OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_85_M8

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život
Advertisements

Lineární rovnice 8.-9.ročník
LINEÁRNÍ ROVNICE.
Mgr. Šimon Chládek ZŠ Křížanská 80
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Lineární rovnice s jednou neznámou Autor: Vladislava Hurajová.
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Lineární rovnice – 3. část
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Lineární rovnice – 2. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_33.
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
Řešte rovnici a proveďte zkoušku: (s – 2) 2 = (s + 1) (s – 4) -
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_770.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Elektronická učebnice - I
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Elektronická učebnice - II
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Lineární rovnice Řešené úlohy.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_209_ČJ 2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vlastní jména NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Soustavy lineárních rovnic Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_70_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_65_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_162_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_62_PRV1
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_116_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_18_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_92_M7
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_11
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_59_F7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_43_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_28_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_8_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_194_ČJ3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_66_PRV1
Ekvivalentní úpravy rovnice
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_234_ČJ2
Matematika Lineární rovnice
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_50_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_49_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_2_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_16_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_76_PRV1
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Soustavy lineárních rovnic
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_45_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_68_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Transkript prezentace:

OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_85_M8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rovnice NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2193 KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Ekvivalentní úprava rovnice-alternativní metoda ROČNÍK: 8. PŘEDMĚT: Matematika AUTOR MATERIÁLU: Karel Koryťák

POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: F POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM : žáci jsou seznámeni se dvěma způsoby úprav při řešení lineárních rovnic, první způsob-standartní ekvivalentní úpravy-přičítání k rovnici a odčítání od rovnice, druhý(alternativní) způsob, který nahrazuje obě předešlé ekvivalentní úpravy, v podobě mnemotechnické pomůcky : „plavec a řeka“ OČEKÁVANÝ VÝSTUP: žák řeší rovnici o jedné neznámé ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ : výše uvedená alternativní metoda byla dobře žáky pochopena a při řešení úloh z pracovního listu bylo patrné, že ji dokáží správně aplikovat při výpočtu. Žáci se shodli na tom, že pro celkový výpočet rovnice je efektnější a přehlednější. ZDROJ: viz příloha

1)Řešení rovnice standartním způsobem: 4x – 14 = – 2 – 2x K rovnici přičteme 14 a přičteme 2x: 4x + 2x – 14 + 14 = – 2 + 14 – 2x + 2x Upravíme levou i pravou stranu rovnice: 6x = 12 Celou rovnici vydělíme číslem 6: x = 2

POZN:A nyní náš alternativní způsob-mnemotechnická pomůcka: V naší rovnici je znaménko = přirovnáno k řece a číslo nebo neznámá jsou přirovnáni k plavci: tzn. když plavec přeplave řeku(číslo nebo neznámá přejde na druhou stranu rovnice)tak změní svůj stav ze suchého na mokrý(číslo nebo neznámá změní své znaménko na opačné)

2)Ukažme si nyní výše uvedenou pomůcku na naší rovnici: 4x – 14 = – 2 – 2x číslo – 14 a číslo – 2x přejdou na druhou stranu rovnice a dostaneme: 4x + 2x = – 2 + 14 Upravíme levou i pravou stranu rovnice: 6x = 12 Celou rovnici vydělíme číslem 6: x = 2

Výsledek zkoušky nám dokázal správnost řešení rovnice: Zk.:Zkouška pro oba způsoby je stejná a je nezbytnou součástí řešení rovnice: 4x – 14 = – 2 – 2x L= 4.2 – 14 P= – 2 – 2.2 L= 8 – 14 P= – 2 – 4 P= – 6 L= – 6 L= P Výsledek zkoušky nám dokázal správnost řešení rovnice:

PRACOVNÍ LIST-řešte následující rovnice a proveďte zkoušku : 1) 8y+11 = 6+3y [ y= – 1] [ x= – 0,25] 2) 10x+11 = 2x + 9 3)18+12a-10 = 27a+7-13a [ a= 0,5] 4) 0,1z-1 = 0,2z-2-0,3z+3 [ z= 10]

Příloha: ZDROJ: Klipart Microsoft Office