Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_12_INOVACE_26_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_RUDOLF II. ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_31_ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA Č. 21 Číslo.
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_12_INOVACE_26_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_ANEŽKA ČESKÁ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Pokus o sjednocení Německa. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Identifikátor materiálu: EU
NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_03_Z9_Skála
PŘEMYSLOVCI A LUCEMBURKOVÉ
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
v habsburské monarchii 1848
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Volně žijící zvířata – rybník, potok
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Název vzdělávacího materiálu
NAPOLEONOVO TAŽENÍ DO RUSKA A JEHO PÁD
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Vídeňský kongres a Svatá aliance
EVROPSKÉ STÁTY V 1. POLOVINĚ 19. STOLETÍ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Evropa v 18. století - soutěž
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Závěrečné opakování VY_32_Inovace_20TK-1 Mgr
Název a číslo materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Franz Schubert AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Název a číslo materiálu:
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_23_Období Studené války.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh _I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PŘEDKOLUMBOVSKÁ AMERIKA
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Téma (název prezentace)
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
Společnost Označení materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Revoluce v evropských zemích 1848
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.12_vidensky_kongres Datum: 23.11.2012 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Vídeňský kongres Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA VÍDEŇSKÝ KONGRES Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování cílů a závěrů Vídeňského kongresu.

Zapiš, čeho se mělo dosáhnout na Vídeňském kongresu Vídeňský kongres- cíle: ____________________________ __________________________ _____________________________ ___________________________ Uspořádat Evropu; návrat do stavu před VFR; návrat panovnických dynastií; územní změny; snaha zabránit vzniku revolucí v Evropě

Zastoupení na Vídeňském kongresu                                                                                                                          . Zastoupení na Vídeňském kongresu

Doplň křížovku 1. _ _ _ _ _ _ 2. _ _ _ _ 3. _ _ _ _ _ _ _ 1. Spolek, který sdružoval státy bývalé Svaté říše římské. 2. a 3. Jeden ze států, který měl na Vídeňském kongresu hlavní slovo. 4. Poslední panovník Svaté říše římské. 5. Ruský car, který uzavřel dohodu s Pruskem a Rakouskem o vzájemné pomoci. 6. Umělecký styl, který vznikl za Napoleonovy vlády a navazoval na klasicismus. 7. Dohoda o vzájemné pomoci mezi Ruskem, Pruskem a Rakouskem, je Svatá …? 8. Dohoda dosažená vzájemnými ústupky. 9. Stát, v jehož čele stojí doživotně člen panovnické dynastie. 1. _ _ _ _ _ _ 2. _ _ _ _ 3. _ _ _ _ _ _ _ 4. _ _ _ _ _ _ _ _ _ 5. _ _ _ _ _ _ _ _ 6. _ _ _ _ 7. _ _ _ _ _ _ 8. _ _ _ _ _ _ _ _ 9. _ _ _ _ _ _ _ Kdo je to? 1. Německý; 2. a 3. Velká Británie; 4. František I.; 5. Alexandr I.; 6. empír; 7. aliance; 8. kompromis; 9. monarchie

Kníže _______________________ Kdo je to? Kníže _______________________ (1773-1859) byl velmi schopný diplomat. Řídil rakouskou zahraniční politiku. Uspořádal mezinárodní kongres ve ____________, který měl vyřešit ______________________. Podpořil vznik _____________________, která symbolizovala spojení tří křesťanských panovníků. Byl považován za strážce nového evropského uspořádání. Metternich; Vídni; situaci v Evropě; Svaté aliance

návrat panovnické dynastie                                                                                                                      Vytvoř dvojce 1. 2. 3. 4. 1814-1815 návrat panovnické dynastie Svatá aliance Metternich a) rakouský kancléř b) Vídeňský kongres c) Francie, Španělsko d) Rusko, Prusko, Rakousko 1.b) 2. c) 3. d) 4. a)

Vyznač na mapě hranice Německého spolku O - přibližně zde

Urči, která tvrzení jsou pravdivá 1. Rozhodující slovo na Vídeňském kongresu měla Velká Británie, Prusko, Nizozemí a Rakousko. 2. Vídeňský kongres umožnil státům vznik dohody o společném zásahu proti hrozícím revolucím. 3. Kancléř Metternich byl přezdíván „hrabě Rovnováha“. 4. Vídeňský kongres byl politickou i společenskou záležitostí, byl označován za „zpívající kongres“. 5. Hamburk bylo svobodné město, které patřilo k členům Německého spolku. ANO – NE Čert odnáší Metternicha 1. NE- Nizozemí; 2. ANO; 3. ANO; 4. NE- tančící kongres; 5. ANO

POUŽITÉ ZDROJE Uvedené zdroje [ on-line] 30.10.2012 [cit. 2012-11-21]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:CongressVienna.jpg (snímek 2) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Viena_kongres_1814.jpg (snímek 2, 3) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hw-metternich.jpg (snímek 5) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Louis_XVIII2.jpg (snímek 6) http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kaart_Europa_na_het_Weens_Congres.jpg?uselang=cs (snímek 6, 7) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:%C4%8Cert_odn%C3%A1%C5%A1%C3%AD_Metternicha.jpg (snímek 8)

SHRNUTÍ Anotace Prezentace je určena pro osmý ročník ZŠ a slouží k opakování cílů a závěrů Vídeňského kongresu. Autor Mgr. Sandra Jaklová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci uvedou základní cíle a stručné výsledky Vídeňského kongresu. Klíčová slova Vídeňský kongres, Metternich, Svatá aliance, 19. století Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 13 – 14 let Celková velikost 1150 kB

METODICKÁ POZNÁMKA Snímek 2- Žáci zapíší cíle Vídeňského kongresu (po kliknutí se objeví správné odpovědi). Snímek 3- Ukázka reprezentantů na Vídeňském kongresu. Otázka: Kolik států se kongresu účastnilo? Snímek 4- Žáci doplní křížovku (po kliknutí se objeví správné odpovědi), získají tajenku a pokusí se odpovědět na otázku. Snímek 5- Žáci doplní text (po kliknutí se objeví správné odpovědi). Snímek 6- Žáci spojí, co k sobě patří (po kliknutí se objeví správné odpovědi), po označení mapy se ukáže mapa na snímku 7. Snímek 7- Žák vyznačí, které státy patřily k Německému spolku- přibližně (po kliknutí se objeví přibližné vyznačení) Snímek 8- Žák určuje pravdivost tvrzení. Námět pro diskuzi ve větách a na obrázku- povídání o osobnosti Metternicha.