ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Způsobová /modální / slovesa
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
MINULÉ ČASY ZPŮSOBOVÝCH SLOVES
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
 Autor  Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.  Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace  Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
12. LEKCE (12. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : Ročník : devátý Vzdělávací.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_115 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_149 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_34_Německý jazyk_préteritum, perfektum silných.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_14_Präteritum_Modalverben TEMA:Jazyková.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_11_NJ_POMOCNESLOVESOSEIN téma Pomocné sloveso sein.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Préteritum sloves haben, sein, werden VY_32_INOVACE_02-17 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_111  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_09_NJ9_Préteritum slovesa sein TEMA: Préteritum slovesa sein ČÍSLO.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_163_ČASOVÁNÍ SLOVES V PRÉTERITU Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A11_Préteritum způsobových sloves Téma: Německá gramatika.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opa kovani Datum: Ročník: devátý.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
 Préteritum se používá k vyjádření minulosti a je tvořeno jednoduchým (nesloženým) slovesným tvarem.
Ein gastronomischer Spaziergang (cvičební materiál)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník
slovesný způsob- konjunktiv čtvrtý únor 2013
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Préteritum pomocných sloves
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.13_slovesa_opakovani Datum : Ročník : devátý.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Préteritum způsobových sloves.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_ X _2_13_Préteritum „sein,haben“ a modálních sloves Šablona číslo: X Sada číslo: 2 Pořadové číslo DUM: 13 Autor: Mgr. Radmila Sálová

Anotace: Seznámení s tvořením préterita pomocných sloves sein, haben a sloves modálních. Očekávaný výstup: Žáci dokáží tyto tvary správně použít při souvislém vypravování a při referování o minulých událostech. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 13 – 15 let Klíčová slova: ich war, ich hatte, ich konnte / durfte / mochte/musste/ sollte/ wollte/ wusste Pomůcky a materiál: PC, sešit

Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci se seznámí s tvořením prostého minulého času pomocných sloves sein a haben a sloves modálních U těchto sloves je préteritum spisovné, neutrální Znalost těchto tvarů jim umožní rozumět zprávám a různým hlášením a informovat o minulých událostech

sein přítomný čas ich bin du bist er ist wir sind ihr seid sie sind préteritum ich war du warst er war wir waren ihr wart sie waren

haben přítomný čas ich habe du hast er hat wir haben ihr habt sie haben préteritum ich hatte du hattest er hatte wir hatten ihr hattet sie hatten

Doplň podle smyslu vět tvary sloves haben / sein v přítomném čase : Wir (?) in Jičín. Die Kinder (?) Unterricht. Ich (?) keine Zeit. Inge (?) gesund. Wer (?) das Lehrbuch? Warum (?) Peter böse? Mein Bruder (?) ein neues Auto. Kurt (?) Lehrer. Ihr (?) erkältet.

Doplň podle smyslu vět tvary sloves haben / sein v přítomném čase : Wir sind in Jičín. Die Kinder haben Unterricht. Ich habe keine Zeit. Inge ist gesund. Wer hat das Lehrbuch? Warum ist Peter böse? Mein Bruder hat ein neues Auto. Kurt ist Lehrer. Ihr seid erkältet.

Doplň podle smyslu vět tvary sloves haben / sein v préteritu : Vor einigen Tagen .... Wir (?) in Jičín. Die Kinder (?) Unterricht. Ich (?) keine Zeit. Inge (?) gesund. Wer (?) das Lehrbuch? Warum (?) Peter böse? Mein Bruder (?) ein neues Auto. Kurt (?) Lehrer. Ihr (?) erkältet.

Doplň podle smyslu vět tvary sloves haben / sein v préteritu : Vor einigen Tagen .... Wir waren in Jičín. Die Kinder hatten Unterricht. Ich hatte keine Zeit. Inge war gesund. Wer hatte das Lehrbuch? Warum war Peter böse? Mein Bruder hatte ein neues Auto. Kurt war Lehrer. Ihr wart erkältet.

Préteritum způsobových sloves dürfen: ich/er durfte, du durftest, wir/sie durften, ihr durftet können: ich/er konnte, du konntest,wir/sie konnten, ihr konntet mögen: ich/er mochte, du mochtest, wir/sie mochten, ihr mochtet müssen: ich/er musste, du musstest, wir/sie mussten, ihr musstet sollen: ich/er sollte, du solltest, wir/sie sollten, ihr solltet wollen: ich/er wollte, du wolltest, wir/sie wollten, ihr wollet wissen: ich/er wusste, du wusstest, wir/sie wussten, ihr wusstet - má pouze 4 tvary: 1) 1. a 3.os. č. j. 2) 2. os.č. j. 3) 1. a 3.os. č. mn. 4) 2. os.

Museli jsme se hodně učit. Kdo chtěl zůstat ve Vídni? Přelož: Museli jsme se hodně učit. Kdo chtěl zůstat ve Vídni? Nesměli pracovat. Paula uměla malovat. Chtěla jsem ti napsat. Nevěděli jste to? Uměl zajímavě vyprávět. Co měla udělat tvoje sestra? Martinovi přátelé nemohli včera přijít.

Museli jsme se hodně učit. – Wir mussten viel lernen. Přelož: Museli jsme se hodně učit. – Wir mussten viel lernen. Kdo chtěl zůstat ve Vídni? – Wer wollte in Wien bleiben? Nesměli pracovat. – Sie durften nicht arbeiten. Paula uměla pěkně malovat. – Paula konnte schön malen. Chtěla jsem ti napsat. – Ich wollte dir schreiben. Nevěděli jste to? – Wusstet ihr es nicht? Uměl zajímavě vyprávět.- Er konnte interessant erzählen. Co měla udělat tvoje sestra? – Was sollte deine Schwester machen? Martinovi přátelé nemohli přijít. – Martins Freunde konnten nicht kommen.