zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
Advertisements

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Výpočet hmotnosti tělesa
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Měření fyzikálních veličin – Hustota
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Výpočet hustoty, práce s tabulkami
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Teplo ZŠ Velké Březno.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
Síla opakování.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Výpočet hmotnosti, ze známe hustoty a objemu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_02_ Výpočet tíhy tělesa Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování hustoty látek Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/10 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Interaktivní procvičování hustoty
zpracovaný v rámci projektu
Hustota a její měření.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Hustota-odvozená fyzikální veličina
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu

Jméno autora: Ing. Puršová Jaroslava Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21.1886 Šablona: 32 Sada: F6/12 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno autora: Ing. Puršová Jaroslava Škola: ZŠ Ústí nad Labem, Hluboká 150

MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN Název vzdělávacího materiálu: MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN   Téma hodiny: Výpočet hustoty látky Klíčová slova: Hustota, jednotky hustoty, výpočet hustoty, fyzikální úlohy. Anotace: Prezentace v PowerPointu digitálně zpracovává téma „Výpočet hustoty látky“. Materiál seznámí žáky s postupem při řešení fyzikálních úloh, konkrétně pak s výpočtem hustoty látky. Prezentace obsahuje příklady k procvičení.

VÝPOČET HUSTOTY LÁTKY Co je to stejnorodé těleso? je-li těleso stejnorodé, můžeme vypočítat hustotu tělesa (látky, ze které je těleso vytvořeno) hustota je rovna hmotnosti tělesa vydělené objemem tělesa Co je to stejnorodé těleso? těleso z jedné látky, bez dutin

Vzorec pro výpočet hustoty: nebo před dosazováním do vzorce dbáme na to, aby hmotnost i objem byly vyjádřeny ve správných jednotkách někdy si před výpočtem musíme pomoci převodem jednotek

ŘEŠENÍ FYZIKÁLNÍCH ÚLOH Úloha: V nádrži je 5 m3 vody. Hmotnost této vody je 5 t. Jaká je hustota vody v nádrži? V = 5 m3 m = 5 t ρ = ? [ kg/m3 ] ρ = m : V ρ = 5 000 : 5 = 1000 ρ = 5 000 kg : 5 m3 = 1 000 kg/m3 ρ = 1 000 kg/m3 výsledek uvádíme vždy včetně jednotek nakonec napíšeme odpověď v odpovědi nezapomeneme uvést jednotku a rozměr hledané veličiny!!! dosadíme do vzorečku a vypočítáme hodnoty dosazujeme bez jednotek nebo s jednotkami napíšeme si, jakou veličinu chceme vypočítat a do závorky uvedeme, v jakých vyjde jednotkách napíšeme si vzoreček, podle kterého žádanou hodnotu vypočítáme pomocí značek a jednotek si vypíšeme známé veličiny zkontrolujeme si jednotky, pokud je třeba převedeme na základní tvar = 5 000 kg Hustota vody v nádrži je 1 000 kg/m3.

ZÁPISKY Výpočet hustoty látky Stejnorodé těleso – z jedné látky, bez dutin musíme znát hmotnost a objem stejnorodého tělesa Řešení fyzikálních úloh: známé hodnoty (značka, jednotka, popř. převod) hledaná veličina, předpokládanou jednotku píšeme do závorky vzoreček pro výpočet dosazení do vzorečku (s jednotkami nebo bez jednotek), výpočet výsledek včetně jednotky odpověď

úloha: V nádrži je 5 m3 vody. Hmotnost této vody je 5 t. Jaká je hustota vody v nádrži? V = 5 m3 m = 5 t = 5 000 kg ρ = ? [ kg/m3 ] ρ = m : V ρ = 5 000 : 5 = 1000 ρ = 5 000 kg : 5 m3 = 1 000 kg/m3 ρ = 1 000 kg/m3 Hustota vody v nádrži je 1 000 kg/m3. 1) 2) 3) 4) 5) 6)

Příklady k procvičení: Klíč má hmotnost 50g a jeho objem je 6,4cm3. Jaká je hustota látky, ze které je klíč vyroben? Ledová kra o objem 2m3 má hmotnost 1834kg. Urči hustotu ledu. Vypočítej hustotu železa, pokud víš, že železo o objemu 0,5m3 má hmotnost 3,9t. 7,8125 g/cm3 917 kg/m3 7800 kg/m3

CITACE Microsoft Office – PowerPoint