Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Listopad 2012 Ročník 6.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vedlejší jednotky objemu
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_456.
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Převody jednotek objemu
Elektronická učebnice - I
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Digitalizace výuky Příjemce
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Převody jednotek objemu
Matematika Objemy těles.
Jednotky objemu Miroslava Maňásková.
Převody jednotek objemu - opakování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Procvičení převodů jednotek objemu Název sady: Fyzika 6. ročník.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
JEDNOTKY OBJEMU 6.třída. A) Převeď na jednotku v závorce: 0,06 dm 3 (cm 3 ) 0, m 3 ( cm 3 ) 2,3cm 3 (mm 3 ) 27 cm 3 (dm 3) 5,4 dm 3 (m 3 ) 1 989mm.
Objemové jednotky a jejich převody
PŘÍKLADY NA JEDNOTKY PŘEVODY JEDNOTEK
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Výukový materiál pro 7.ročník
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Převody jednotek objemu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Gravitace, působení a měření
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Září 2012 Ročník 6.
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Listopad 2012 Ročník 6.
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Mgr. Anna Béliková ZŠ Športovcov Partizánske
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Převody jednotek obsahu
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
Zopakujeme si jednotky délky, které už znáš.
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Březen Ročník 6.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Převody jednotek délky
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Převody jednotek objemu − 2. část
Převody jednotek – 2. část
Převody jednotek objemu
Převody jednotek obsahu
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Září 2012 Ročník 6.
Transkript prezentace:

Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Listopad 2012 Ročník 6. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Přírodní vědy   Fyzika (DUM 10) Objem pevných látek (staveb) Téma – název učebního materiálu Anotace Prezentace je určena pro žáky 6. ročníku ZŠ praktické. Jednotlivé stránky lze použít k samostatnému vyvozování jednotlivých kroků. Žáci se seznámí s principem převodu jednotek objemu a vyvodí způsob měření objemu pevných látek (staveb). Na poslední stránce prezentace můžou žáci jednotlivě počítat výsledky převodů. Vyobrazení vše z klipartu, verze Windows XP – www.office.microsoft.com

Převody jednotek objemu

Základní jednotkou objemu je Litr A jeho části nebo násobky 1l = 10 dl 1l = 100 cl 1 l = 1000 ml 100l = 1 hl

A jak převádíme jednotky krychlové? 1 m3 = 1 000 dm3 1 m3 = 1 000 000 cm3 1 m3 = 1 000 000 000 mm3 Není to divné? Kolik dm = 1m? Kolik cm = 1m? Kolik mm = 1m?

Není to divné! Připomeňme si: při počítání krychlových jednotek počítáme krychličky (kostky). Z kolika krychliček složíme takovouto krychli?

Připomeňme si: Jak spočítáme objem? Vynásobíme délku, výšku a šířku. A každá krychlová jednotka je kostka složená z menších kostek. Tedy 2 x 2 x 2 = 8 A jestliže má 1m 10 dm, pak krychle o straně 1 m = 10 x 10 x 10 dm3

A to platí i pro další převody Tedy – 1 m3 je složen z 10 x 10 x 10 dm3 1 dm3 = 10 x 10 x 10 cm3 1 cm3 = 10 x 10 x 10 mm3

Má něco společného LITR a metr krychlový? Mají něco společného. 1 m3 = 1000 l Tedy 1 dm3 = 1 l Kdybychom tuto krychli naplnili vodou, byl by jí přesně 1l. 1 dm

Kdo ví? 1 m3 = 1 dm3 = 1 cm3 = 3 m3 = 2 dm3 = 5000 mm3= 1000 3000 2000 5 dm3 cm3 mm3