NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MANUFAKTURA A PRVNÍ STROJE
Advertisements

Manufaktury a první stroje polovina 18. století
EVROPA PO ZÁMOŘSKÝCH OBJEVECH
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Struktura středověké společnosti
Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009.
Život lidí v novověku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Počátek novověku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Výrobní kapacita.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Ten dělá to a ten zas tohle
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_Výchova k občanství TEMA: Bezpečnostní předpisy.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045 AUTOR: Josef Řičica NÁZEV: VY_32_INOVACE_10/18_ELEKTRICKÁ KYTARA TEMA: Elektrické nástroje ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_36_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Střídavé hospodářství.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Osobnosti českých a světových dějin Dějepis 9.ročník III
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ZEMĚPIS TEMA: Jihovýchodní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Rostoucí úloha středověkých měst TÉMATICKÝ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Výchova k občanství TEMA: Pravidla silničního.
České země ve 2. polovině 18. století
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Slaminková Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Výchova ke zdraví TEMA: Denní režim ČÍSLO.
RANÝ NOVOVĚK (1526 – 1648).
Historie aranžování –pracovní list
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
Průmyslová revoluce.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
Novověk – průmyslová revoluce
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Autor: Mgr. Iveta Váňová
AUTOR: Mgr. Svobodová Alena
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
AUTOR: Mgr. Svobodová Alena
AUTOR: Mgr. Svobodová Alena
FINANČNÍ GRAMOTNOST Ten dělá to a ten zas tohle
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
zpracovaný v rámci projektu
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 05 Dějepis _8.ročník_02
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_06_Vynálezy mění svět Regina Byrtusová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Slovní úlohy na společnou práci
AUTOR: Mgr. Stránská Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Dějepis
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
AUTOR: Mgr. Svobodová Alena
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_24_19._století_století_páry_vynálezy_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_DĚJEPIS TEMA: Novověk, změny ve výrobě ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0979

ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 8.ročníku jako výukový. Zároveň slouží pro zapsání poznámek do školních sešitů.

Výroba zboží Ve středověku v řemeslnické dílně zaměstnával mistr – majitel dílny, jen několik tovaryšů a učňů. Výrobky sami zpracovávali od začátku do konce a sami také zboží prodali.

Výroba zboží V období novověku se zvýšil zájem (poptávka) o nejrůznější zboží ( plátno, sukno, sklářské výrobky…) Středověké řemeslnické dílny nestačily tolik zboží vyrobit. Proto vznikly rukodílny – manufaktury. V manufaktuře pracovalo více dělníků a tím se vyrobilo i více zboží.

Výroba zboží Další změnu přineslo zavedení dělby práce. Dělník nezpracovával celý výrobek sám, ale provedl pouze část, potom předal rozpracovaný výrobek dalšímu dělníkovi a tak to šlo dál, dokud nebyl výrobek hotový. Hotový výrobek se neprodával přímo zákazníkovi, ale obchodníkovi, a ten ho nabízel ve svém obchodě. V manufakturách se začaly využívat první stroje

ÚSTNÍ OPAKOVÁNÍ: Jaký byl rozdíl mezi středověkou řemeslnickou dílnou a manufakturou? Kdo byl mistr, tovaryš a učeň? Co byly manufaktury a proč vznikly? Co je dělba práce?

CITACE: www.office.microsoft.com Dějepis pro osmý ročník zvláštní školy, Milan Valenta, nakladatelství Parta, 1999, ISBN 80-85989-54-9