Název školy:. Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace Autor: Leon Maršík Datum 26.03. 2012 Název: VY_32_INOVACE_23_Čj5 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2371 Téma: Skloňování podstatných jmen rodu mužského vzor muž Anotace: DUM; v hodině bude používán při seznamování a opakování skloňování podstatných jmen rodu mužského vzor muž; animace snímků, interaktivní překlápění slov
Skloňování podstatných jmen- rod mužský
Mužský rod životný a neživotný Všechna podst. jména rodu muž., která v 1.p. a 4. p., č.j. tvar mění, jsou mužského rodu životného: (ten ) beran (vidím) berana, (ten) pes (vidím) psa (ten) strašák (vidím) strašáka Tvar se nám mění, tudíž je to rod mužský životný. Všechna podst. jména rodu muž., která v 1.p. a 4.p., č.j. tvar nemění, jsou mužského rodu neživotného: (ten) dub (vidím) dub (ten) houf (vidím) houf (ten) rybník (vidím) rybník Tvar se nám nemění, tudíž je to rod mužský neživotný.
Skloňování podstatných jmen rodu mužského
Skloňování podstatných jmen rodu mužského
Vzor muž Jak budeme postupovat? (ten) král (bez) krále (ten) šimpanz (bez) šimpanze (ten) velitel (bez) velitele jako (ten) muž (bez) muže PAMATUJ!!!! Vzor muž je měkký vzor. V koncovkách píšeme vždy –i. příteli, spisovateli, učiteli, kazateli Jan s Evou šli ke sběrateli známek. Televize přijela k pěstiteli jahod.
Vzor muž Přetáhni jednotlivé zelené obdélníky přes kruh, pozoruj a komentuj změny. Učitel- učiteli O objevitel-ch o objevitelích Francouz- Francouzi O ředitel- o řediteli Tomášov- Tomášovi Se stavitel- Se staviteli
Bibliografická citace: Zdrojová banka multimédií Ms OFFICE PowerPoint