Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Advertisements

Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Rychlovarná konvice Domácí elektrický spotřebič
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady) Číslo DUM: III/2/FY/2/2/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Zařízení na tepelnou úpravu pokrmů - sporáky
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Relativní a absolutní odkazy
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448 CZ.1.07/1.5.00/34.0448

Tepelné spotřebiče Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Číslo materiálu OV-SP4-1/11 Tepelné spotřebiče Název školy Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy, Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Autor Josef Bohdal Tématický celek Tepelné spotřebiče Ročník 2,3. a 4. ročník SOŠ Datum tvorby 12.12.2012 Anotace Prezentace s výkladem Metodický pokyn DUM pro seznámení s funkcí a možností použití tepelných spotřebičů Pokud není uvedeno jinak, uvedený materiál je z vlastních zdrojů autora CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Zpět

Sklokeramické varné desky Horní deska sporáku o tloušťce asi 4 mm, je tvořena z tepelně i mechanicky odolného materiálu Na desce jsou vyznačeny obvykle čtyři kruhové zóny o průměru 110 až 230 mm, pod kterými jsou zabudována topná tělesa Topná tělesa jsou buď kontaktní , nebo sálavá Kontaktní tělesa mají v trubce uloženy topné spirály přímo pod varnou deskou

Sklokeramické varné desky Běžněji se používají varné desky se sálavými topnými tělesy Topné spirály jsou na dně tepelně odizolovaného pouzdra asi 3 cm pod deskou Topný výkon se přenáší převážně sáláním Topné spirály se rozžhaví do červena a jsou deskou viditelné Deska je obvykle chráněna před přehřátím termostatem s kapilární trubicí

Sklokeramické varné desky Ohřev se obvykle asi při 6000C odpojí To i v případě, že ve varné zóně není žádná ohřívaná nádoba U některých systémů se automaticky vytváří i tvar ohřívané zóny, např. kruhový, oválný, obdélníkový, a ohřev se aktivuje až po dosednutí ohřívané kovové nádoby

Výpočet topného článku pro elektrický tepelný spotřebič Průměr odporového drátu určíme z tabulky podle výkonu nebo proudu Tabulka platí pro běžné druhy odporového materiálu δ = 1,2 + 1,4 Ω/m Pro spotřebiče, které pracují nepřetržitě, nebo kde je dostatek místa, volíme ve sloupci 3-4 W/cm2 plochy topného článku Pro spotřebiče,které pracují krátkodobě, otevřené, velmi dobře chlazené, nebo kde je málo místa, volíme ve sloupci 5-6 W/cm2 plochy topného článku

Tabulka pro stanovení průměru nebo průřezu odporového materiálu na topný článek  (mm) Plocha cm2/m 3 W/cm2 4 W/cm2 5 W/cm2 6 W/cm2 A W/230V 0,10 3,14 0,24 53 0,29 64 0,30 75 0,38 84 0,15 4,31 0,47 103 0,54 120 0,60 132 0,20 6,28 0,68 150 0,83 183 0,96 210 1,07 235 0,25 7,85 0,86 190 1,05 230 1,22 268 1,37 300 9,42 1,24 273 1,52 1,76 387 1,97 435 0,35 11, 1,46 321 1,80 396 2,06 453 2,32 510 0,40 12,56 1,91 420 2,35 517 2,70 594 3,03 666 0,45 14,13 2,16 475 2,55 583 3,06 673 3,42 750 0,50 15,70 2,67 587 3,28 722 3,78 831 4,22 930 18,84 3,52 775 4,32 950 4,98 1095 5,58 1225 0,70 22, 4,55 1000 5,45 1200 6.28 1382 7,02 1545 0,80 25,12 5,40 1183 6,63 1458 7,54 1680 8,35 1880 0,90 29,26 6,45 1420 7,90 1738 9,12 2000 10, 2200 1, 31,40 7,55 1660 9,25 2035 10,70 2354 11,30 2618 1,20 37,67 9,95 2190 12,20 2684 14,10 3100 15,80 3476

Příklad výpočtu topného článku Příklad : elektrický otevřený vařič 600 W, 230 V Odpor topného článku Proud topného článku Z tabulky vyčteme ve sloupci 5 W/cm2 pro výkon 600 W nebo proud 2,73 A průměr drátu 0,4 mm (drát  4 mm má přibližně 9 Ω/mm.) Délka odporového drátu

Seznam literatury a pramenů: Dílenská příručka I, Odborný text – Silnoproudá zapojení, Elektrická zařízení (Desort, Kule) Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Zpět