ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Časování nepravidelných sloves v přítomném čase
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Nepravidelná slovesa Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_15
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_15_NJ_KOMMUNIKATION téma Kommunikation číslo projektuCZ.1.07/ /
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_18_NJ_SPRICHWÖRTER témaSprichwörter číslo projektuCZ.1.07/ /
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03, časování kaufen - koupit TÉMATICKÝ.
Název školy ZŠ. J. E. P urkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor Mgr. Venuše Plášilová Název VY_32_INOVACE_43_NJ_VERBEN Téma VERBEN Číslo projektu.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_06_NJ_EINKAUFEN témaEinkaufen číslo projektu CZ.1.07/ /
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.18_slovesa_se_zmenou_kmenove_samohlasky Datum:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_34_Německý jazyk_préteritum, perfektum silných.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_11_NJ_POMOCNESLOVESOSEIN téma Pomocné sloveso sein.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_ Německý jazyk 7.-9.r. TEMA: Nepravidelná slovesa.
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_171_BUDOUCÍ ČAS Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_06.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 6: Unsere Freizeit Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_04, časování warten - čekat TÉMATICKÝ.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_14_NJ_MODALNISLOVESA téma Modální slovesa číslo.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_441 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_444 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy ZŠ. J.E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_01_NJ_FARBEN témaFarben číslo projektuCZ.1.07/ /
Název školy ZŠ. J.E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_24_NJ_HAUSTIERE témaHaustiere číslo.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_154 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opa kovani Datum: Ročník: devátý.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Sloveso „sprechen“ v přítomném čase
MEIN ZIMMER Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Němčina pro jazykové školy nově 1
FAMILIENMITGLIEDER Název školy
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Party
Préteritum nepravidelných sloves
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola VY_32_INOVACE_03_NJ_WOHNEN
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Digitální učební materiál
Němčina pro 7. třídu Časování sloves
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opakovani Datum : Ročník : devátý.
SPEISEN ÜBUNGEN název školy
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Simonová Název materiálu:
Digitální učební materiál
Časování sloves se změnou kmene
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_13_NJ_NEPRAVIDELNASLOVESA téma Nepravidelná slovesa číslo projektu CZ.1.07/1.04.00/21.2803

Anotace, metodika Tato prezentace je určena 7. ročníkům k výkladu 2 skupin nepravidelných sloves (změna kmenové samohlásky a-ä, e-i) a jejich následnému procvičování. Učitel zahájí prezentaci výkladovou částí s obecnou teorií (v jakých osobách se změny promítají) i s uvedeným příkladem na časování slovesa fahren. Následuje přehled sloves skupiny změn a – ä v tabulce (= tabulka obsahuje následující údaje : infinitiv – 3.os.sg. - překlad infinitivu do čj) Po osvojení základních znalostí si žáci na další straně udělají cvičení, ve kterém mají zadaná slovesa. Jejich úkolem je doplnit tato slovesa do zadaných vět ve správném tvaru dle osoby. Na následující straně porovnají výsledky své práce s řešením. Druhou výkladovou částí je skupina sloves se změnou kmenové samohlásky e – i, rovněž nejprve v přehledu (tabulka), poté následuje cvičení (doplňování správných tvarů sloves do vět) a na poslední straně je opět řešení předešlé strany.

Teorie pokud dochází v přítomném čase ke změnám v kmenové samohlásce, děje se tak POUZE u 2. a 3. osoby v čísle jednotném fahren ich fahre wir fahren du fährst ihr fahrt er, sie, es fährt sie, Sie fahren

Změny v kmenové hlásce a - ä backen er bäckt péct einladen er lädt … ein pozvat einschlafen er schläft … ein usnout gefallen es gefällt líbit se lassen er lässt nechat schlafen er schläft spát tragen er trägt nosit waschen er wäscht mýt, prát

Doplňte do vět slovesa ve správném tvaru, porovnejte se správným řešením na další straně. backen – Meine Mutti ……… Kuchen. – Was ……… ihr? einladen – Er …. mich auch zur Party …. . – Wir …….. dich nicht …… . schlafen – Die Kinder ……………. schon. – Er ……... die ganze Nacht. lassen – Peter …….. mich nicht in Ruhe.

Řešení backen – Meine Mutti bäckt Kuchen. – Was backt ihr? einladen – Er lädt mich auch zur Party ein. – Wir laden dich nicht ein. schlafen – Die Kinder schlafen schon. – Er schläft die ganze Nacht. lassen – Peter lässt mich nicht in Ruhe.

Změny v kmenové hlásce e - i essen er isst jíst geben er gibt dát, dávat helfen er hilft pomoct nehmen ! er nimmt ! brát, vzít sprechen er spricht mluvit treffen er trifft potkat

Doplňte do vět slovesa ve správném tvaru, porovnejte se správným řešením na další straně. essen – Wir …… gern Obst und Gemüse. – Was ….. du gern? helfen – ………. du mir? – Herr Weber, ……… Sie mir? nehmen – Warum ……… er keine Suppe? – Wir ….. lieber Taxi. sprechen – Thomas …. sehr gut Englisch.

Řešení essen – Wir essen gern Obst und Gemüse. – Was isst du gern? helfen – Hilfst du mir? – Herr Weber, helfen Sie mir? nehmen – Warum nimmt er keine Suppe? – Wir nehmen lieber Taxi. sprechen – Thomas spricht sehr gut Englisch.

Shrnutí práce s materiálem, užití v hodině Žákům se s učebním materiálem pracovalo díky přehledně uspořádané teorii snadno, pochopili princip nepravidelností sloves v němčině a zapamatovali si základní pravidla. Problémy byly pouze se zapamatováním této poměrně těžké a naukové gramatiky. Zadané úlohy ale vyřešili bez problémů.