ZKOUŠKY KAMENIVA velikost zrn

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KAMENIVO SPŠ stavební, České Budějovice.
Advertisements

Zkoušení kameniva Projekt 1716/2011
KLASIFIKACE A CHARAKTERISTIKY STAVU ZEMIN
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
s dopravní infrastrukturou
Zjišťování zásoby porostu pomocí jednotných objemových křivek - JOK
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_08_FY_B Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Třídění rozemletých surovin Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorBc. Magda Sudková Název šablonyIII/2.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Způsob zhutňování je ovlivněn těmito faktory:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_475.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 19Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK224.
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
INDEXY Nejčastější indexy a relativní rozměry - Indexy tělesných segmentů - Výškováhové indexy pro určování množství tuku v těle - Vybrané indexy hlavy.
Standardy pro vrstvy konstrukcí vozovek Ing. Stanislav Smiřinský
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_27 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
VÝROBNÍ VÝKRESY.
Návrh složení cementového betonu.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:červen 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_24-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorRobert.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_33  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
ArchiCAD nástroj Schodiště 2
Druhy čar podle tloušťky
ArchiCAD nástroj Střecha 2
DRUHY NAMÁHÁNÍ smyk za ohybu 2
ZKOUŠKY KONZISTENCE BETONOVÉ SMĚSI teorie
Ing. Renata Segmüllerová
Autor: Ing. Matějovičová Věra
Autor: Ing. Matějovičová Věra
DRUHY NAMÁHÁNÍ prostý tlak, tah
Stropní konstrukce – III. část
Teoretické řešení střech Jednoduchá valbová střecha
Postup při návrhu (výpočtu) schodiště
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
ZKOUŠKY KONZISTENCE BETONOVÉ SMĚSI VeBe, SEDNUTÍ KUŽELE
ZKOUŠKY KONZISTENCE BETONOVÉ SMĚSI METODA ROZLITÍ
Schodiště – zakreslování zakřiveného schodiště
ZKOUŠKY KAMENIVA jemné částice
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Složení betonu VY_32_INOVACE_02_029
Schodiště – postup zakreslování
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_23-15
Střecha se zakázanými okapy
MĚŘENÍ I. POSUVNÉ MĚŘÍTKO
Měření posuvným měřítkem
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-05
ArchiCAD nástroj Sloup
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Druhy čar podle průběhu
ArchiCAD nástroj Dveře
ZKOUŠKY CEMENTU teorie
ZKOUŠKY CEMENTU pevnost
Transkript prezentace:

ZKOUŠKY KAMENIVA velikost zrn Autor: Ing. Matějovičová Věra Ing. Ksandrová Lenka

Stavební konstrukce 3. roč. – cvičení v laboratořích Anotace Tematický okruh Stavební konstrukce 3. roč. – cvičení v laboratořích Anotace Žáci 3. ročníku STA se seznámí se základními zkouškami kameniva. Teoretické znalosti postupů vybraných zkoušek následně aplikují při praktickém vyučování v laboratoři Metodický pokyn Prezentace bude doplněna výkladem učitele. Následně studenti samostatně pod dozorem učitele provedou zkoušky ve školní laboratoři, výsledky zaznamenají do protokolu a vyhodnotí je Druh materiálu prezentace Datum tvorby 31.08.2012 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_Ks1_4 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

DRUHY ZÁKLADNÍCH ZKOUŠEK ZRNITOST, ROZDĚLENÍ KAMENIVA NA FRAKCE VELIKOST ZRN TVAROVÝ INDEX Obr 1 CHARAKTERISTIKA TVARU ZRN EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

POMŮCKY, ZAŘÍZENÍ MĚŘENÉ VELIČINY,POJMY mi – hmotnost kameniva [kg] p – procentuální podíl frakce TI – tvarový index Základní řada sít 0,063 0,125 0,5 1 2 4 8 16 32 64 125 Frakce kameniva zůstatek kameniva mezi dvěma síty – úzká f 4-8, f 1-2 – široká f 2-16, f 0,5-8 Obr.4 NÁDOBY NA KAMENIVO VÁHY SADA SÍT VIBRAČNÍ STŮL MĚŘÍTKO Obr.2 Obr.3 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

ZRNITOST PROSÉVACÍ ZKOUŠKA Použije se suché kamenivo Kamenivo může být zbaveno jemných částic praním Odváží se zvolené množství kameniva Kamenivo se roztřídí pomocí normové sady sít na vibračním stolku Zbytky na sítech se odváží Vyjádří se podíl každé frakce v procentech Podíl částic v nepropraném vzorku menší než 0,05 se zjistí např. sedimentační zkouškou Obr5 5 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

ČÁRA ZRNITOSTI Výpočet procentuálního podílu frakcí Čára zrnitosti – graf procentuálního podílu frakcí Svislá osa - procentuální podíl Vodorovná osa – velikost sít Čára zrnitosti plynulá – vzorek obsahuje všechny frakce Čára zrnitosti přerušená – vzorek neobsahuje některé frakce EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

TVAROVÝ INDEX Tvarový index se určuje u zrn hrubého kameniva . Vyjadřuje se jako poměr nejmenšího a největšího rozměru zrna. Na základě procentuálního zastoupení zrn se rozhoduje o vhodnosti kameniva do betonu. Vhodnost kameniva do betonu TI > 3 max 20 – 50 % TI > 5 max 15 % kameniva Procentuální zastoupení Počet zrn TI > 3 (TI > 5 ) * 100 50 Stejnoměrná zrna TI ≤ 1,5 Nestejnoměrná zrna TI > 1,5 podlouhlá zrna délka (d) k šířce (š) > 1,5 plochá zrna šířka k tloušťce (t) > 1,5 podlouhlá plochá délka k šířce > 1,5 šířka k tloušťce > 1,5 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

TVAROVÝ INDEX Kamenivo se roztřídí na sítech Z každého nadsítného ≥ 4 se vybere 50 zrn Posuvným měřítkem se změří rozměry zrn Vyjádří se tvarový index a procentuální zastoupení Rozhodne se o vhodnosti kameniva Obr. 6,7 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

vyplňuje protokol o zkoušce Formát protokolu se obměňuje Po ukončení zkoušky se vyplňuje protokol o zkoušce Formát protokolu se obměňuje podle typu a účelu zkoušky Zde je uvedený protokol zjednodušený pro školní účely EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154 Použité zdroje Obr 1,2,3,4,5,6,7 - foto, vlastní tvorba: ing. Ksandrová, ing.Matějovičová, Votavová, EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154