EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SEMENNÉ ROSTLINY - charakteristika
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.13 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem květu krytosemenných rostlin, vysvětluje rozdíly, procvičuje, opakuje učivo. Vzdělávací.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitalizace výuky Příjemce
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin I.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky jednoděložných.
Rostlinné orgány - kořen
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Části rostlinného těla.
Život rostliny Lenka Kraváčková.
Stavba rostlinného těla List
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Srovnání jednoděložných a dvouděložných rostlin
Růst a vývin rostlin - rozmnožování pomocí semen
Krytosemenné rostliny.
SEMENNÉ ROSTLINY STAVBA TĚLA KOŘEN.
ROSTLINY POLÍ.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Projevy života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
ROSTLINY.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO Téma: SPOJENÍ KOSTÍ
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: VÝVOJ ZEMĚ ŽIVOTA A ČLOVĚKA
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: VÝVOJ ZEMĚ ŽIVOTA A ČLOVĚKA
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Liliovité a amarylkovité rostliny
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Semenné rostliny Pětilístek: list
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO Téma: SVALSTVO
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Výtrusné rostliny – plavuně, přesličky, kapradiny
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA
Lipnicovité.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
ZNAKY JEDNODĚLOŽNÝCH A DVOUDĚLOŽNÝCH ROSTLIN opakování
Generativní rostlinné orgány
Krytosemenné rostliny
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Botanika.
Krytosemenné rostliny
Transkript prezentace:

EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, 276 01 Mělník www.zsjm-me.cz tel.: 315 623 015 EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN Téma: RŮST A VÝVOJ ROSTLIN Ročník: 7. Autor: Mgr. Martina Kopecká

ŽIVOT ROSTLINY Růst Životní děje (fotosyntéza, dýchání, příjem látek okolí…) Rozmnožování Reakce na okolní prostředí Pohyb (za světlem) Rostliny jsou základem života na naší planetě, vytváří organické látky.

A) NAHOSEMENNÉ ŽIVOT ROSTLINY Úkol: popiš vývoj nahosemenných a krytosemenných rostlin B) KRYTOSEMENNÉ - JEDNODĚLOŽNÉ KRYTOSEMENNÉ - DVOUDĚLOŽNÉ Obr. 4:

Informace doplň do tabulky. ROSTLINA ?............. : ZNAKY TĚLA: Počet děloh uvnitř semene: Žilnatina listu: Uspořádání cévních svazků uvnitř stonku: Květní lístky: Kořeny: Příklad rostliny: Úkol: zopakuj si rozdíly mezi jednoděložnými a dvouděložnými rostlinami. Informace doplň do tabulky. Zdůvodni rozdíl v klíčení těchto rostlin: Obr. 1: scan: učebnice Ekologický přírodopis pro 7. ročník základní školy 2. část, D. Kvasničková, Fortuna 1995, str. 50

Informace doplň do tabulky. ROSTLINA JEDNODĚLOŽNÁ ZNAKY TĚLA: ROSTLINA DVOUDĚLOŽNÁ Počet děloh uvnitř semene: JEDNA DVĚ Žilnatina listu: SOUBĚŽNÁ SÍŤNATÁ Uspořádání cévních svazků uvnitř stonku: NEPRAVIDELNÉ PRAVIDELNÉ Květní lístky: PODLE ČÍSLA 3 PODLE ČÍSLA 5 Kořeny: SVAZČITÉ HLAVNÍ A POSTRANNÍ Příklad rostliny: SNĚŽENKA PODSNĚŽNÍK... KOPRETINA BÍLÁ... Úkol: zopakuj si rozdíly mezi jednoděložnými a dvouděložnými rostlinami. Informace doplň do tabulky. Zdůvodni rozdíl v klíčení těchto rostlin: Obr. 2: scan: učebnice Ekologický přírodopis pro 7. ročník základní školy 2. část, D. Kvasničková, Fortuna 1995, str. 50

Která z rostlin je JEDNOLETÁ, JEDNOLETÁ PŘEZIMUJÍCÍ, DVOULETÁ, VYTRVALÁ? Obr. 3

ODKAZY: Obr. 1, obr. 2: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Monocot_vs_dicot_crop_Pengo.jpg Obr. 3: scan učebnice Ekologický přírodopis pro 7. ročník základní školy 2. část, D. Kvasničková, Fortuna 1995, str. 51 obr. 77 Obr. 4: scan učebnice Ekologický přírodopis pro 7. ročník základní školy 2. část, D. Kvasničková, Fortuna 1995, str. 51 obr. 76