Moderní typy tlumičů VY_32_INOVACE_14_266

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceRámy.
Násobení a dělení lomených výrazů
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceZkrutné.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceTlumiče,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 31 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotacePneumatické.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceListová.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 AnotaceŘízení.
Hydropneumatické pérování
Elektrické stroje netočivé
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Rámy automobilů VY_32_INOVACE_13_254
Stabilizátory a jejich funkce v systému
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Regulované soustavy VY_32_INOVACE_37_748
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Armatury plynovodů VY_32_INOVACE_17_327
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Metody měření odporovými teploměry
Brzdy bubnové VY_32_INOVACE_14_276
Identifikace regulovaných soustav
Odpružení vozidel VY_32_INOVACE_13_257
Styly začátku 20. století VY_32_INOVACE_46_937
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Tlumiče kapalinové VY_32_INOVACE_14_265
Vnitřní struktura technických materiálů
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Svařování plamenem 4 VY_32_INOVACE_22_437
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Pracovní třídy zesilovačů
Strojní obrábění – základní způsoby frézování
Regulované soustavy statické
Zvedáky VY_32_INOVACE_21_412
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Kolíkové spoje a čepy VY_32_INOVACE_31_626
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky VY_32_INOVACE_17_325 Projekt.
Regulované soustavy astatické
High Tech VY_32_INOVACE_46_942
Pracovní a dilatační spára
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Vlastnosti kapalin VY_32_INOVACE_11_223
Vlastnosti elektrického náboje
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Regulátory derivační VY_32_INOVACE_37_747
Výrazy-algebraické vzorce
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Rozšiřování základů VY_32_INOVACE_27_542
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Moderní typy tlumičů VY_32_INOVACE_14_266 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Moderní typy tlumičů VY_32_INOVACE_14_266 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 14 Anotace Moderní typy tlumičů Klíčová slova Tlumení, tlumič, tlumičový olej, škrtící ventil, píst, plyn, tlak Předmět Automobily Autor, spoluautor Bc. Ladislav Hajný Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 1. ročník - Mechanik opravář motorových vozidel Speciální vzdělávací potřeby Ne Zdroje Seznam viz poslední strana

Moderní typy tlumičů Polohově citlivé tlumiče MONROE SENSA-TRAC Malá tlumici sila je potřebná jen při klidné jízdě s malou zátěži. Při větším zatíženi vozidla je potřeba zvýšit odpor pruženi, tak aby kola neztratila přítlačnou silu k vozovce. Z tohoto poznatku vychází systém „Polohově citlivého tlumeni „Position Sensitive Damping“ (PSD). jednoduchá úprava pracovního válce jednoplášťového teleskopického tlumiče tlumič je řešen tak, že ve střední poloze tlumiče má pracovní válec rozšířeni. Pokud se pracovní píst nachází v této poloze, může kapalina obtékat i tímto rozšířením. Boční rozšířeni má funkci obtokové drážky pokud se píst nachází ve střední poloze, je v oblasti komfortního tlumení, tlumič s pístem v této poloze je měkký a jízda je pohodlná při větším zatíženi se pracovní píst dostava do oblasti mimo největší rozšíření obtokovou drážkou, obtok oleje je menši a tlumici sila tlumiče se zvyšuje

Moderní typy tlumičů Inovace této koncepce jsou tlumiče SAFE-TECH pokud se ještě zvýší zatíženi, píst se dostane do oblasti, kde obtoková drážka již není, prouděni oleje je pouze přes škrtící ventily, v této oblasti je tlumici sila nejvyšší Inovace této koncepce jsou tlumiče SAFE-TECH změna hlavně obtokové drážky, ta je řešena pro každý automobil jednotlivě obtoková drážka je řešena postupnými přechody, to umožňuje jemný přechod z oblasti komfortu do oblasti s maximální tlumici silou překonstruovaný ventil v pracovním pistu, původní svazek kotoučků z pružinově oceli nahradily kotoučky s pružinou. Zjednodušenou konstrukcí ventilu a rychlejší reakcí na nerovnosti vozovky se snížila hlučnost tlumiče konstrukce „SAFE-TECH“ výrazně přispěla k plynulému přechodu z oblasti komfortu do oblasti zvýšeného zatížení

