Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Advertisements

ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Hudební skladatelé ovlivnění impresionismem
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Impresionismus Název školy
Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Název školy: Základní.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Nikola Košťálová Název: VY_32_INOVACE_14B_18_Punk a nová vlna Téma: 14B_Dějiny.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_15_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_01_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Když se sejdou housle s basou Základní škola.
Výtvarné umění Výtvarné umění 1874–20. století HudbaHudba přelom 20. století úkoly: Dějiny evropské hudby IMPRESIONISMUS.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
IMPRESIONISMUS Markéta Svobodová. IMPRESIONISMUS směr, který vznikl koncem 19. st. ve Francii Výraz imprese = dojem, vjem nebo otisk Výraz „prchavý okamžik“
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_19_HV7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Daniel Landa Základní škola Libina, příspěvková.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Petr Iljič Čajkovskij AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Suchý a šlitr AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Jan Jakub Ryba AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jaroslav Ježek AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Jimy Hendrix AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jindřich Brabec AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Louis Armstrong AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Elvis Presley AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
PRAŽSKÝ VÝBĚR AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Jazz AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_02_HV8_Skála
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Opera AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_09_HV6_Skála
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Křivonosková Kateřina
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy:   Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Nikola Košťálová Název: VY_32_INOVACE_14A_9_Impresionismus Téma: 14A_Dějiny kultury Datum ověření: VM bude ověřen 3.6. 2013 v 9. A Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3215 Anotace: DUM je určen k výkladu učiva. Žáci se seznamují s novým uměleckým směrem přelomu 19. a 20. století. S novou hudební poetikou, nástrojovým obsazením, novou melodikou.

IMPRESIONISMUS přelom 19. a 20. století

Hlavní znaky název podle hnutí fr. malířů: Moneta, Maneta, Pissara, Renoira barevnost pomíjivý okamžik dojem nebo náladu prchavé vteřiny

C. Monet – Imprese, Východ slunce

Hudební impresionismus celotónové stupnice melodická útržkovitost jasně členěná rytmika barevná harmonie jemná dynamika a instrumentace nástroje: příčná flétna, klavír, smyčce s dusítky, harfa, lesní roh, hoboj

Hudební skladatelé Claude Achille Debussy (1862 - 1918) francouzský skladatel zakladatel impresionismu Dílo: Preludia (Dívka s vlasy jako len, Potopená katedrála...) http://www.youtube.com/watch?v=eeWg4gooSS Syrinx (pro sólovou flétnu) http://www.youtube.com/watch?v=8Mg8JiFDzk4 Faunovo odpoledne http://www.youtube.com/watch?v=9_7loz-HWUM

Maurice Ravel (1875 - 1937) francouzský skladatel matka pocházela ze Španělska (exotické prvky) Dílo:Vodotrysky Pavana za mrtvou infantku http://www.youtube.com/watch?v=GKkeDqJBlK8 Bolero - skl.pro orch., má stejnou rytmickou figuru, gradaci http://www.youtube.com/watch?v=7aXwTPQQ1_U Dafnis a Chloe

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použití zdroje:    QUIBIK. wikipedia.org [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Claude_Monet,_Impression,_soleil_levant,_1872.jpg R GAWAIN. wikipedia.org [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Claude_Debussy_by_Marcel_Baschet_1884.jpg AUTOR NEUVEDEN. zahranicni-knihy.cz [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.zahranicni-knihy.cz/noty/sheetmusic.aspx?cat=format&sub=score&itemid=6718835 KOKIN. wikipedia.org [online]. [cit. 28.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Maurice_Ravel_1912.jpg Citace: CHARALAMBIDIS, Alexandros; CÍSAŘ, Zbyněk; PILKA, Jiří a kol. Hudební výchova pro 8. ročník základní školy. Praha: SPN, 2005, ISBN 80-7235-298-9.