Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BOTANIKA Třída: Jednoděložné
Advertisements

Rostliny na jaře.
Jarní rostliny.
Poznáním k udržitelnému rozvoji regionu Místo, kde žijeme
Magnoliophyta - krytosemenné rostliny
Krytosemenné pokračování
Amarylkovité (nadpis podtrhni správnou barvou pro jednoděložné r.)
Jednoděložné rostliny
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
BYLINY A KEŘE LESA 14..
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
liliotvaré, kosatcotvaré, jednoděložné, plod, řád, čeleď, květenství
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_10_URCOVANI_LILIOVITYCH Anotace:Výukový materiál v programu Power Point zaměřený na určování základních.
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin I.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: EU Název: Jednoděložné rostliny I – poznávání. Autor: Pavel.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: LILIOVITÉ
Kosatcovité Dominika Sattková.
KONVALINKOVITÉ CONVALLARIACEAE. zpravidla vytrvalé byliny s oddenky nebo hlízami oboupohlavné květy většinou v květenstvích plodem většinou bobule, vzácně.
AMARYLKOVITÉ Amaryllidaceae.
Autor modulu: Ing. Radim Církva
Sada fotografií na poznávání č.5 Jednoděložné rostliny Autor: Mgr. Lenka KořínkováUrčení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ Gymnázium a Střední odborná škola pedagogická,
KOSATCOVITÉ Iridaceae.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Byliny.
ROZKVETLÉ ZAHRADY, LOUKY A POLE
Amarylkovité Rostliny
Poznávání jednoděložných rostlin
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_11_URCOVANI_KOSATCOVITYCH_VSTAVACOVITYCH_AMARYLKOVITYCH Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma:
Krytosemenné rostliny.
Jarní rostliny.
Pěstitelství Živá neživá příroda IV
Charakteristika jednotlivých užitkových skupin organismů
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
 Je čeleď jednoděložných rostlin z řádu chřestotvaré (Asparagales). Podle systému APG III jsou sem přidány (jako podčeledi) dříve samostatné čeledi kalokvětovité.
Jarní kytky.
Liliovité Rostliny Vojtěch Vašků 7.C. Popis  -rostou volně v přírodě a jsou pěstovány i jako okrasné -pouze byliny -listy-jednoduché -zásobní látky ukládají.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Čeledi: liliovité a amarylkovité Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí.
Krytosemenné rostliny Lucie Krapková 7. třída. Osnova Zařazení a výskyt Charakteristika Dělení Chryzantéma Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny.
Jednoděložné, jednodomé Většinou trvalé Výskyt glykosidů, steroidních saponinů a steroidních alkaloidů ->jedovaté Byliny Dříve se dělil na mnoho menších.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Narcis Práce s textilem.
Charakteristika jednotlivých užitkových skupin organismů
Liliovité a amarylkovité rostliny
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Prezentace seznamuje žáky se dalšími řády hmyzu a jejich zástupci
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Liliovité (Liliaceae)
VY_32_INOVACE_04-57 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Plži Gastropoda – zadožábří Očekávané výstupy
Hlavonožci Cephalopoda Očekávané výstupy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
ROZKVETLÉ ZAHRADY, LOUKY A POLE
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová) Ročník Cílová skupina
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Čeledi: liliovité a amarylkovité
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola Městec Králové
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Liliaceae Kateřina Nováková 5A8. Rostlinný orgán k udržení: cibule/ oddenek/ hlíza Listy: jednoduché, okrouhlé → čárkovité obloukovitá/ souběžná žilnatina.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0950 Kódování materiálu vy_32_INOVACE_bio_bot19 Označení materiálu bot19_amarylkovite.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor Lenka Smyčková Anotace Prezentace seznamuje žáky se zástupci jednoděložných rostlin řádu chřestotvaré s důrazem na čeleď amarylkovité Předmět biologie Tematická oblast botanika Téma Amarylkovité Očekávané výstupy Žáci poznávají zástupce rostliny z řádu chřestotvarých, určí základní druhy, případně další druhy. Klíčová slova Jednoděložné, chřestotvaré, amarylkovité, chřestovité, hyacintovité, kosatcovité, česnekovité, zástupci Druh učebního materiálu prezentace Ročník 1. ročník čtyřletého gymnázia a odpovídající ročník víceletého gymnázia, seminář z biologie Cílová skupina osmileté gymnázium, čtyřleté gymnázium Ověřeno (16.4.2014, SBIO) Zdroje uvedeny na konci dokumentu.

JEDNODĚLOŽNÉ ROSTLINY AMARYLKOVITÉ A DALŠÍ

řád: CHŘESTOTVARÉ čeledi:Amarylkovité, Kosatcovité, Hyacintovité, Česnekovité, Chřestovité patří do řádu společně s čeledí Vstavačové ZNAKY: vegetativní rozmnožování cibulemi, oddenky, listy často v přízemní růžici, vytvořená pochva, žilnatina souběžná, květy mají okvětí 3+3, u některých korunka-srostlá trubka uvnitř květu, častá květenství vrcholík nebo okolík, plodem bobule nebo tobolka druhy původní a introdukované pěstované jako okrasné květiny, zelenina

VYBRANÍ ZÁSTUPCI sněženka (Galanthus ) bledule (Leucojum ) narcis (Narcissus) kosatec (Iris) mečík (Gladiolus) šafrán (Crocus) hyacint (Hyacinthus ) modřenec (Muscari) ladoňka (Scilla ) česnek , pažitka, cibule (Allium) konvalinka (Convallaria) kokořík (Polygonatum) pstroček (Maianthemum)

Amarylkovité Sněženka podsněžník /zdroj4,2/

Bledule jarní /zdroj1/

Narcis bílý a žlutý (nepůvodní) /zdroj2/

Kosatcovité Kosatec žlutý /2/

Kosatec nízký /5/

Kosatec různobarvý /4/

Kosatec zahradní kultivar /2/

Kosatec – zahradní kultivar /2/

Šafrán jarní - zahradní kultivary planá forma -rumunské hory /4/ Šafrán jarní - zahradní kultivary /2,1/

Mečík střechovitý /4,2/

Hyacintovité Hyacint /zdroj2/

Ladoňka dvoulistá /zdroj2/

Snědek /zdroj2/

Modřenec - zahradní kultivar - planá forma – rumunské hory /zdroj2,4/

Česnekovité Česnek medvědí /1/

Pažitka pobřežní /4/

Chřestovité Bělozářka větevnatá /zdroj2/

Konvalinka vonná /zdroj2/

Kokořík vonný a přeslenitý /zdroj2/

Pstroček dvoulistý /zdroj2/

POZNÁVEJTE NÁSLEDUJÍCÍ ROSTLINY základní druhy

1

2

3

4

5

POZNÁVEJTE NÁSLEDUJÍCÍ ROSTLINY další druhy

A

B

C

D

E

F

G

H

ŘEŠENÍ: 1. Sněženka podsněžník 2. Konvalinka vonná 3. Narcis žlutý 4 ŘEŠENÍ: 1. Sněženka podsněžník 2.Konvalinka vonná 3.Narcis žlutý 4.Bledule jarní 5. Pažitka A) Kosatec B) Kokořík vonný C) Mečík-Gladiola D) Pstroček dvoulistý E) Kosatec žlutý F) Šafrán-Crocus G) Modřenec H) Hyacint Zdroje snímků: 1/ vlastní 2/ MUDr. Šárka Firgenhutová (se souhlasem autora) 3/ Doubravka a Eva Požárová (se souhlasem autora) 4/ Marie Pospíšková (se souhlasem autora)