ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZLOMKY Kateřina Švajdová Miroslava Možná U1ST, 4. ročník.
Advertisements

74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Hodiny a režim dne pro první třídu.
Pojem zlomek a jeho zápis.
BĚŽÍ, BĚŽÍ, NEPOLEŽÍ, NEMÁ VŮZ ANI SÁNĚ, PŘECE NIKDY NEUSTANE.
Úprava RVP ZV 2013 Matematika
Znalostio zlomcích.
ICT M 5.R. Zlomky Anotace: Prezentace obsahuje práci s pomůckou k pochopení učiva o zlomcích. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ICT M 5.R. Desetinná čísla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_545_Geometrické tvary AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK,
ZLOMKY - ÚVOD.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s praktickým znázorněním VY_42_INOVACE_28 Sada 2.
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
OŘÍŠKY2 Výuka pro druhý stupeň. Knedlíky Paní Nováková uvařila na oběd knedlíky. Dva snědla ona, čtyři snědl pan Novák. Každé z jejich tří dětí snědlo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ZNÁZORŇOVÁNÍ ZLOMKŮ NA ČÍSELNÉ OSE.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
ANOTACE Materi á l je určen pro ž á ky 4. ročn í ku, je určen k výkladu učiva. Materi á l obsahuje prezentaci s novým učivem „Zlomky“. Doplněno ře š en.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Autor: Mgr. Věra Martincová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Číslo v digitálním archivu školy
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Poznávej zlomky.
Procvičování porovnávání a sčítání zlomků
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
AUTOR: Mgr. Dobroslava Martínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M3_12_Dělení
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
DESETINNÁ ČÍSLA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_27_Ucime_se_hodiny Matematika a její aplikace,
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Pojem zlomek a jeho zápis.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Písemné dělení jednociferným dělitelem
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Pojem zlomek a jeho zápis.
Transkript prezentace:

ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci říkají a postupně zapisují, jaké části čtverce jsou a nejsou vybarveny. Žáci řeší úlohu s čokoládou, která je rozdělena na deset dílků a pomocí zlomku žáci zapisují, jaká část čokolády zůstala. Dále žáci dbají na správné čtení daných zlomků. V závěru žáci řeší úlohu s jahodovým koláčem, který rozdělí na čtvrtiny a úlohu s dortem, který rozdělí na osminy. Žáci pracovali snaživě, s napětím sledovali interaktivní tabuli, na které se postupně zobrazovaly a odkrývaly jednotlivé úkoly k procvičování zlomků. Žáci se aktivně zapojovali do výuky. Klíčová slova: zlomky, polovina, třetina, čtvrtina, pětina, šestina, sedmina, osmina, devítina, desetina, zápis zlomků, práce s textem, čtení s porozuměním CITACE Text: Matematika pro 4. ročník ZŠ: 3. díl. Praha: Alter. ISBN 80-85775-98-0.

Zlomky – procvičování učiva Řekněte a zapište: - jaká část čtverce je vybarvena (V) - jaká část čtverce není vybarvena (N) V N V N V N V N

Řekněte a zapište: - jaká část čtverce je vybarvena (V) - jaká část čtverce není vybarvena (N) V N V N V N V N

Čokoláda má 10 dílků. Natálka snědla čokolády. Ukaž na obrázku část čokolády, kterou Natálka snědla. Ukaž na obrázku část čokolády, která jí zůstala. Zapiš pomocí zlomku, jaká část čokolády jí zůstala. Natálce zůstalo čokolády. Přečti zlomky: , , , , , , , , , ,

Rozdělte jahodový koláč na čtvrtiny. Na kolik dílů jste koláč rozdělili? _____________________________________ Rozdělte dort na osminy. Na kolik dílů je dort rozdělen?

Zlomky – procvičování Řešení: Řekněte a zapište: - jaká část čtverce je vybarvena (V) - jaká část čtverce není vybarvena (N) V N V N V N V N

Řekněte a zapište: - jaká část čtverce je vybarvena (V) - jaká část čtverce není vybarvena (N) V N V N V N V N

Čokoláda má 10 dílků. Natálka snědla čokolády. Ukaž na obrázku část čokolády, kterou Natálka snědla. Ukaž na obrázku část čokolády, která jí zůstala. Zapiš pomocí zlomku, jaká část čokolády jí zůstala. Natálce zůstalo čokolády. Přečti zlomky: Jedna polovina, jedna pětina, jedna osmina, dvě třetiny, jedna šestina, čtyři sedminy, jedna devítina, tři čtvrtiny, čtyři pětiny, dvě šestiny, pět desetin. snědla zůstala , , , , , , , , , ,

Rozdělte jahodový koláč na čtvrtiny. Na kolik dílů jste koláč rozdělili? Koláč jsme rozdělili na 4 díly. Rozdělte dort na osminy. Na kolik dílů je dort rozdělen? Dort je rozdělen na 8 dílů.