NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 11_ Rozmanitost přírody Ovoce (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Rostliny 1.třída.
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Třídění rostlin - stonek
Rostliny v okolí lidských obydlí
STROMY A KEŘE III. OVOCNÉ STROMY
Prvouka – 2. ročník „Podzim v sadu“
VÝBĚR - z populace rostlin se vyberou ty rostliny, které mají nějakou zajímavou vlastnost. Umělým výběrem tak člověk vybral např. z planých druhů travin.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Ovoce.
Rostlinné orgány - stonek
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
Zdroj obrazového materiálu
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Charakteristika jednotlivých užitkových skupin organismů
Podzemní a nadzemní části rostlin.
STONEK.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Člověk a jeho svět 4. ročník
Rostliny.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_18_Hmyz,
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_17_Ekosystém zahrady a sady Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 17 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_10_Zoologie,
Tematický okruh: BIOLOGIE ROSTLIN Název učiva: OVOCNÉ STROMY A KEŘE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
STONEK ROSTLINY.
Vegetativní orgány Stonek
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_106_Ovoce
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Vyšší rostliny Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_59_Růžovité
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_65_PRV1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Rostliny Prvouka – 3. ročník
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_30_ OVOCE TÉMA: OVOCE
autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_28_PRVOUKA_OVOCNÉ STROMY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Ovoce, ovocné stromy, keře VY_32_INOVACE_16
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_107_Stonek bylin
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Obrázkové čtení se spojkou I.
Vegetativní rostlinné orgány
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Autor: Mgr. Iveta Váňová
VY_32_INOVACE_17_STROMY, KEŘE, BYLINY_BLECHOVÁ
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Stonek.
Stonek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: 19. 3.2013 NÁZEV: VY_32_Přírodopis_5_Byliny a dřeviny, ZŠ praktická7.r. -TÉMA: Stonek bylin a dřevin, pokojové a okrasné rostliny ČÍSLO PROJEKTU: CZ. 1. 07 /1.4.00/21.1737

Anotace: byliny a dřeviny Shrnutí učiva stonek bylin, stonek dřevin, ovocné stromy a keře, štěpování, význam štěpování, pokojové a okrasné rostliny. Kontrolní úkoly, kdy žáci aplikují své znalosti při doplňování správných slov do vět. Úkoly jsou vhodné k využití interaktivní tabule, kdy žáci spojují šipkami nebo dopisují do vět. Lze využít také ke kontrolnímu testování. Po splnění úkolu následuje správné řešení pro kontrolu. Úkoly lze vypracovat jak samostatně, tak lze využít pro skupinovou práci. Při pilotáži bylo vhodně využito interaktivní tabule a ověřeno, že rozsah učiva je pro žáky vhodný. Zadané úkoly jsou žáci schopni splnit samostatně.

Rostliny a jejich rozdělení rostliny – dřeviny - byliny dřeviny – stromy - keře

Stonek dřevin Stavba stonku dřevin - kůra - lýko - dřevo

Stonek bylin Stavba stonku bylin lodyha – stonek s listy hluchavka stvol – stonek bez listů prvosenka stéblo – dutý stonek - žito

Spoj šipkami, co k sobě patří byliny mají dřeviny mají dřeviny jsou stavba dřevnatého stonku stonkem bylin je stonek převážně dužnatý stonek převážně dřevnatý hrušeň smrk jahoda kůra lýko stvol lodyha dřevo stéblo

stavba dřevnatého stonku stonkem bylin je byliny mají dřeviny mají dřeviny jsou stavba dřevnatého stonku stonkem bylin je stonek převážně dužnatý stonek převážně dřevnatý hrušeň smrk jahoda kůra lýko stvol lodyha dřevo stéblo

ovocné stromy hrušeň třešeň meruňka broskvoň švestka jabloň meruňka ořešák Štěpování - očkováním - roubováním spojení částí ze dvou různých ovocných dřevin Význam – dřevina s lepšími plody

ovocné keře maliník ostružiník jahodník rybíz angrešt vinná réva borůvka josta

dovážené ovoce citron datle pomeranč fíky mandarinka kivi grapefruit banán ananas kokosový ořech Rostou v tropických a subtropických oblastech. Význam – obsahují cukry a vitamíny.

Pokojové a okrasné rostliny pěstování v bytech - okrasné květem - okrasné listem rozmnožování - stonkovými řízky - listovými řízky . okrasné rostliny pěstujeme - na zahradách - v parcích

Do vět doplň správná slova a věty napiš. Stonek dřevin nazýváme…….. Stonek bylin je obyčejně……….. Živiny jsou vedeny z kořene do listů……. Stromy štěpujeme, abychom………. Rostlina přijímá kořenem……… stéblo dřevnatý dužnatý květem kmen cévními svazky stonku je rozmnožily měli lepší plody vodu sluneční světlo

Stonek dřevin nazýváme kmen. Stonek bylin je obyčejně dužnatý. Živiny jsou vedeny z kořene do listů cévními svazky stonku. Stromy štěpujeme, abychom měli lepší plody. Rostlina přijímá kořenem vodu. stéblo dřevnatý dužnatý květem kmen cévními svazky stonku je rozmnožily měli lepší plody vodu sluneční světlo

Citace a zdroje: Ilustrace: www.office.microsoft.com Text: Sirotková Eva.,Žižková, Libuše. Přírodopis pro 7.ročník zvláštní školy. Ostrava-Hrabůvka:Moravapress s.r.o.,1995., Úvod do botaniky, s.59-60,68,70-74