Podtřída: Ocasatí Mají dva páry stejně vyvinutých končetin Tělo je protáhlé, zakončené ocasem ZŠ Hejnice M. Hradil
Mlok skvrnitý Vejcoživorodý Žije ve vlhkých lesích Loví hmyz, žížaly, slimáky ZŠ Hejnice M. Hradil
Čolek obecný Další zástupci: čolek horský, čolek velký ZŠ Hejnice M. Hradil
Macarát jeskynní Ztratil pigment Pouze kožní dýchání Oči zakrnělé ZŠ Hejnice M. Hradil
Podtřída: Beznozí Červovitý tvar těla. Žijí v půdě nebo ve vodě. Kůže zvrásněná do kruhovitých záhybů. Končetiny včetně pásem chybějí. Dobře vytvořená lebka. Výborný čich. Živorodí – larvální vývoj v těle matky. ZŠ Hejnice M. Hradil
Červoř kroužkovaný Červoři vypadají jako "přerostlé" žížaly ( až 1,5 m) Jsou to beznozí živočichové a orientují se a loví pomocí čichu. Ostatní obojživelníci loví většinou pomocí zraku, proto mají velké oči, které jim umožňují vyhledávat kořist i v noci. ZŠ Hejnice M. Hradil
Které pojmy spolu souvisí? Přísavky na prstech Ztráta pigmentu Příušní jedové žlázy Rosnička zelená Ropucha obecná Macarát jeskynní ZŠ Hejnice M. Hradil
Vyhodnocení: A C B ZŠ Hejnice M. Hradil
ZU: Jaký je význam obojživelníků? Na jaké tři podtřídy podle tvaru těla se třída obojživelníci dělí? Jak probíhá vývoj obojživelníků? Co znamená „proměnlivá teplota těla“? Kde žijí larvy obojživelníků? ZŠ Hejnice M. Hradil