NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_3.2.9.3.R17_Předložky se 3.a 4. pádem TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2976
Anotace. Prezentace je určena k seznámení s učivem o předložkách se 3. a 4. pádem. Pro využití též pro začátečníky jsou uvedeny pokyny v češtině. Vysvětluje použití a význam nejčastěji používaných předložek. Na závěr je cvičení, správné řešení se objeví po kliknutí.
Předložky se 3. a 4. pádem.
Význam předložek. Die Bűcher sind auf dem Tisch űber Der Globus ist neben den Bűchern. neben hinter unter auf an zwischen vor in
Význam předložek. An - u, při Auf - na (vodorovné ploše) Hinter – za In - v, do Neben – vedle Űber - nad Unter - pod Vor - před Zwischen-mezi
Procvičte význam předložek. Příklad: Helmut sitzt zwischen Tina und Uwe, vor Max. Popište zasedací pořádek: Margit Susi Hans Sebastian Jőrg Max Karin Monika Uwe Helmut Tina Heidi Die Tafel
4.pád – na otázku KAM? in den Abfalleimer Ich gebe den Bleistift Ich gebe den Apfel Ich gebe die Dose
3.pád – na otázku Kde? in dem ( im) Abfalleimer Der Bleistift ist Der Apfel ist Die Dose ist
Doplňte předložky a vhodné členy podstatných jmena věty přeložte. Um 7 Uhr gehe ich in die Schule. V 7 hodin jdu do školy. Ich sitze neben Marion, an dem Fenster. Sedím vedle Marion u okna. Auf dem Tisch habe ich meine Schulsachen. Na stole mám své školní potřeby. Das Lineal liegt zwischen dem Heft und dem Buch. Pravítko leží mezi sešitem a knihou. Zu Mittag esse ich in der Schulkűche. Obědvám ve školní jídelně. vedle mezi
Citace: Mluvnice němčiny. 2. vyd. Olomouc: FIN Publishing, 1997. ISBN 80-86002-27-6. www.microsoft.com