Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_ 86_M5 Předmět: Matematika Ročník: 5. Téma: Desetinná čísla Název: Násobení a dělení desetinných čísel číslem 100 Autor: Petr Mušálek Popis: Vysvětlení nového učiva a jeho následné procvičení
Metodický list 3. strana slouží k vysvětlení, jak se provádí násobení desetinného čísla číslem 100. Po kliknutí na modrý rámeček se objeví správný výsledek. Pomocí 4. strany žáci procvičují společně s učitelem nové učivo. Po kliknutí na modré rámečky se objeví správný výsledek. 5. strana slouží k vysvětlení, jak se provádí dělení desetinného čísla číslem 100. Po kliknutí na modrý rámeček se objeví správný výsledek. Pomocí 6. strany žáci procvičují společně s učitelem nové učivo. Po kliknutí na modré rámečky se objeví správný výsledek. Pracovní list na straně 7 slouží k samostatné práci žáků.
Násobení desetinných čísel číslem 100 Při násobení desetinného čísla číslem 100 se desetinná čárka posune o dvě desetinná místa doprava 12,63 ∙ 100 = 1 263
0,6 ∙ 100 = 60 100 ∙ 0,1 = 10 0,008 ∙ 100 = 0,8 9,567 ∙ 100 = 956,7 10,005 ∙ 100 = 1 000,5 0,601 ∙ 100 = 60,1 1,69 ∙ 100 = 169 100 ∙ 8,705= 870,5 1,06 ∙ 100 = 106 50,03 ∙ 100 = 5 003
DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL číslem 100 Při dělení desetinného čísla číslem 100 se desetinná čárka posune o dvě desetinná místa doleva 12,6 : 100 = 0,126
56,5 : 100 = 0,565 10,9 : 100 = 0,109 3,8 : 100 = 0,038 8 956,7 : 100 = 89,567 159,05 : 100 = 1,5905 0,6 : 100 = 0,006 6,9 : 100 = 0,069 87,5 : 100 = 0,875 10 : 100 = 0,1 5 573 : 100 = 55,73
Pracovní list 7,038 ∙ 100 = 25,05 ∙ 100 = 1,01 : 100 = 351,9 : 100 = 10 0∙ 0,07 = 10,1 : 100 = 1 058,5 ∙ 100 = 868,06 :100 = 10 0∙ 6,25 = 100,1 : 100 = 100 ∙ 0,101 = 555,5 : 100 = ∙