Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Třeťáci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Konstrukce tečen pomocí Thaletovy kružnice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Komplexní čísla Grafický součet komplexních čísel Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Konstrukce trojúhelníku podle věty sss vytvořená v Zoneru Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné.
Dělení lomených výrazů
Příprava na lomené výrazy
Trojčlenka Prezentace je zaměřená na procvičování trojčlenky. Obsahuje 6 příkladů, první příklad je zaměřený na procvičení vyplnění tabulky. ©Eva Černá.
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Procenta Prezentace je zaměřená na procvičování slovních úloh na procenta. Obsahuje 6 slovních úloh na procenta řešených trojčlenkou. Autor: Mgr. Eva Černá.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
JÍT Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Procenta Autor: Mgr. Eva Černá
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Procenta © Eva Černá Prezentace je zaměřena na procvičování slovních úloh na procenta. Obsahuje 6 úloh řešených trojčlenkou. Autor: Mgr. Eva Černá Dostupné.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce trojúhelníku
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Rozcvička Urči typ funkce:
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Příprava na lomené výrazy
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Barvy a tvary logické řady
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Převody jednotek délky - 2.část
Wie spät ist es? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Hyperoskulační kružnice hyperboly
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Převody jednotek času – 2. část
WHAT IS RED? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ČÁSTI TĚLA Potřebné věci Autor © Žaneta Prošková
WHAT IS ORANGE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Pracovní list 1) Do které kategorie jazyků se řadí španělština?
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Transkript prezentace:

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Prezentace je zaměřena na slovní úlohy o procentech řešené trojčlenkou. Obsahuje celkem 6 úloh. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Eva Černá. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Televize původně stála 8600 Kč. Kolik korun původně stála televize, když po zlevnění o 24 % stála 6536 Kč? 6536 Kč ... 76 % x Kč ... 100 % 100 . 6536 = 8600 x = 76 x = 8600 Kč Televize původně stála 8600 Kč.

Rekonstrukce měla původně stát 744000 Kč. Při rekonstrukci domku se ušetřilo 11160 Kč, což činí 1,5 % z celkového rozpočtu. Jaká byla původní cena rekonstrukce? 11160 Kč ... 1,5 % x Kč ... 100 % 100 . 11160 = 744000 x = 1,5 x = 744000 Kč Rekonstrukce měla původně stát 744000 Kč.

Pan Kouba si koupil míchačku za 9800 Kč Pan Kouba si koupil míchačku za 9800 Kč. Kolik korun by ušetřil, kdyby si koupil jiný model, který je o 16 % levnější? 9800 Kč ... 100 % x Kč ... 16 % 16 . 9800 = 1568 x = 100 x = 1568 Kč Ušetřil by 1568 Kč.

Boty s původní cenou 1200 Kč byly dvakrát zlevněny, nejprve o 15 % a později ještě o 10 % z nové ceny. Kolik korun boty nakonec stály? 1200 Kč ... 100 % x Kč ... 85 % 1200 . 85 = 1020 x = 100 x = 1020 Kč 1020 Kč ... 100 % x Kč ... 90 % 1020 . 90 x = = 918 100 x = 918 Kč Boty stály nakonec 918 Kč.

Školu navštěvuje 208 dívek. Základní školu navštěvuje 192 chlapců, což je 48 % všech žáků. Kolik děvčat navštěvuje školu? 192 chl. ... 48 % x ... 52 % 52 . 192 x = = 208 48 x = 208 dívek Školu navštěvuje 208 dívek.

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Cena jednoho obrazu je 2600 Kč, druhý obraz je o 25 % dražší než první a třetí obraz je o 10 % levnější než druhý. Kolik zaplatíme za všechny tři obrazy? 2600 Kč ... 100 % 3250 Kč ... 100 % 2600 Kč x Kč ... 125 % x Kč ... 90 % 125 . 2600 3250 . 90 = 3250 x = x = = 2925 100 100 x = 3250 Kč x = 2925 Kč Celkem 2600 + 3250 + 2925 = 8775 Kč Za všechny tři obrazy zaplatíme 8775 Kč. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Eva Černá. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.