Literature:introduction

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-09-Způsoby cestování Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Advertisements

Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
READING – BRITISH LITERATURE
Jana Hájková. * Obrázky určené k vyprávění a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání konverzační.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-1.PT-06-Rodina a přátelé Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
E COSYSTEMS Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů.
Culture By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_32_INOVACE_04_Anglický jazyk 6.ročník_Halloween Téma: Halloween CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické službyČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Soukromá střední odborná škola Břeclav, s.r.o.,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_ANJ54 Název školy SPŠ.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_09_A6_Bartonkova TÉMA : The types of the films OBSAH : The types of the films ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_80 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová MASS MEDIA RADIO MAGAZINE TELEVISION INTERNET NEWSPAPER COMICS.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Describing and comparing pictures Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1-2 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_09_SHOPPING.
Anotace: Anotace Didaktický učební materiál je určen pro žáky 3. ročníku maturitních oborů SOŠ. Slouží k prezentaci poznatků o životě a díle významného.
Jídlo(Food, Meals) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina: ústní zkouška Datum vytvoření
Kliknutím lze upravit styl předlohy Mezilidské vztahy (interpersonal relationships) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky.
Každodenní život (Everyday Life) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina: Maturitní ústní zkouška.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Shane Paul Hertnon Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_KOMUNIKACNI_SITUACE_20.
Driving around the USA Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření
Společnost (Society) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření.
The USA national symbols
Angličtina: Oliver Cromwell
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Rodina (Family) B1 Tematická oblast
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
The USA political system
Zvířata (animals, pets) B2
Angličtina: George Washington
Getting Around London Mgr. Naďa Bisová.
Communication Mgr. Naďa Bisová.
Angličtina: Thomas Jefferson
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Education B 1 Tematická oblast
Název vzdělávacího materiálu
Datum: Projekt: Kvalitní výuka
Interesting places - word formation, use of English
Angličtina: Christopher Columbus
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
Angličtina: Queen Elizabeth I
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MASS MEDIA Mgr. Naďa Bisová.
What are the British like?
Téma hodiny: The Czech Republic – Easter Předmět: English language
Jídlo (Food, Meals) B2 Tematická oblast Angličtina: ústní zkouška
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
THE USA ITS HISTORY Mgr. Zdislava Šmídová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Angličtina: Horatio Nelson
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_10_25_Future Tenses Going to
Angličtina: William I Tematická oblast
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Literature:introduction Mgr. Petr Kalus

ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4. AJ.01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0114 Vytvořeno: únor 2013 Ročník: 3. ročník a 4. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G), Septima a Oktáva – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Anglický jazyk Tematický okruh Literature: introduction Tento materiál byl vytvořen jako osnova pro maturitní okruh: Literature :introduction na Gymnáziu a JŠ Svitavy na několik tematicky propojených hodin (pro výklad i opakování – shrnutí učiva). Obsahuje přehled faktografických údajů doplněný o sadu otázek zjišťujících porozumění probranému učivu. Je primárně zaměřen na dva poslední ročníky gymnázia, i přesto se dá využít i v nižších ročnících osmiletého i čtyřletého studia vcelku nebo jeho jednotlivé části. Pomůcky: interaktivní tabule

Literature What is literature? plurality of various opinions broad definition: everything that has been written down in some form narrow definition: main features of literary texts: fictionality (imaginary events), specialised language (rhetorical devices, metaphor, personification, hyperbole, euphemism, etc.), ambiguity (hidden meanings)

Literature and its function Literature enables readers to travel in space and time, learn about different cultures or perceive other people’s ideas and feelings. The principal function: EEE educate evoke emotions (positive, negative) entertain

Genres of literature Fiction stories about imaginary or unreal characters, settings, plots … narrative literary works as a result of the author’s imagination, made-up stories a mixture of real and unreal: Walter Scott and his historical novels: authentic historical settings and figures, but having fictitious conversations prose fiction, poetry, drama Nonfiction books dealing with real and authentic events, not imaginary based on real facts Many types: biography autobiography essays history, documentary, scientific texts how-to-do books (manuals, cookery books)

Key terminology NARRATOR SETTING STORY PLOT MOTIF CHARACTERS THEME

Selected subgenres of prose fiction: Prose: about imaginary events, written in ordinary language rather than in verse Selected subgenres of prose fiction: Novel: many characters, complex plot, often about everyday life (historical novel, social novel, gothic novel, bildungsroman, spy, detective, adventure ….) Science fiction: aliens, supernatural worlds, altered reality Romance: idealised heroes, remote settings, improbable adventures Folk tales: fairy tales (unlikely events,happy endings, supernatural), animal tales (animals with human traits, often including moral-fables), tall tales: exaggerated events Myths: about the life of gods or goddesses Other genres: short stories, legends etc.

Poetry writing in the form of verse with some rhythm a rhythmical composition the sounds and rhythm of words are emphasized and some pattern is created concept of repetition evokes an emotional response from readers ballads and sonnets = poetry to be sung

Drama unlike poetry or prose, drama is written with the aim of being performed on stage multi-sensory experience: music, sound effects, stage props, lighting the same dramatic text perceived differently by different directors: audience presented with varying versions of the same play – costumes, director’s interpretation, make-up artists, etc.

Drama Tragedy usually ends unhappily disaster or death of a major character Comedy deals with lighter side of life pokes fun at people can be witty, wise, silly, ridiculous optimistic or ironic ending

Reasons for reading People’s taste in literature differs to a great extent. Different people read for different reasons. relaxation education (reading improves vocabulary, writing skills, presenting ideas in good language) escape from the real world gaining experience from others boosting imagination and creativity encouraging thirst for knowledge reading enables us to visit new places and meet new people

Answer the following questions in detail: Self-check Answer the following questions in detail: What are the two definitions of literature? What are the two main genres of literature? How do they differ? Explain and give some examples. What is prose fiction? Can you name and briefly describe some subgenres of prose fiction. How do poetry and drama differ from prose? Why do people read?

Zdroje a literatura SMITH-DLUHÁ, Gabrielle. Angličtina Otázky a Odpovědi. Dubicko: Infoa, 2008, ISBN 978-80-7240-489-6. VINCE, Michael. FCE Language Practice. Oxford: Macmillan Publishers Limited, 2003, ISBN 1-4005-00765-6. EL-HMOUDOVÁ, Dagmar. Angličtina Maturitní Témata. Třebíč: Petra Velanová, 2006, ISBN 978-80-86873-04-6. SMITH-DLUHÁ, Gabrielle. Anglicko-česká maturitní témata. Dubicko: Infoa, 2002, ISBN 80-7240-082-7. BENNET, Andrew; ROYLE, Nicholas. An Introduction to Literature, Critisism, Theory. London: Pearson, 2009, ISBN 1405859148. Veškeré použité obrázky pocházejí z otevřené galerie Microsoft Office Powerpoint (verze 2010).