Jméno autora výukového materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sčítání a odčítání desetinných čísel
Advertisements

VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Desetinná čísla 2.část.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Znalostio zlomcích.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
Souhrnné opakování desetinná čísla
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
Desetinná čísla - úvod.
Za předpokladu použití psacích potřeb
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ČÍSLA NEJEN NAD Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_518_4TR_M Autor:
Zaokrouhlování desetinných čísel
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_149_Obchod AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM: 3.,
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
Pozor, čárka I..
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Při odčítání desetinných čísel platí stejná pravidla jako při odčítání přirozených čísel, viz zápis 4.
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
DESETINNÁ ČÍSLA Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotacePracovní listy a multifunkční karty sloužící k vyvození a znázornění desetin a setin. Obsahují činnosti.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_506_PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ Téma: PROCVIČOVÁNÍ PÍSEMNÉHO.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autor: Mgr. Leon Maršík Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_Čj5
zpracovaný v rámci projektu
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
Materiál je připraven pro práci s interaktivní tabulí.
DESETINNÁ ČÍSLA.
Zaokrouhlování desetinných čísel.
Zajímavá matematika T R K A L O Č Y =
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
ČÍSLOVKY - SKLOŇOVÁNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Slovní úlohy Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Ten little indians.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

Jméno autora výukového materiálu Nikola Kovalová Datum (období,ve kterém byl vytvořen) 01/2012 Ročník,pro který je výukový materiál určen 5. ročník Vzdělávací oblast/obor/tem.okruh/téma Matematika – desetinná čísla (porovnávání, sčítání, odčítání) Metodický list/anotace Prezentace obsahuje teorii a několik cvičení na procvičení.

porovnávání sčítání Desetinná čísla odčítání

Za desetinnou čárkou jsou: Desetinná čísla mají desetinou část a celou část, které jsou odděleny desetinnou čárkou. např. 6 , 85 Za desetinnou čárkou jsou: na prvním místě – desetiny na druhém místě – setiny na třetím místě – tisíciny atd.

Zapiš desetinná čísla slovy 0,3 – 6,12 – 8,25 – 0,18 – 5,03 – 4,4 – 9,6 – nula celá tři desetiny šest celých dvanáct setin osm celých dvacet pět setin nula celá osmnáct setin pět celých tři setiny čtyři celé čtyři desetiny devět celých šest desetin

Porovnávání desetinných čísel Při porovnávání desetinných čísel nejprve porovnáváme jednotky, poté desetiny, setiny, tisíciny atd. př. 13,04 a 13,14 → 13,04 < 13,14 13 = 13 0 < 1 4 = 4

Porovnej čísla < > = 5,2 ? 5,8 33,25 ? 21,45 9,09 ? 9,9 5,56 ? 5,56 11,12 ? 11,15 0,8 ? 0,4 < > =

Sčítání desetinných čísel Při sčítání desetinných čísel sčítáme jednotky s jednotkami, desetiny s desetinami, setiny se setinami atd. Po sečtení nesmíme zapomenout na desetinou čárku. př. 3,24 + 2,1 = 5,34 3+2 = 5 2+1 = 3 4+0 = 4

Slovní úloha Anička si v obchodě koupila lízátko za 4,50 Kč a čokoládu za 19,40 Kč. Kolik zaplatila celkem? Zápis: lízátko …….. 4,50 Kč čokoláda …. 19,40 Kč celkem …….. ? Výpočet: 4,50 + 19,40 = 23,90 Odpověď: Anička celkem zaplatila 23,90 Kč.

Odčítání desetinných čísel Při odčítání desetinných čísel odčítáme jednotky s jednotkami, desetiny s desetinami, setiny se setinami atd. Po odečtení nesmíme zapomenout na desetinou čárku. př. 6,46 – 2, 34 = 4,12 6 - 2 = 4 4 - 3 = 1 6 - 4 = 2

Slovní úloha Cesta z první vesnice do města je dlouhá 1,4 km z druhé vesnice je cesta dlouhá 3,6 km. O kolik km je druhá cesta delší? Zápis: první cesta …… 1,4 km druhá cesta …… 3,6 km o kolik je delší …. ? Výpočet: 3,6 – 1,4 = 2,2 Odpověď: Druhá cesta je o 2,2 km delší.