Název DUM: VY_32_INOVACE_XV_15_Numbers 1 - 24 Šablona číslo: XV Sada číslo: 1 Pořadové číslo: 15 Autor: Mgr. Kateřina Zídková
Anotace: CLIL: Pracovní činnosti v angličtině Anotace: CLIL: Pracovní činnosti v angličtině. Počítání v angličtině s použitím špejlí. Lámání špejlí podle mírky. Procvičení anglických číslovek na interaktivní tabuli. Očekávaný výstup: Žáci si procvičí názvy anglických číslovek. Naučí se slovesa measure, break, count, circle. Naučí se používat mírku. Druh učebního materiálu: prezentace zpracovaná v programu PowerPoint. Typická věková skupina: 7 - 9 let Klíčová slova: CLIL, pracovní postup v angličtině, počítání se špejlemi, použití mírky Pomůcky a materiál: interaktivní tabule, špejle: 1 – 2 na žáka, mírka pro každého žáka (1/4 špejle) Potřebný čas pro výuku DUM: 30 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci si nejdříve zopakují číselnou řadu. Jednotliví žáci říkají číslovky, mohou také tahat karty s číslicemi, žák u interaktivní tabule zakroužkuje příslušný počet dřívek – list 4. Podle instrukcí v angličtině žáci nalámou špejli nebo dvě, učitel dá každému mírku. Žáci pracují ve dvojicích či skupinkách, říkají číslovky a počítají špejle, střídají se. Je třeba 25 dřívek do skupinky. Je možné provést jako soutěž skupinek – žáci se učí zorganizovat si práci (předem si rozdělí dřívka po desíkách). Listy 5, 6 a 7 jsou interaktivní, jednotliví žáci hledají číslovky, které učitel, nebo šikovní žáci, popořadě čtou. Po doteku tabule přiletí k číslovce správné číslo. Lze provést jako soutěž dvojic.
CLIL: Pracovní činnosti v angličtině pro 2. a 3. roč. Numbers 1 - 24 CLIL: Pracovní činnosti v angličtině pro 2. a 3. roč.
Circle amount your teacher says. 10 10 10
Make your own sticks and count with them. Measure and break.
sixteen eight one three eighteen six five nine twelve seven twenty-one two fourteen fifteen four seventeen nineteen thirteen twenty twenty-two eleven twenty-three ten twenty-four 8 16 3 2 21 5 1 13 14 18 11 10 24 22 6 20 7 4 12 19 23 9 17 15
five twelve eighteen three sixteen twenty-one six eight nine one seven two seventeen thirteen twenty-two fifteen twenty eleven twenty-three four twenty-four nineteen ten fourteen 8 16 3 2 21 5 1 13 14 18 11 10 24 22 6 20 7 4 12 19 23 9 17 15
Sixteen Eight One Three Eighteen Six Five Nine Twelve Seven twenty-one Two Fourteen Fifteen Four Seventeen Nineteen Thirteen Twenty twenty-two Eleven twenty-three Ten twenty-four 8 16 3 2 21 5 1 13 14 18 11 10 24 22 6 20 7 4 12 19 23 9 17 15