) = 12 – 10 = 2 40 + (80 – 30) = 40 + 50 = 90 (100 – 80) + 55 = 20 + 55 = 75 (30 + 20) – 40 = 50 – 40 = 10 15 + (50 + 20) = 15 + 70 = 85 (100 – 30) – 20 = 70 – 20 = 50 18 – (80 – 70) = 18 – 10 = 8 50 + (100 – 50) = 50 + 50 = 100 (70 – 50) + 40 = 20 + 40 = 60 80 – (50 – 20) = 80 – 30 = 50 (15 + 25) + 30 = 40 + 30 = 70 (90 – 60) – 20 = 30 – 20 =10 (60 + 40) – 100 = 100 – 100 =0 (35 + 5 ) + 40 = 40 + 40 = 80 100 – (80 – 20) = 100 – 60 = 40 (50 + 30) – 15 = 80 – 15 = 65 (70 – 10) + 20 = 60 + 20 = 80 25 + (100 – 60) = 25 + 40 = 65 90 – (45 + 15) = 90 – 60 = 30

Porovnávání čísel 74 …..47 85…..58 100…98 28…..82 17…..71 36…..37 42…..41 85…..83 75…..75 81…..82 58…..55 54…..45 69…..67 24…..23 37…..36 29…..30 18…..17 95…..97 72…..61 31…..32 100…99 78…..79 54…..55 84…..83 36…..35 84…..48 62…..26 55…..55 97… .98

Porovnávání čísel- kontrola: 74 > 47 85 > 58 100 >98 28 < 82 17 < 71 36 < 37 42 > 41 85 > 83 75 = 75 81 < 82 58 > 55 54 > 45 69 > 67 24 > 23 37 > 36 29 < 30 18 > 17 95 < 97 72 > 61 31 < 32 100 >99 78 < 79 54 < 55 84 > 83 36 > 35 84 > 48 62 > 26 55 = 55 97 < 98

Procvičuj: 54 + ___ = 60 23 + ___ = 30 66 + ___ = 70 21 + ___ = 30 35 + ___ = 40 65 + ___ = 70 87 + ___ = 90 94 + ___ = 100 46 + ___ = 50 99 + ___ = 100 62 + ___ = 70 34 + ___ = 40 61 + ___ = 70 22 + ___ = 30 56 + ___ = 60 95 + ___ = 100 84 + ___ = 90 24 + ___ = 30 48 + ___ = 50 73 + ___ = 80

Kontrola: 62 + 8 = 70 34 + 6 = 40 61 + 9 = 70 22 + 8 = 30 56 + 4 = 60 95 + 5 = 100 84 + 6 = 90 24 + 6 = 30 48 + 2 = 50 73 + 7 = 80 54 + 6 = 60 23 + 7 = 30 66 + 4 = 70 21 + 9 = 30 35 + 5 = 40 65 + 5 = 70 87 + 3 = 90 94 + 6 = 100 46 + 4 = 50 99 + 1 = 100

Procvičuj: 70 - ___ = 61 40 - ___= 34 60 - ___ = 51 30 - ___ = 27 40 - ___= 34 60 - ___ = 51 30 - ___ = 27 70 - ___ = 64 80 - ___ = 71 90 - ___ = 82 40 - ___ = 31 100 - __ = 99 50 - ___ = 42 60 - ___ = 58 40 - ___ = 31 90 - ___ = 81 60 - ___ = 55 80 - ___ = 75 30 - ___ = 23 70 - ___ = 66 50 - ___ = 48 100 - __ = 94 80 - ___ = 71

Kontrola: 60 – 2 = 58 40 – 9 = 31 90 – 9 = 81 60 – 5 = 55 80 – 5 = 75 30 – 7 = 23 70 – 4 = 66 50 – 2 = 48 100 – 6 = 94 80 – 9 = 71 70 – 9 = 61 40 – 6 = 34 60 – 9 = 51 30 – 3 = 27 70 – 6 = 64 80 – 9 = 71 90 – 8 = 82 40 – 9 = 31 100 – 1 = 99 50 – 8 = 42

Řetěz čísel: Kontrola: 60 + 40 - 20 – 20 + 30 – 10 = 60 + 15 – 35 – 5 + 20 + 15 = 90 – 30 – 20 + 25 + 15 + 10 = 70 – 30 – 10 + 20 + 20 – 70 = Kontrola: 60 + 40 – 20 – 20 + 30 – 10 = 80 60 + 15 – 35 – 5 + 20 + 15 = 70 90 – 30 – 20 + 25 + 15 + 10 = 90 70 – 30 – 10 + 20 + 20 – 70 = 0