VY_32_INOVACE_Vac_I_12 Povrch krajiny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvary zemského povrchu
Advertisements

GEOLOGIE, GEOMORFOLOGIE
GEORELIÉF = zemský reliéf  pevninský reliéf  podmořský reliéf.
Česká republika ODKAZ GEOLOGICKÝCH VĚKŮ I.
TVARY ZEMSKÉHO POVRCHU
PŘÍRODNÍ OBLASTI EVROPY
charakteristika krajiny
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
GEOMORFOLOGIE ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída Mgr. Jakub Karásek
UTVÁŘENÍ ZEMSKÉHO POVRCHU
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
POVRCH ZEMĚ JAKO VÝSLEDEK PŮSOBENÍ PŘÍRODNÍCH ČINITELŮ
VZNIK POHOŘÍ.
Členění zemského povrchu, Typy pohoří
VLIV VNITŘNÍCH A VNĚJŠÍCH SIL. ► Na vývoji zemského povrchu vytrvale spolupracují přírodní síly.  Příklady jejich projevů….??? ► sopečný výbuch, zemětřesení,
Planeta Země – Endogenní činitelé
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda. Krajina = různě velká, ale určitá část pevniny složena z přírodních a kulturních krajinných složek, vytvořených lidmi.
Zlínský kraj Přírodní poměry
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
geomorfologické celky
Povrch Země jako důsledek přírodních činitelů
Členitost a tvary povrchu
Podmíněn především vnitřními činiteli Země pohyby litosferických desek
Tvary zemského povrchu (reliéf)
Dotváření zemského povrchu - voda
TYPY KRAJINY - Krajiny podle nadmořské výšky
CO DOKÁŽE EROZE….
Rozmanitost reliéfu v ČR
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Povrch a jeho členění VY_32_INOVACE_04 Sada 7 Základní škola T. G.
Povrch krajiny pro 4. ročník ZŠ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Tvary zemského povrchu
KRAJINNÉ TYPY Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Georeliéf Povrch zemské kůry
Povrch české republiky
VY_32_INOVACE_Fi_I_06 Název USA-státní zřízení a přírodní podmínky Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
Podnebí v ČR. Česká republika leží na severní polokouli v mírném pásu střídání 4.ročních období ČR leží ve středu Evropy, na rozhraní oceánského a pevninského.
VY_32_INOVACE_Fi_III_34 Název Přírodní krajina Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
VY_32_INOVACE_FI_II_18 NÁZEV SEVERNÍ EVROPA NÁZEV PROJEKTU: OP VK REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/ OP VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_ INOVACE_ 10_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou POVRCH ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_01_Povrch ČR TEMA: Povrch ČR ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_Vac_I_14 Atmosféra Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Přírodní činitelé.
VY_32_INOVACE_Vac_I_10 Zeměpisné pojmy
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Povrch ČR Číslo: EU DUM 6_07 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Členitost a tvary povrchu
VY_32_INOVACE_Vac_II_02 Afrika –povrch a nerostné bohatství
VY_32_INOVACE_Vac_I_16 Hydrosféra
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Z9-002 ZEMĚPIS 9.ROČNÍK RELIÉF ČR Název školy
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
VY_32_INOVACE_Vac_III_06 Ochrana přírody a krajiny
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_10 TÉMA: Vlastivěda4
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
ČESKÁ REPUBLIKA POHOŘÍ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Rozmanitost reliéfu v ČR Zakreslit diagram do obrysu ČR
VY_32_INOVACE_Fi_II_06 Název Asie – opakování, soutěž
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
VY_32_INOVACE_Mil_II_11 Obvod čtverce
POVRCH ČR ČR má pestré geologické složení, povrch tvoří převážně 2 celky: a) Česká vysočina (záp. část ČR) b) Západní Karpaty (při vých. hranici se Slovenskem)
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Vac_I_12 Povrch krajiny Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Jarmila Vaculíková

Nadmořská výška Poměrná výška 520 m (752 – 232=) 752 m n.m. http://office.microsoft.com 232 m n. m. 0 m n. m.

Povrch Země jako výsledek působení přírodních činitelů působením přírodních činitelů je povrch Země velmi rozmanitý Přírodní činitelé: a) vnitřní (tvořící) jako je např. sopečná činnost, vrásnění, kerná pohoří b) vnější (pozměňující) jako je např. tekoucí voda, vítr, kořeny rostlin, mráz,

Tvary zemského povrchu 1. podle poměrné výšky (rozdíl mezi nejnižším a nejvyšším místem v krajině) roviny: plochý povrch, výškové rozdíly do 30 m. pahorkatiny: mírné svahy,výškové rozdíly do 150m vrchoviny: příkřejší svahy, hlubší údolí, výškové rozdíly do 300 m hornatiny: strmé svahy, hlubší údolí, výškové rozdíly do 600 m velehory: strmé svahy, vrcholky ostré skalnaté štíty, výškové rozdíly nad 600 m

nížiny – krajina o nadmořské výšce do 200 m 2. podle nadmořské výšky Hornomoravský úval nížiny – krajina o nadmořské výšce do 200 m vysočiny- krajina o nadmořské výšce nad 200 m

Plzeňská pahorkatina Moravskoslezské Beskydy-hornatina Českomoravská vrchovina Alpy - Grossglockner

Anotace: prostřednictvím prezentace si ujasní tvary zemského povrchu. Zdroje Zeměpis 6 pro ZŠ - Planeta Země. Praha : SPN, 2007. 120 s. Datum vytvoření: 9.12. 2011 Ročník: šestý Předmět: zeměpis Anotace: prostřednictvím prezentace si ujasní tvary zemského povrchu.