Moderní typy tlumičů

Moderní typy tlumičů Tlumiče s elektronicky nastavitelnými ventily Tlumiče s elektronicky nastavitelnými ventily umožňuji během jízdy změnit charakteristiku tlumeni tak, jak je potřeba dle charakteru jízdy. Tato změna charakteristiky probíhá velmi rychle. řídící jednotka zjišťuje každé 2ms , potřebu úpravy charakteristiky tlumeni úprava charakteristiky tlumeni, je pomocí velikosti proudu, 0 A – 1,8 A řidíci jednotka může tento proud změnit až 20x za sekundu Firma ZF Sachs vyvinula dva typy tlumiče s elektronicky ovládanými ventily a to CDCi a CDCe. tlumič CDCi má plynule proměnlivé ventily, konstrukce stejná jako dvouplášťový teleskopicky tlumič tlumič CDCe má obtok el.mag. ventilem umístěným vně tlumiče při vypadku proudu se tlumič za pomoci přítlačné pružiny, která posune ventil nastaví na tvrdou charakteristiku tlumeni.

Moderní typy tlumičů Systém CDCe Systém CDCi

Moderní typy tlumičů Systém CDCe

Moderní typy tlumičů

Moderní typy tlumičů Magnetoreologický tlumič Princip činnosti: od hydraulických tlumičů liší tím, že používají ferokapalinu kapalina je magnetická a její viskozita se dá měnit tak, že na ni působí magnetické pole, těchto vlastností ferokapaliny magnetorologický tlumič využívá v pracovním pístu je umístěna cívka, jíž prochází proud a vytváří tak magnetické pole, proto se mění viskozita kapaliny a zároveň se mění charakter tlumení pokud je potřeba velká tlumící síla, prochází cívkou velký proud, zvýší se viskozita kapaliny a vyvolá se potřebná tlumící síla proud, ovládá řídící jednotka, tato jednotka vyhodnocuje signály o stavu vozidla a řídí proud v cívce, čímž nastavuje charakter tlumení vozu

Moderní typy tlumičů systém tlumení může včas a rychle reagovat na nerovnosti na vozovce i na styl a rychlost jízdy rychlost, za kterou tlumiče dokáží zareagovat změnou charakteristiky tlumení, přímo ovlivňuje pohodlí cestujících i jejich bezpečnost dokonalejší tlumení zabraňuje přenos vibrací do kabiny, omezuje odskakování kol, snižuje pravděpodobnost aquaplaningu a zvyšuje stabilitu vozu zejména v zatáčkách Magnetorologický systém tlumení byl použit například u modelu Audi TT, systém tlumení se jmenuje Magneride   Náprava typu Mc Pharson Opel Astra

Moderní typy tlumičů

Moderní typy tlumičů

Tato prezentace, ukazuje a seznamuje žáky s moderními typy tlumičů, s jejich funkcí a použitím v automobilech. V současnosti jsou tyto tlumiče již základním standardem moderních podvozků osobních vozidel a jsou velmi důležitým článkem v konstrukci stavby vozidel. Cvičení: Na jakých principech pracují moderní typy tlumičů? Jakým způsobem pracuje magnetoreologický tlumič? Jaké jsou výhody použití moderních tlumičů? Děkuji za pozornost

Použité zdroje Publikace: STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje Publikace: M. Pilárik, J. Pabst - Automobily I. – nakl. Informatorium Rolf Gscheidle a kolektiv – Příručka pro automechanika – nakl. Sabotáles Výukové sešity BOSCH pro pedagogické pracovníky. V prezentaci použity vlastní citace a fotografie, vyjma fotografií z volně dostupných zdrojů: http://www.tlumice-monroe.cz/pics/design/uvod1.jpg http://www.ls1gto.com/forums/attachment.php?attachmentid=71809&stc=1&d=1197342561 http://img.auto.cz/news/img/galleries/2004-34/cdc-pic002_zf_lg_412c97b75a46c.jpg http://img.auto.cz/news/img/galleries/2004-34/cdc-schema2_zf_lg_412c97b7aad77.jpg http://img.auto.cz/news/img/galleries/2004-34/cdc_ventilaussen_zf_lg_412c97b813798.jpg http://img.auto.cz/news/img/galleries/2004-34/cdc_052_a74456_opel_lg_412c97b7b70c7.jpg http://vibroakustika.uk.fme.vutbr.cz/img/texty/MR/tlumi%C4%8D4.jpg http://img.auto.cz/autofun_cz/img/galleries/01_4bb43cf2e412f.jpg http://img.auto.cz/autofun_cz/img/galleries/02_4bb43cf328159.jpg