Šablona VY_52_INOVACE_Z.6.7-5.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Advertisements

Identifikátor materiálu: EU
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
ICT VL Naše okolí 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Druhy pohybu – posuvný, otáčivý
Savany Anotace Prezentace zpracovává informace o savaně. Obsahuje zadání úkolu pro práci s atlasem, fotografie zástupců fauny. Autor Mgr. Hana Korečková.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
KARTOGRAFIE = nauka o mapách Mapa - zmenšený, zjednodušený
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Fyzika 7. ročník Pohyb tělesa Anotace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly II Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Pouště Anotace Prezentace zpracovává informace o pouštích mírného i tropického pásu naší planety. Obsahuje zadání úkolu pro práci s atlasem, fotografie.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním zloků se stejným a různým jmenovatelem na číselné ose. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný.
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Colour a picture Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6-31_ poloha_rozloha_CR
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
Jihovýchodní Evropa - Slovinsko
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Kartografie a topografie
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem páka, rameno.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
AnotacePrezentace, která se zabývá měřítkem mapy. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci přepočítávají měřítka. Speciální vzdělávací.
Anotace Prezentace, která se zabývá navzájem opačnými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají opačná čísla. Speciální.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úsečkami; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
Anotace Prezentace – Poloha a rozloha České republiky Autor Mgr. Michaela Eisenhammerová JazykČeština Očekávaný výstup Žáci se seznámí s novými informacemi.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Stavba těla živočichů Savci
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Prezentace_11
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednotlivé druhy trojúhelníků; vypočítá jeho obvod; nachází v realitě jejich reprezentaci.
Vyvození a procvičení učiva žák vyvodí vzorec výpočtu povrchu kvádru; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová Autorem materiálu.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o kartografii Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: získá nové informace a základním.
GLÓBUS. obsah  pohled do historie  glóbus  barevnost na glóbusu  měřítko glóbusu  kontrolní otázky.
Jednoduché stroje Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_07NE-8.
Šablona VY_52_INOVACE_Z
VY_32_INOVACE_10_32_SLUNCE – ZDROJ SVĚTLA A TEPLA
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona VY_52_INOVACE_Z
Šablona VY_52_INOVACE_Z
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Vyvození a procvičení učiva
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VY_52_INOVACE_Z Šablona.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

Šablona VY_52_INOVACE_Z.6.7-5

Anotace: žák získá nové informace o kartografii Autor: Mgr. Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: získá nové informace a základním kartografických prvcích Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: glóbus,Země, kartografie Druh učebního materiálu: výkladová prezentace Druh interaktivity: výklad Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 - 15 let Celková velikost: 1027 KB

GLÓBUS a MAPA 1.Část Obr.1,2

Znamená , že je 70 mil. krát menší než skutečnost Glóbus je zmenšený model planety, měsíce či hvězdy (např. glóbus Země ) Skutečný tvar Země ( geoid ) bývá u glóbu nahrazen koulí Měřítko glóbu – určuje, kolikrát je model zmenšený oproti skutečnosti Př. 1: 70 000 000 Znamená , že je 70 mil. krát menší než skutečnost Výhody : Tvary nejsou zkreslené Jsou zachovány velikosti úhlů i délky - všechny vzdálenosti odpovídají skutečným vzdálenostem, zmenšených v daném měřítku

Glóby jsou zhotoveny tak, že jsou otáčivé kolem osy, lze na něm měřit délky v libovolném směru bez nebezpečí zkreslení Glóby jsou zhotoveny tak, že jsou otáčivé kolem osy, která odpovídá ose otáčení Země, je na nich tudíž možné demonstrovat otáčení Země kolem její osy Barvy na glóbu: Hnědá – pohoří Zelená - nížiny Žlutá – pouště Modrá – vodstvo Bílá – polární oblasti Druhy glóbů: 1. fyzický – znázorňuje povrch Země 2. politický – znázorňuje státy světa

Barokní glóbus Obr.3

Fyzický glóbus Politický glóbus Obr.4,5

Použité zdroje: Obr.1: http://www.repliky.info/Politicky---Fyzicky-globus-detail-zbozi-2825.html Obr.2: http://www.mapyevropy.cz/mapa-bulharsko Obr.3: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Coronelli_celestial_globe.jpg Obr.4:http://www.puzzleshop.cz/d-2189-puzzleball-960-zeme-globus-puzzleball-angl-popis-ravensburger.html Obr.5: http://pohlednicemest.wz.cz/