Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Kontakty Ing. Jan Kodytek – koordinátor kontrol RO SZIF Hradec Králové jan.kodytek@szif.cz 495 070 320 734 261 331 Ing. Petr Novotný – zástupce vedoucí oddělení kontrol RO SZIF HK petr.novotny@szif.cz 495 070 352 733 696 542 SZIF info@szif.cz 222 871 871 - infolinka
Kde naleznu informace k zadávání zakázek? www.szif.cz -> SZIF Poskytuje -> Program rozvoje venkova 2014 -2020
Kde naleznu informace k zadávání zakázek?
Rozdíly proti předchozímu programovému období Žadatel musí vybrat dodavatele před podpisem Dohody o poskytnutí dotace. Dokumentace bude předložena v termínu 28. – 29. týdne od ukončení příjmu ŽOD (výjimka – operace 16.2.2). Předkládání povinných příloh – v elektronické podobě přes Portál Farmáře. Vybrané přílohy je možno předložit i v listinné podobě (projektová/technická dokumentace, nabídky).
Rozdíly proti předchozímu programovému období Členění zakázek podle výše předpokládané hodnoty Zakázka do 20.000,- Kč (bez DPH) – je možné zadat napřímo (součet zakázek max. 100.000,- Kč na projekt) Zakázka do 400.000,- Kč (dotovaný či veřejný zadavatel) nebo 500.000,- Kč – cenový marketing, elektronické tržiště Zakázka malé hodnoty - do 2.000.000,- Kč (dodávky, služby) nebo 6.000.000,- Kč (stavební práce) – uzavřená výzva Zakázka vyšší hodnoty - nad 2.000.000,- Kč (dodávky, služby) nebo 6.000.000,- Kč (stavební práce) – otevřená výzva Žadatel je povinen na vyžádání prokázat způsob stanovení předpokládané hodnoty zakázky.
Rozdíly proti předchozímu programovému období Příručka neupravuje povinnost zadavatele požadovat v zadávacích podmínkách kvalifikaci uchazeče. Stanoveny lhůty pro podání nabídek: u zakázek malé hodnoty minimálně 10 kalendářních dnů u zakázek vyšší hodnoty minimálně 15 kalendářních dnů Jednání o nabídkách – zadavatel si může v zadávacích podmínkách vyhradit, že o podaných nabídkách bude s uchazeči jednat.
Rozdíly proti předchozímu programovému období Pokud je nabídka nejasná – výzva k doplnění nebo objasnění nabídky (nesmí se měnit nabídková cena a předmět hodnocení). Pokud uchazeč ve stanovené lhůtě nabídku nedoplní, bude vyřazena. Oznámení o zrušení výběrového řízení – do uzavření smlouvy. Zadávání dodatečných stavebních prací nebo služeb stávajícímu dodavateli – do 50 % ceny původní zakázky (pouze nepředvídatelné okolnosti). Výzva k podání nabídek a Oznámení o výsledku výběrového řízení – odeslání je nutné prokázat. Uzavření smlouvy s dodavatelem – s uchazečem, který podal vítěznou nabídku. Pokud odmítne nebo neposkytne součinnost, lze uzavřít i s druhým či třetím v pořadí.
Rozdíly proti předchozímu programovému období Čestné prohlášení o nepodjatosti předkládá každý, kdo hodnotí nabídky – zadavatel, hodnotící komise nebo pověřená osoba. Trvá povinnost uchazeče uchovávat dokumentaci o zakázce a záznamy o elektronických úkonech související se zadáním zakázky. Finanční opravy 5 - 100 % (Příloha č. 2 specifické části Pravidel). Sazby se nesčítají.
Nejčastější otázky/nejasnosti
Nejčastější otázky/nejasnosti Pokud spolu jednotlivé části projektu místně, časově a věcně souvisí, bude se z pohledu Příručky jednat o jednu zakázku. Dále je nutné zvolit (dle principu těžiště), zda se bude jednat o zakázku na stavební práce či dodávku. Poté lze provádět jedno nebo i více výběrových řízení. Druh výběrových řízení musí být zvolen podle sumy celé zakázky.
Nejčastější otázky/nejasnosti Pokud dělíme jednu zakázku na více výběrových řízení – na straně B3 Žádosti o dotaci vyplňujeme jako více zakázek – výsledek každého jednotlivého výběrového řízení je nutné zanést do aktualizované Žádosti. V případě více cenových marketingů (CM) naopak slučujeme pod jednu zakázku veškeré CM na stavební práce, pod další zakázku CM na dodávky a pod další zakázku případné CM na služby. Pozor na povinnou publicitu (loga ke stažení na www.szif.cz, www.eagri.cz)
Výjimky Zadávání zakázek se nevztahuje na nákup nemovitostí. 6.1.1 ZAHÁJENÍ ČINNOSTI MLADÝCH ZEMĚDĚLCŮ Pořizování hospodářských zvířat, sadby, osiva, krmiv a hnojiv lze realizovat přímým nákupem/objednávkou, v těchto případech není potřeba realizovat cenový marketing.
Děkuji za pozornost