3 VRSTVY KŮŽE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lidská kůže (cutis, derma).
Advertisements

Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Biologie člověka Autor:
BIOLOGIE ČLOVĚKA SOUSTAVA TĚLNÍHO POKRYVU
SOUSTAVA KOŽNÍ.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
KŮŽE Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Kožní systém Somatologie.
Povrch těla člověka.
Soustava kožní Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
SOUSTAVA KOŽNÍ Stavba a funkce kůže Kůže tvoří ochranný kryt těla
POVRCH LIDSKÉHO TĚLA KŮŽE Kůže kryje povrch lidského těla. Odděluje vnitřní prostředí organismu od vnějšího prostředí, které na kůži působí chemickými.
Kůže MUDr. Vladimír Compeľ.
KOŽNÍ SOUSTAVA 5.ročník.
Povrch těla - kůže.
Autor: Lenka Kraváčková
Povrch lidského těla autor: David Hainall.
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
ŽIVOT JAKO LEPORELO, REGISTRAČNÍ ČÍSLO CZ.1.07/1.4.00/ Kůže Autor: Mgr. Kateřina Čermáková Datum: Cílový ročník: 8.
Tělní pokryv Jana Machová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
KOŽNÍ SOUSTAVA Tělní pokryv – prvotní tělní bariéra Funkce:
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Biologie člověka.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Tercie
Kůže.
Povrch lidského těla Filip Bordovský.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:5. ročník – Člověk a jeho svět – Přírodověda – Člověk a jeho zdraví autor VM:Mgr.
Kožní soustava.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Hana Turoňová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_SOUSTAVA.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Vylučovací soustava, kůže Číslo vzdělávacího materiálu: ICT4/16 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
KOŽNÍ SOUSTAVA. KŮŽE kůže je největší orgán lidského těla, povrch přibližně 1,6 m 2 – 1,8 m 2 funkce: obal, ochrana, jsou v ní uloženy smyslové orgány.
Kůže Funkce kůže Pokryv těla Ochrana před vlivy chemickými, mechanickými a choroboplodnými zárodky Vylučování Regulace teploty Účast na dýchání – kožní.
KŮŽE, PÉČE O KŮŽI VY_32_INOVACE_11_23. Kůže a její funkce v těle: = pokryv těla, největší lidský orgán (2 m 2 ), její tloušťka se pohybuje od 0,1 mm až.
Kůže Vypracovala: Nováková Kristýna 8.B. Zdroje:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: Potravinová pyramida, poruchy trávení ČÍSLO PROJEKTU:
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Název školy:Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor:Monika.
TĚLNÍ POKRYV OBRATLOVCŮ Přírodopis VIII.. Povrch těla  Ochrana před vnějším prostředím  Kůže:  pokožka  škára  Kožní útvary (deriváty):  šupiny.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Kožní soustava VY_32_INOVACE_06-08 Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Tematický okruh: Člověk a jeho zdraví.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Kůže Název sady:Přírodopis – lidské tělo Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Soustava krycí - kůže Autor: Eva Klabenešová „Tato prezentace slouží pro vzdělávací účely.“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_17_HMAT TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Přírodopis – 8. ročník, Kůže
POVRCH LIDSKÉHO TĚLA Veronika straková.
Kožní soustava.
VY_52_INOVACE_24_01_význam kůže
Onemocnění vylučovací soustavy
Povrch lidského těla Autor: Mgr. Jana Bieliková Datum:
Základní škola, Praha 4, Květnového vítězství 1554
KOŽNÍ SOUSTAVA VY_32_INOVACE_ ledna 2014
KŮŽE ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_11_28_Kůže.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Jiří Olexa
ČICH, CHUŤ, HMAT smysly.
ŽLÁZY S VNITŘNÍ SEKRECI
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Soustava kožní Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pohlavní soustava ženy
Transkript prezentace:

3 VRSTVY KŮŽE

ANOTACE Prezentace slouží žákům 8. ročníku

Stavba kůže 3 vrstvy: pokožka, škára, podkožní vaziva Obrázek č. 1

Pokožka (1. vrstva) Vrchní vrstva kůže tvořená z mnoha vrstev plochých buněk (mnohovrstevný epitel) Neobsahuje žádné kapiláry (vlásečnice) a většinu živin získává ze škáry Ve spodní vrstvě se buňky dělí vznik nových vytlačují směrem nahoru staré starší buňky postupně odumírají, rohovatí a odlupují se ve formě šupinek (18-22kg mrtvých buněk kůže/život. 10g/den - strava pro roztoče).

V pokožce je barvivo melanin, který způsobuje zabarvení Tmavá pokožka více melaninu chrání před slunečním zářením Lidé s tmavší pokožkou delší dobu na slunci Albinismus - znáš? Hranice mezi pokožkou a škárou nepravidelná, tím vzniká typický otisk a kresby na kůži. Každý člověk je má jedinečné. Kde máme jedinečnou kresbu na těle ? Kde se využívá? Odpověď: otisk palce, daktyloskopie Obrázek č.2

Obrázek č.3 Obrázek č.4

Škára 2. vrstva Hustá síť krevních a mízních vlásečnic, nervová zakončení a smyslová čidla – jaká? Zkus hádat, na co reaguje naše kůže Odpověď: Meissnerova tělíska (hmatová) - čidla dotyku, Krauseova tělíska - receptory chladu, Ruffiniho tělíska - receptory tepla KOŽNÍ ÚTVARY: potní a mazové žlázy, vlasy, chlupy, vousy, nehty

Obrázek č.5

Obrázek č.6 žláza v podkoží

3. Vrstva podkožní vazivo Uloženy tukové buňky Zásoba energie a tepelná izolační vrstva Množství a rozložení tuku závisí na věku, pohlaví a VÝŽIVĚ!!!!!!!!!!!!!

Obrázek č.7 akné

citace Obrázek č.1 :DROZDOVÁ, Eva, Lenka KLINKOVSKÁ a Pavel LÍZAL. Přírodopis: Biologie člověka učebnice. Brno: Nová škola, s.r.o., 2009. ISBN 80-7289-111-1. Obrázek č.2 FRONĚK, Jiří. Lidské tělo: Poznávejme sami sebe. Inka Delévová. Jaroslava Bukáčová, Vlasta Blumentrittová. Praha: Blug, 2004. 110-97-6. ISBN 80-85635-97-6. Obrázek č. 3 Detail otisku prstu na mužském prstu. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, 8.3.2009 [cit. 2012-02-27]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Fingerprint_detail_on_male_finger.jpg Obrázek č.4 Otisk prstu: daktyloskopie. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-, 7.3.2006 [cit. 2012-02-27]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/eb/Fingerprintonpaper.jpg Obrázek č. 5: FRONĚK, Jiří. Lidské tělo: Poznávejme sami sebe. Inka Delévová. Jaroslava Bukáčová, Vlasta Blumentrittová. Praha: Blug, 2004. 110-97-6. ISBN 80-85635-97-6. Obrázek č.6 FRONĚK, Jiří. Lidské tělo: Poznávejme sami sebe. Inka Delévová. Jaroslava Bukáčová, Vlasta Blumentrittová. Praha: Blug, 2004. 110-97-6. ISBN 80-85635-97-6. Obrázek č. 7 Akné:FRONĚK, Jiří. Lidské tělo: Poznávejme sami sebe. Inka Delévová. Jaroslava Bukáčová, Vlasta Blumentrittová. Praha: Blug, 2004. 110-97-6. ISBN 80-85635-97-6.