Základní škola, Hradec Králové

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_27 II Oběhová soustava TEMA: Člověk a jeho svět - Přírodověda.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Krev Název sady:Přírodopis – lidské tělo Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ – VY_32_Inovace_
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_02_16C_Zuby Téma: Biologie člověka Registrační.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_03_03B_USA Téma: Zeměpis Ameriky a Asie.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_16_Imunita Téma:
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_15_03B_Indie Téma: Zeměpis Ameriky a Asie.
Ochrana zdraví Bc. Balonová Soňa. Co je to zdraví? Co si představuješ pod tímto pojmem? Co pro Tebe znamená být zdráv?
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_01_Bakterie.
Lidská sídla Organismy provázející člověka. Mikroorganismy  Nejmenší organismy(mikroorganismy),které provázejí člověka jsou:  bakterie  viry  kvasinky.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: 469 661 719, emaiI:
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Krev - opakování.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola, Hradec Králové
Tělní tekutiny krev.
WORD Číslování stránek
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
SOUSTAVA KREVNÍHO OBĚHU U/33
Základní škola, Hradec Králové
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_PŘÍRODOPIS
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola, Hradec Králové
VY_32_INOVACE_07_PR_KOŽNÍ SOUSTAVA
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Základní škola, Hradec Králové
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_12_Svaly
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Základní škola, Hradec Králové
Náplň seminářů III. ročník všeobecné lékařství
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
WORD Tabulky - ohraničení
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Transkript prezentace:

Základní škola, Hradec Králové Název školy: Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor: Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_08_16C_Obranný systém těla Téma: Biologie člověka Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4 .00/21.2575 Název projektu: EU peníze školám

Anotace Materiál je určen k seznámení s obranným systémem těla Očekávaný výstup: Žák bude vědět, jakým způsobem se lidské tělo brání proti choroboplodným zárodkům. Dokáže vysvětlit pojem imunita a rozlišit jednotlivé typy imunizace. Bude vědět, jaké riziko představuje imunita v případě transplantace orgánů. Datum tvorby: 18. 4. 2013 Ověřeno ve výuce: 19. 4. 2013

Obranný systém těla

imunita = obranný systém těla význam: ochrana před nákazami, cizopasníky a nádory cizorodé látky (antigeny) jsou ničeny přítomnost antigenu vyvolá tvorbu protilátek Buněčná imunita zajištěna T-lymfocyty ničí buňky napadené viry omezují nádorové bujení

Látková imunita zajištěna bílkovinami (imunoglobuliny) tvoří se činností bílých krvinek jsou obsaženy v: plazmě slzách slinách nosním hlenu Přirozená imunita člověk si ji vytváří po prodělané nemoci

Očkování Aktivní imunizace Pasivní imunizace do těla jsou vpraveny zeslabené (upravené) viry nebo bakterie tělo si vytvoří protilátky – zůstávají v těle dlouhodobě jedinec je imunní Pasivní imunizace krátkodobé zvýšení imunity podáním hotových protilátek

Transplantace imunita omezuje transplantaci orgánů riziko odmítnutí orgánu nutnost podávání léků tlumících imunitu

Opakování Vysvětli pojem „imunita“. Čím je zajištěna buněčná imunita? Čím je zajištěna látková imunita? Jak člověk získává přirozenou imunitu? Vysvětli rozdíl mezi aktivní a pasivní imunizací. Proč imunita omezuje možnosti transplantací?