Mocniny s přirozeným mocnitelem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MOCNINY s přirozeným exponentem
Advertisements

MOCNINY s celým exponentem
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Pravidla pro počítání s mocninami
Sčítání a odčítání výrazů
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Algebraické výrazy – početní operace
Mnohočleny a algebraické výrazy
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rozdíl druhých mocnin a2 - b2 Autor: Vladislava Hurajová.
Sčítání a odčítání mnohočlenů
MOCNINY s přirozeným exponentem
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1. Mocnina s přirozeným mocnitelem
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Sčítání a násobení výrazů
Pravidla pro počítání s mocninami.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
Geome trie Des. čísla Zlomky Matem.
Operace s mocninami s celočíselným mocnitelem
22..
START PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 7 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO. VYPOČÍTEJ PŘÍKLAD A KLIKNI NA SPRÁVNÝ VÝSLEDEK.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rozklad mnohočlenů na součin
Číselné výrazy s proměnnou
MOCNINY S PŘIROZENÝM MOCNITELEM NÁSOBENÍ MOCNIN AUTOR: MGR. VLADIMÍRA TRNKOVÁ.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_06 Informatika - MS Excel – Matematické operace.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
Дац.В.А.Міхедзька Геапалітычнае становішча Беларусі ў я гг. XX ст. Заходняя Беларусь у складзе польскай дзяржавы 1.Рыжская мірная дамова 1921 г.
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Mocnina součinu, zlomku a mocniny
Sčítání a odčítání celých čísel
Pravidla pro počítání s mocninami
13x2y3 0,2r3s5 ab3 . a4b2 4p3 + 5p3 Početní výkony s mocninami
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Mocniny s přirozeným mocnitelem
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
Operácie s mocninami s celočíselným mocniteľom
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 6 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 6 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 6 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 7 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
Vzorce na úpravu výrazů
Písemné sčítání II..
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 5 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 8 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Transkript prezentace:

Mocniny s přirozeným mocnitelem Sčítání a odčítání mocnin Autor: Mgr. Vladimíra Trnková

MOCNINA mocnitel (exponent) 4x3 základ mocniny koeficient

Sčítání a odčítání mocnin Pozoruj: 3x2 +2x2=x2+ x2+ x2+x2+ x2=5x2 4y3 – 3y3 = 1y3 = y3 Sečti (odečti) koeficienty, základ i mocnitele opiš! Koeficient 1 zpravidla vynecháváme Sečíst a odečíst můžeme jen mocniny o stejném základu a mocniteli. Sčítání a odčítání mocnin

Zdůvodni, proč nelze zjednodušit 3m + 4n 5x2 + 2x3 4c2 – d2 a2b + 3ab2 Nestejné základy mocnin Různí mocnitelé Nestejné základy mocnin, různí mocnitelé Zdůvodni, proč nelze zjednodušit

Platí vlastnosti sčítání Komutativnost (záměna sčítanců) 5x2 + 3x2 = 3x2 + 5x2 = 8x2 -7y3 + 10y3 = +10y3 -7y3 = 3y3 Asociativnost (sdružování do závorek) (4a + 7b) + 2b = 4a + (7b + 2b) = 4a + 9b POZOR! Sčítance zaměňuj i se znaménky + a - -6a2+3a4+7a2–5a4 =+7a2-6a2+3a4–5a4= = a2 – 2a4 Platí vlastnosti sčítání

Cvičení A– sčítání a odčítání mocnin 7x3 – 4x3 = 12ef – 7ef = 6d2 +2d3= 5c5 +10c5 –3c5= -9a +a +3b -2b = 8m2 -10n6+m2 -3n6 +2m2= 0,5x +2y – 1,3x = 3b4 +10b3 -8b3+b4 –b3= -4uv2 +5u2v = 3x3 5ef nelze 12c5 -8a +b 11m2-13n6 -0,8x +2y 4b4+b3 Cvičení A– sčítání a odčítání mocnin

Cvičení B - Označ správný výsledek 3x2 +5x2 -10x2 18x2 2x2 -2x2 -4cd +8cd –cd 3cd 4cd 5cd 5x3 -9x2 4x nelze -4x3 11a2b +6ab2 -10a2b a2b +6ab2 7a2b2 Cvičení B - Označ správný výsledek

Cvičení *C - Místo ☺ vyber správný výraz 3k5 +☺ = - k5 -4k5 2k5 -2k5 -5mn +☺ +3mn = 0 8mn 2mn -2mn 2p4+10p2 -☺ = p4 p4 + 10p2 -p4 – 10p2 p4 – 10p2 z3 -☺ + 4y3= y3 z3 -3y3 3y3 – z3 z3 +3y3 Cvičení *C - Místo ☺ vyber správný výraz