Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Téma: Soustava řídící, smysly Předmět: Člověk a jeho svět Ročník: 5 Autor: Mgr. Iveta Mazgalová ZŠ TGM Hodkovice n. M. Klíčová slova: nerv, mícha,
Smyslová soustava člověka
Smyslová ústrojí Funkce:
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Čidla receptory.
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
SOUSTAVA SMYSLOVÁ ČIDLO ČICHU
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Název Smyslová soustava, úvod, čidlo Předmět, ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
SMYSLY ČLOVĚKA.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Smyslové vnímání Čich, chuť, hmat, vnímání polohy hlavy
Smyslové ústrojí 5. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
Smyslové vnímání Sluch
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Biologie člověka pro 8. ročník Název materiálu VY_52_INOVACE_19_Rozmnožovací soustava - opakování.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Biologie člověka pro 8. ročník Název materiálu VY_52_INOVACE_18_Porod Autor Mgr. Tereza Pasecká.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_16 Ústrojí zraku Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Biologie člověka pro 8. ročník Název materiálu VY_52_INOVACE_20_Rozmnožovací soustava muže Autor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Biologie člověka pro 8. ročník Název materiálu VY_52_INOVACE_32_Tělní tekutiny - opakování Autor.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_19 Ústrojí čichu Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
Soustava krycí - kůže Autor: Eva Klabenešová „Tato prezentace slouží pro vzdělávací účely.“
Smyslové ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_13_Smyslové ústrojí sluchu.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Smyslová ústrojí Funkce:
Ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
VY_32_INOVACE_15_28_Smysly
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
čichový, chuťový a hmatový
Prezentace – výklad učiva
Smyslové ústrojí čichu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Smyslové orgány.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Biologie člověka pro 8. ročník Název materiálu VY_52_INOVACE_23_Smyslová ústrojí 1 Autor Mgr. Tereza Pasecká

POMOCÍ ČEHO VNÍMÁME OKOLNÍ SVĚT??? Mgr. Tereza Pasecká Zdroj: www.shutterstock.com

… SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ Zdroj: www.shutterstock.com

Co o smyslech možná nevíš…: muži mají nižší schopnost vnímat barvy někteří lidé mají abnormálně vyvinutou chuť nebo čich (pracují jako degustátoři např. vín, v továrnách na parfémy) kuřáci mají snížené čichové vnímání při rýmě máme nosní sliznici potaženou hlenem a hůře cítíme při otupění čichu se zhorší chuť

Smyslová ústrojí poskytují CNS informace o vnějším a vnitřním prostředí informace o okolním světě získáváme pomocí smyslových orgánů smyslové orgány obsahují smyslové buňky smyslové buňky posílají zprávu po nervových vláknech do mozkových center, kde se zpracuje – vzniká smyslový vjem smyslové buňky v jednotlivých ústrojích = receptory

Jaké smysly máme? Kde leží jejich orgány? zrak - orgán zraku = oko sluch – orgán sluchu = ucho čich – orgán čichu = čichové buňky v nosní dutině chuť – chuťové buňky na jazyku hmat – hmatové buňky v kůži

Pár otázek, některé k zamyšlení… Který ze smyslů nám podává nejvíce informací o okolním světě? Který smysl je pro Tebe nejdůležitější (neumíš si bez něj život představit)? Při ztrátě kterého smyslu je člověk relativně málo handicapovaný? Co může být příčinami ztráty některého ze smyslů? Jak se říká lidem, kteří nemají vyvinutý zrak? Jak se říká lidem, kteří mají zrak vyvinutý velmi slabě?

Odpovědi: zrak tato odpověď je u každého z Vás individuální při ztrátě čichu úraz, závažné onemocnění, dědičná vada nevidomí (slepci) slabozrací

Použitá literatura a zdroje: KVASNIČKOVÁ, D. a kol. Ekologický přírodopis pro 8. ročník základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. Praha : Fortuna, 1999. ČERNÍK V. – BIČÍK, V. – MARTINEC, Z. Přírodopis 3. Biologie člověka se základy etologie a genetiky. Praha : SPN, 1998. JELÍNEK, J. – ZICHÁČEK, V. Biologie pro střední školy gymnazijního typu. Olomouc : Fin publishing, 1996. NOVOTNÝ, I. – HRUŠKA, M. Biologie člověka pro gymnázia. Praha : Fortuna, 1995. ROSYPAL, S. a kol. Přehled biologie. Praha : Scientia, 1998. www.wikipedie.cz http://www.sodahead.com/fun/out-of-all-your-five-senses-which-do-you-think-is-the-strongest-for-you/question-877603/?link=ibaf&q=%26tbm%3Disch&imgurl=http://images.sodahead.com/polls/000877603/wq_senses_xlarge.jpeg