Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Advertisements

Linking Words and phrases
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Verb + infinitive or -ing form
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_08 Název materiálu: Modální slovesa – gramatická cvičení Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_10.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Verb + -ing or infinitive
Anotace Minulý průběhový čas (past continuous ) a minulý prostý (past simple). Vysvětlení použití těchto časů společně. Příklady otázek a odpovědí.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_Aj.9.ročník.08_first_conditional Název: First conditional Vzdělávací.
Anotace Žáci se seznámí jak správně používat složené tvary some, any, no ( something, anything.. ). K pochopení této problematiky přispěje celá řada příkladů.
Verb + -ing Verb + infinitive. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_15_Verb.patterns.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_56 Jméno autora: Mgr. Barbora Studena Název.
FIRST CONDITIONAL – PRVNÍ PODMÍNKA. Tvoření: If + present simple, will + sloveso Příklad: If it doesn't rain tommorow, I will visit my friend. (Jestli.
Anotace Question tags Intonace Tvoření tázacích dovětků Věty na procvičení této gramatiky Test.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Vazba sloves s Gerundiem X infinitivem
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Will x Going to Project 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Verb + infinitive or -ing form
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Irena Šeneková Vytvořeno dne: 3.3.2013 Název: VY_32_INOVACE_1A_AJ8_08_Verb+ -ing or infinitive (the different meaning) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Angličtina Téma: Gerundium / infinitiv Ročník: 8. ročník Klíčová slova: the verb, the infinitive, the - ing form

Anotace Gerundium a infinitiv Slovesa, po kterých se používá gerundium i infinitiv s významovým rozdílem. Věty na procvičení této gramatiky.

Remember? Verb + - ing or to + ing + to bez podstatné změny významu finish imagine don’t mind enjoy can′t stand + ing want promise agree decide refuse forget offer need + to like hate prefer start love bez podstatné změny významu + ing or to .

Slovesa, která se váží s gerundiem i s infinitivem, ale význam je odlišný remember stop forget try regret + ing or infinitive but meaning is different

remember to - vzpomenout si ( vzpomenete si a až potom něco uděláte) I always remember to close the window. –Vždycky si vzpomenu a zavřu okno. remember + ing -pamatovat si, vzpomínat). Pamatujete si, že jste něco před tím udělali, a pak na to vzpomínáte. I don′t remember closing the door. – Nepamatuji si, že jsem zamkla dveře.

forget to - nejprve jste zapomněli a neudělali pak něco, co jste udělat měli I forgot to lock the door. – Zapomněl jsem zamknout dveře. forget + ing - zapomněli, že jste něco před tím udělali I forgot locking the door. Zapomněla jsem, že jsem zamkla dveře.

He stopped to eat some chocolate. He stopped + ing ukončení činnosti He stopped eating chocolate. Přestal jíst čokoládu. He stopped to eat some chocolate. účel He stopped to eat some chocolate. Zastavil se, aby snědl kousek čokolády.

try to I tried to climb the tree but failed. -(pokusil jsem se tam vylézt, cíl mého snažení bylo vylézt na strom) Pokud za slovesem ‘try’ použijete infinitiv, nevíte, zda se vám daná činnost podaří. V češtině by se tento význam dal přeložit taky jako pokusit se nebo snažit se. try + ing The baby was crying. I tried singing a song for her. –( zkusil zazpívat písničku - cílem snažení nebylo zazpívat písničku, to umí každý, ale snažil se vlastně utišit dítě tím, že zazpívá písničku. Zkusil tedy, jestli to zabere). Pokud naopak za slovesem ‘try’ použijete gerundium,víte, že se vám daná činnost podaří, a zajímá vás výsledek.

Zápor Před infinitiv nebo gerundium vložíme NOT: I regret not calling him. I regret not going out with her.

Complete the sentences. Choose the right form. At the last minute, Sam remembered ______________ his mother. to phone phoning I stopped ______________tennis when I broke my arm. to play playing We can go out now. It′s stopped __________________ . to rain raining We were tired, so we stopped ___________ a rest. to have having Oh, here′s my mobile. I don′t remember _____________ it here. to put putting We stopped ______________ something to drink. to buy buying

1. I clearly remember __________to him. Why would I lie to you? talking to talk 2. He will always remember ____________ to her. It was so romantic. proposing to propose 3. Remember ________ it into the fridge as soon as you get home. putting to put 4. I forgot ________ her about it. Don't worry, I'll call her now. asking to ask 5. I'm afraid I may forget __________ the letter. Why don't you do it yourself? posting to post 6. I will never forget _____________ her for the first time. meeting to meet

1.Can you try _______________the window? I think it's stuck. opening to open 2.He didn't have the key so he tried ______________ the chest with a screwdriver. 2.If you have the hiccups, try ______________ some water. It might help. drinking to drink 3.I tried ________________ the problem to my boss, but he didn't really understand. explaining to explain 4.Try _________________ Susan. She might be able to help you. asking to ask 5.If your plants are dying even though you water them regularly, try _____________ them less often. to water watering 6. Try _____________ more salt. The soup might taste better. adding to add

Něco navíc

regret to regret + ing - nejprve lituji toho, co pak udělám. I regret to tell you that you failed the test. regret + ing -lituji toho, co jsem předtím udělal I regret lending him the money.

need to need + ing I need to wash my car. - já mám potřebu něco udělat The car needs washing. - to auto je potřeba umýt, auto samotné nic nepotřebuje, pouze my soudíme, že je potřeba, aby se něco stalo.

Infinitiv vs. gerundium –obecná pomůcka Pokud jste v situaci, kdy se máte rozhodnou jestli po daném slovese bude infinitiv nebo gerundium, a nemáte po ruce žádný seznam nebo jinou pomůcku, můžete se řídit následujícím: Gerundium se často používá v případě, že činnost popisovaná druhým slovesem se odehrává před činností popisovanou prvním slovesem: She denied stealing the money. = popírá něco, co udělala dříve Infinitiv má opačné pravidlo: sloveso první se odehrává před slovesem druhým, časově jdou slovesa chronologicky po sobě: She decided to steal the money. = nejprve se rozhodla a pak ukradla Toto pravidlo však není zdaleka stoprocentní.

Použité zdroje MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. Singapore: Cambridge University Press, 2004, ISBN 978 0521 755481. VÍT, Marek. Gerundium v angličtině [online]. [cit. 1.5.2013]. Dostupný na WWW: www.helpforenglish.cz SVOZÍLEK, Roman. Remember to lock vs. remember locking, Try to open vs. try opening [online]. [cit. 8.5.2013]. Dostupný na WWW: www.helpforenglish.cz PETERS, Sarah; GRÁF, Tomáš. Nová cvičebnice anglické gramatiky. Praha: Polyglot, 2007, ISBN 80-86195-00-7.