Spočítej Bazén o objemu 45m3 se má naplnit vodou o teplotě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Termodynamika řešená úloha Petr Machálek.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
KALORIMETR.
Teplo jako fyzikální veličina
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla
Termika příklady.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_688.
PRVNÍ TERMODYNAMICKÝ ZÁKON.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Tepelné jevy.
Vnitřní energie II. část
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTeplené jevy.
Pokusné určení tepla.
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_686.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_685.
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
Pořídíš si domů bazén? (finančně kalorimetrická rozvaha)
Šíření tepla prouděním a zářením
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Změny skupenství látek Autor:
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Výpočet přijatého a předaného tepla
Příklad tepelně izolované soustavy:
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Spočítej Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ str. 84, příklad 550 str. 84, příklad 550 Bazén o objemu 45m 3 se má naplnit vodou o teplotě.
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_11 Teplota tělesa Mgr. Lucie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_687.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_694.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
SKUPENSKÉ TEPLO TÁNÍ. = teplo, které přijme pevná látka při přechodu na kapalinu během tání. značka: L t jednotky: J; kJ vzorec: L t = m ∙ l t m = hmotnost.
Vnitřní energie tělesa. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Var TÉMATICKÝ CELEK: Energie ČÍSLO PROJEKTU:
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
Úlohy ke shrnutí učiva č.2
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
TEPLO.
Změny skupenství látek
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Měření objemu pevného tělesa
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
zpracovaný v rámci projektu
PRVNÍ TERMODYNAMICKÝ ZÁKON.
ADIABATICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM.
Interaktivní testy ze znalostí fyziky
STAVOVÉ ZMĚNY IDEÁLNÍHO PLYNU.
Třída 3.A 17. hodina.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Spočítej Bazén o objemu 45m3 se má naplnit vodou o teplotě Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ str. 84, příklad 550 Bazén o objemu 45m3 se má naplnit vodou o teplotě 25°C. Voda ve vodovodu má teplotu 12°C a voda v kotli 90°C. Jak velký objem které vody potřebujeme?

OTÁZKY Které vody asi bude více? (odhadni)‏ Které těleso (voda) bude teplo PŘIJÍMAT? Které těleso (voda) bude teplo ODEVZDÁVAT? Urči teplotní rozdíl t1. Urči teplotní rozdíl t2. Napiš kalorimetrickou rovnici. ODPOVĚDI NA OTÁZKY a) Studené b) Studená 1 c) Teplá 2 t1 = 13 °C t 2= 65 °C Q1 = Q2 m1 . c1 . t 1 = m2 . t2 . c2

VÝPOČET studená voda – těleso1 teplá voda – těleso 2 m1 = x kg m2 = (45000 – x)kg c1 = 4,2 kJ / kg °C c2 = 4,2 kJ / kg °C t1 = 13 °C t2 = 65 °C Q1= Q2 - předpoklad - tepelná výměna probíhá bez ztrát – v uzavřené soustavě SESTAVÍME ROVNICI x . 4,2 .13 = (45000 – x) . 4,2 . 65 54,6 x = (45000 – x) . 273 54,6 x = 12 285 000 – 273 x 54,6 x + 273 x = 12 285 000 327,6x = 12 285 000 x = 37 500 ODPOVĚĎ m1 = 37 500 kg m2= 7 500 kg V1 = 37,5 m3 V2 = 7,5 m3 Studené vody bude 37,5 m3 a teplé vody bude 7,5 m3.