CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Téma: CorelDRAW - uspořádání dokumentu, šablony - 9. díl
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Téma: Vektorizace obrázků -10. díl
Vkládání kreslených útvarů
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
CorelDraw – čárové objekty
Malování.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – posun, rotace, vlastnosti.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Principy funkce počítače (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Zoner Photo Studio – prakticky (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – dodatky (19). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Vytváření tabulek MS Access (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Jak fungují webové stránky Úvod do HTML (1). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
IrfanView (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_I_S2_19.
CorelDRAW – práce s textem (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Nastavení systému Windows - pokračování (14). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Corel DRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
EXIF a IPTC informace Grafika (7). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Import dat Access (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Vytvoření sestavy Access (14). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Vytvoření jednoduchého databázového dotazu Access (7)
Rastrová grafika (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Goniometrické rovnice (1) (17). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Vytvoření rozevíratelného pole Access (13). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Grafické programy - opakování
CorelDRAW – vlastnosti objektů
Grafická úprava formuláře
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
HTML (II) (3).
CorelDRAW - dokument.
Graf a vlastnosti funkce
Zoner Callisto – křivky
Převod objektů mezi formáty
CorelDRAW – základní objekty
CorelDRAW – tvarování křivek
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Vytvoření formuláře Access (11).
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
CorelDRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Transkript prezentace:

CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou (18)

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor: Mgr. Josef Kulhavý Předmět: Informační technologie

Obsah 1 Rastrová grafika 2 Vložení rastrové grafiky do Corelu 3 Obrázek jako objekt 4 Převedení rastrové grafiky (automaticky) 5 Převedení rastrové grafiky (automaticky) 6 Převedení rastrové grafiky 7 Krok 1: Import obrázku 8 Krok 2: Definování rohových bodů 9 Krok 3: Úprava křivek 10 Krok 4: Konečná úprava

Rastrová grafika Rastrová grafika V Corelu má své místo: 1 Rastrová grafika Scanované kresby Fotografie Obrázky z internetu V Corelu má své místo: Jako součást letáků, vizitek, apod. Pozadí grafických materiálů Převod nekvalitního rastrového obrázku do vektorové grafiky

Vložení rastrové grafiky do Corelu 2 Corel neumí pracovat výhradně s rastrovým obrázkem. Rastrový obrázek však lze importovat do pracovní plochy: Soubor  Importovat Po vybrání souboru s obrázkem se místo kurzoru myši objeví zástupce obrázku s upřesňujícími informacemi. Vložení obrázku: Kliknutím Tím určíme polohu levého horního rohu obrázku Obrázek bude mít svou původní velikost Potažením levého tlačítka myši Tím určíme, jakou velikost bude mít obrázek na pracovní ploše

Obrázek jako objekt Importovaný obrázek je objektem Možnosti: 3 Otáčení Zkosení Změna velikosti

Převedení rastrové grafiky (automaticky) 4 Jednoduchý rastrový obrázek lze převést na vektorový: Převedení z rastru na vektory: Rastry  Rychlé trasování Následně lze v obrázku rozdělit jednotlivé plochy na samostatné objekty: Změnit  Zrušit skupinu

Převedení rastrové grafiky (automaticky) 5 Některé objekty je třeba upravit. Viz písmeno „D“: střední žlutá část má být průhledná Změnit  Tvarovat  Odečíst přední objekt od zadního Některé křivky nemusí mít požadovaný tvar. Původní obrázek zůstane součástí pracovní plochy (v pozadí – jako spodní vrstva).

Převedení rastrové grafiky 6 Složitější obrázky nelze převést automaticky. Ruční zpracování je náročné, avšak výsledek může být velmi zajímavý. ručně automaticky

Krok 1: Import obrázku 7 Pro lepší práci je někdy vhodné použít „Drátěný model“: Zobrazit  Drátěný model V jiných případech je vhodné zobrazit mřížku, případně vodící linky Nastavit přichytávání k mřížce / vodící lince

Krok 2: Definování rohových bodů 8 Nástroj Bezierova křivka Klikáme pouze na nejdůležitější body (rohy) Je nutné objekt ukončit (konečný bod = počáteční bod)

Krok 3: Úprava křivek Z úseček vytváříme křivky 9 Z úseček vytváříme křivky Průběh křivky upravujeme směrem a délkou koncových šipek Další body můžeme kdykoliv přidávat či nepotřebné odebírat Přibližování / oddalování pracovní plochy: středové kolečko myši

Krok 4: Konečná úprava Odečtení objektů Úprava pořadí objektů 10 Odečtení objektů Úprava pořadí objektů Zabarvení Šířka obrysu Vlasová Odstranění pozadí

Použité zdroje http://www.hanulka.cz/fotos/007500/006432.jpg http://www.grafologie-rozbor-pisma.cz/soubory/podpisvh.gif http://goodlogo.com/images/logos/lidl_logo_3155.gif http://www.theaterintros.com/logos/DVD.jpg