Zemědělství Jak se změnil svět po době ledové?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od lovců k zemědělcům NEOLITICKÁ REVOLUCE.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování – dějepis 6.třída Milan Šimek
Archeologické kultury na našem území
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
Řecká architektura a sochařství
Pravěké umění Mezolit a neolit.
Registrační číslo projektu:
Klasické kultury Předřecké kultury v Egejské oblasti Antické Řecko
Vznik státních útvarů I.
PRAVĚK.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Mladší doba kamenná - neolit
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Neolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Neolit v Čechách Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Historické prameny.
Hrnčířství Jedna z nejstarších lidských technologií
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Vlastivěda - dějepisná část (4. a 5. ročník) Název a číslo učebního.
Doba kamenná určeno pro 4. ročník ZŠ
Co všechno lidé potřebují k přežití?
VY_32_INOVACE_3D.6.07 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Hádej obrázek – měřidla délky
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Dej 1 Počátky umění Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Pravěké umění.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
IVZ- starověk Mgr. Jana Doleželová.
II. Pravěk 6. Neolit a eneolit.
Další typy eneolitických artefaktů
Dějepis Pravěk 2 Pavel Šupka
Umění pravěku - Předhistorické umění
Dějepis Doba kamenná 1.
Neolit - úvod Název školy
Jednoduchá krása neolitických nástrojů
Byzantská říše.
Kognitivní archeologie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Kateřina Poživilová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY__III/2__ INOVACE__108 Dějepis Pravěk na území Čech a Moravy.
Název školyZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_07_Počátky hudby TémaPočátky hudby Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Doba bronzová  Šablona: III/2  Číslo: 69  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_07 TÉMA:
Počátky umění na našem území
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
VZNIK ZEMĚDĚLSTVÍ.
  NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Archeologické kultury na našem území
Jazykové prostředky výstavby uměleckých textů
PRAVĚK Starší paeolit Střední paeolit
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Pravěk 6.ročník
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Neolit Neolit nebo také mladší doba kamenná je pravěké období, ve kterém se namísto dosavadního lovu a sběru stává hlavním zdrojem obživy zemědělství.
Test - umění pravěku Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Velká Morava.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
Opakování – dějepis 6.třída Milan Šimek
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
VZNIK ZEMĚDĚLSTVÍ.
Blízký východ a Persie VY_32_INOVACE_46_918
Transkript prezentace:

Zemědělství Jak se změnil svět po době ledové? https://www.youtube.com/watch?v=2EieXwqm7Eg&list=PLe2S5VPKhtc6grh8tpLUnEhwZx35rNOrl 47 - 52: 11 Jak se změnil svět po době ledové? Co všechno lidé chovali? Co všechno lidé pěstovali? http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/1756696-oral-jsem-oral-jiz-v-praveku-ukazuje-vystava-v-muzeu-tgm

Práce s učebnicí 22 – 25 Co je domestikace Práce s učebnicí 22 – 25 Co je domestikace? Popiš zásobní jámu Odpověz na otázky dole na str. 23 Kde vzniklo zemědělství? Jak se šířilo? Co znamená kolonizace?

Umění – keramika Jaké pojmenování používají archeologové pro pravěké kultury?

Zdobení neolitické keramiky volutová- keramika s jednoduchými vzory, vpíchané vzory dělají vzory, vypíchaná – vzory se vytvářely pomocí vpichů malovaná – malovaná keramika šňůrová – otisky provázku obtisknuté do keramiky

Kulturní megalitické útvary jsou z kamene, proto jsou zachovány Počátek architektury Světská a kultovní Kulturní megalitické útvary jsou z kamene, proto jsou zachovány Megality

O čem vypovídají památky po pravěkých zemědělcích? Jaké památky to jsou? Učebnice – minimálně 5 příkladů