Lineární programování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Literatura Kosková: Distribuční úlohy I
Advertisements

LOGISTICKÉ SYSTÉMY 14/15.
Dopravní úloha Literatura Kosková I.: Distribuční úlohy I.
Dualita úloh lineárního programování a analýza citlivosti
SIMPLEXOVÝ ALGORITMUS Řešení v tabulkovém procesoru
Vzorová písemka Poznámka: Bonusové příklady jsou nepovinné, lze za ně ale získat body navíc. (2 body) Definujte pojem gradient. Vypočítejte gradient funkce.
FORMALIZACE PROJEKTU DO SÍŤOVÉHO GRAFU
Lineární programování Simplexový algoritmus
Základy lineárního programování
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 7/14.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 8/14.
Metody mezipodnikového srovnávání
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 9/14.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 4/14.
Příklad postupu operačního výzkumu
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
EKONOMICKO MATEMATICKÉ METODY
ANALÝZA VÝSLEDKŮ LINEÁRNÍHO OPTIMALIZAČNÍHO MODELU
Lineární lomená funkce
Účetní odpisy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. 15. PŘEDNÁŠKA.
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. 14. PŘEDNÁŠKA.
Teorie systémů a operační analýza1 Celočíselné programování RNDr. Jiří Dvořák, CSc.
1 TEORIE HER Nejmenovaná studentka, písemka, 2003: „Teorii her neznám, ale kdo si hraje, nezlobí“ „Teorii her neznám, ale kdo si hraje, nezlobí“
Přímá a nepřímá úměrnost - opakování
Problém obchodního cestujícího a příbuzné úlohy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – pohyb 1 VY_42_INOVACE_25 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně Ing. Václav Rada, CSc. Leden 2009.
Lineární rovnice Řešené úlohy.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační výzkum Lineární programování Dualita v úlohách lineárního programování. Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
EMM21 Ekonomicko-matematické metody 2 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík,CSc.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
Základy práva T6 Ústava jako základní právní předpis státu.
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Ing. Milan Houška KOSA PEF ČZU v Praze
Analýza výsledků v modelech lineárního programování
Organizace a řízení logistiky
Operační výzkum Lineární programování Dopravní úloha nevyrovnaná.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Operační výzkum Lineární programování – cvičení
Další typy dopravních problémů
Organizace a řízení logistiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Analýza tamburu mykacího stroje
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
CW-057 LOGISTIKA 30. PŘEDNÁŠKA Lineární programování - úvod Leden 2017
Přijímání informace a porozumění sdělovanému
Organizace a řízení logistiky
Úloha syntézy čtyřčlenného rovinného mechanismu
Citlivostní analýza a optimalizace I Zpracoval: Martin Bílek
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Organizace a řízení logistiky
Lineární optimalizační model
Úlohy pohybové transformace čtyřčlenných rovinných mechanismů
Toky v sítích.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Lineární programování Operační výzkum Lineární programování Přiřazovací problém Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/2.2.00/28.0326

Přiřazovací problém cij P1 P2 P3 J1 4 3 1 J2 2 6 J3 5 - speciální případ dopravních úloh; - řeší problematiku optimálního přiřazení činitelů jednoho typu k činitelům druhého typu, např. strojů na pracoviště. Př.: Podnik má k dispozici 3 jeřáby, které má přepravit na 3 pracoviště. Vzdálenosti (v km) mezi stanovišti jeřábů Ji a pracovišti Pj jsou uvedeny v tabulce. Nalezněte optimální plán přepravy, při kterém bude počet celkově ujetých kilometrů minimální. cij P1 P2 P3 J1 4 3 1 J2 2 6 J3 5

PROMĚNNÉ: 1 … i-tý jeřáb je přiřazen na j-té pracoviště 0 … i-tý jeřáb není přiřazen na j-té pracoviště PODMÍNKY: J1: J2: J3: P1: P2: P3: ÚČELOVÁ FUNKCE: - vyjadřuje, jakou vzdálenost ujedou dohromady (všechny jeřáby)

Obecný model přiřazovací úlohy Obecně jde o to přiřadit n činitelů n jiným činitelům tak, aby součet příslušných sazeb byl minimální (resp. maximální). 2n omezení (rovnic) 1 n2 proměnných