Podtřída: Ocasatí Mají dva páry stejně vyvinutých končetin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Advertisements

Třída: obojživelníci Amphibia. Třída: obojživelníci Amphibia.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Základní škola Rosice, okres Chrudim
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_307
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu na ZŠ Přednáška č.5
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
OBOJŽIVELNÍCI
Název:Zástupci obojživelníků
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Obojživelníci Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Jedná se o štíhlého čolka s drobnými končetinami a dlouhou hlavou. Pokud se vyskytuje ve vodě, jeho kůže je hladká, na souši ji má suchou a jemnozrnnou.
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Obojživelníci ocasatí
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
TŘÍDA: OBOJŽIVELNÍCI (AMPHIBIA)
OBOJŽIVELNÍCI Vypracoval:Ondřej Michelfeit Konzultant: Mgr.Karel Hasoň.
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem

Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
velemlok obrovský – Andrias japonicus
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
JEŠTĚŘI
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obratlovci obojživelníci.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
OBOJŽIVELNÍCI – OCASATÍ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
JEŠTĚŘI ( po výkladu si zapiš do sešitu)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Poznávání obojživelníků
Zoologie bezobratlých a obratlovců
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Podtřída: Ocasatí Mají dva páry stejně vyvinutých končetin Tělo je protáhlé, zakončené ocasem ZŠ Hejnice M. Hradil

Mlok skvrnitý Vejcoživorodý Žije ve vlhkých lesích Loví hmyz, žížaly, slimáky ZŠ Hejnice M. Hradil

Čolek obecný Další zástupci: čolek horský, čolek velký ZŠ Hejnice M. Hradil

Macarát jeskynní Ztratil pigment Pouze kožní dýchání Oči zakrnělé ZŠ Hejnice M. Hradil

Podtřída: Beznozí Červovitý tvar těla. Žijí v půdě nebo ve vodě. Kůže zvrásněná do kruhovitých záhybů. Končetiny včetně pásem chybějí. Dobře vytvořená lebka. Výborný čich. Živorodí – larvální vývoj v těle matky. ZŠ Hejnice M. Hradil

Červoř kroužkovaný Červoři vypadají jako "přerostlé" žížaly ( až 1,5 m) Jsou to beznozí živočichové a orientují se a loví pomocí čichu. Ostatní obojživelníci loví většinou pomocí zraku, proto mají velké oči, které jim umožňují vyhledávat kořist i v noci. ZŠ Hejnice M. Hradil

Které pojmy spolu souvisí? Přísavky na prstech Ztráta pigmentu Příušní jedové žlázy Rosnička zelená Ropucha obecná Macarát jeskynní ZŠ Hejnice M. Hradil

Vyhodnocení: A C B ZŠ Hejnice M. Hradil

ZU: Jaký je význam obojživelníků? Na jaké tři podtřídy podle tvaru těla se třída obojživelníci dělí? Jak probíhá vývoj obojživelníků? Co znamená „proměnlivá teplota těla“? Kde žijí larvy obojživelníků? ZŠ Hejnice M. Hradil