Prezentace – výklad učiva

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Smyslová soustava člověka
Smyslová ústrojí Funkce:
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Smyslová soustava.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Chuťové ústrojí - umožňuje vnímat látky rozpuštěné ve slinách nebo vodě - chuťové receptory jsou umístěny v chuťových pohárcích na papilách na povrchu.
Nervová soustava- receptory
Lidské smysly - sluch Sluch je nejcitlivějším lidským smyslem
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Čidla receptory.
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
SOUSTAVA SMYSLOVÁ – UCHO (sluchový orgán)
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
SMYSLY ČLOVĚKA.
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Smysly člověka (všeobecně) Pří_234_Savci_Smysly člověka (všeobecně) Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
Smyslové ústrojí 5. ročník
Ondřej Zeman, 5.B ZŠ Fryšták
Smysly člověka (všeobecně)
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
SMYSLY.
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/5 Č. materiáluVY_52_INOVACE_55 Vzdělávací.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_47.
Smyslové ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_13_Smyslové ústrojí sluchu.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Smyslová ústrojí Funkce:
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
VY_32_INOVACE_15_28_Smysly
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Ing. Dana Sobotková
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
ČICH, CHUŤ, HMAT smysly.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
čichový, chuťový a hmatový
Prezentace – výklad učiva
Smyslové ústrojí čichu
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_34_ČLOVĚK - ČÁSTI TĚLA
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_18_CHUŤ
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
Smyslové orgány.
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
VY_52_INOVACE_32_01_čich, chuť
Základní škola, Hradec Králové
Lidské smysly.
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Transkript prezentace:

Prezentace – výklad učiva EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1440 Autor Ing. Dana Sobotková Ročník 5. Datum 12.11.2012 Šablona V/2 Č. materiálu VY_52_INOVACE_51 Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět Předmět Přírodověda Způsob využití SMYSLOVÁ SOUSTAVA Prezentace žáky seznamuje se smyslovou soustavou člověka, funkcí a příčinami poškození smyslových orgánů a správným životním stylem. Může sloužit i k samostatnému zápisu učiva. Druh materiálu Prezentace – výklad učiva

Smyslová soustava umožňuje nám vnímat a poznávat okolní prostředí Smyslové orgány jsou sídlem 5 SMYSLŮ: zraku, sluchu, čichu, chuti a hmatu Informace ze smyslových orgánů jsou pomocí nervů vedeny do mozku, kde se zpracovávají

Smyslová soustava Smysl: ZRAK Smyslový orgán: OKO Vnímáme: světlo, tvar, barvy, pohyb Zrak je pro nás velmi důležitý - pomocí zraku získáváme 85% informací o svém okolí Při zhoršení zraku používáme kontaktní čočky nebo brýle

Smyslová soustava Smysl: SLUCH Smyslový orgán: UCHO Vnímáme: zvuk a pohyb Orgán UCHO lze rozdělit na vnější, střední a vnitřní část Viditelná vnější část -boltec-zachycuje zvuky Ve vnitřní části je uloženo i ústrojí rovnováhy (informuje nás o poloze hlavy)

Smyslová soustava Smysl: ČICH Smyslový orgán: NOS Vnímáme: pach a vůni Čichové buňky jsou umístěny v nosní dutině Díky propojení nosohltanu a dutiny ústní spolu čich a chuť úzce souvisí

Smyslová soustava Smysl: CHUŤ Smyslový orgán: JAZYK Vnímáme: chuť sladkou, kyselou, slanou a hořkou Kombinací základních chutí rozlišujeme chutí více

Smyslová soustava CHUŤOVÉ POHÁRKY na povrchu jazyka jsou rozmístěny v různých částech: hořká chuť kyselá chuť slaná chuť sladká chuť Takže hořkou pilulku vnímáme teprve když se dotkne kořene jazyka

Smyslová soustava Smysl: HMAT Smyslový orgán: KŮŽE Vnímáme: bolest, tlak, teplo, chlad Informace o okolí vnímáme prostřednictvím hmatových tělísek umístěných těsně pod povrchem kůže

Smyslová soustava ŠKODÍ JIM: Smyslové orgány jsou citlivé a snadno se poškodí, často nenávratně. ŠKODÍ JIM: hluk silné(prudké) světlo nedostatečné osvětlení silně kořeněná jídla silné vůně(pachy)

Smyslová soustava PROTO: na slunci používáme sluneční brýle při sportu(lyžování, střelba, plavání,…)máme ochranné brýle čteme v dostatečné vzdálenosti od textu a při dobrém osvětlení žijeme v klidném(nehlučném) prostředí neposloucháme příliš hlasitě hudbu jídla solíme a kořeníme rozumně

Použité zdroje informací: J. Matyášek, V. Štiková, J. Trna, PŘÍRODOVĚDA 5,učebnice pro 5.ročník, ČLOVĚK A JEHO SVĚT, nakladatelství Nová škola 2004, ISBN 80-7289-063-8, str. 62 Kolektiv autorů, Dětská encyklopedie do kapsy, vydalo Ottovo nakladatelství, Praha 2000, ISBN 80-7181-420-2, str.234-235 Obrázky: Microsoft Office Klipart /office.microsoft.com/ Kresba jazyka: autor prezentace