BAKTERIE = jednobuněčné organizmy - typy bakterií: - kulovité – koky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ – PROKARYOTA Biologie 1.ZA,SC,OS Mgr. Petra Siřínková
Advertisements

Nakažlivé nemoci Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Viry říše: nebuněční.
Přírodopis – 6. třída  Nejstarší organismy na Zemi  Jednobuněčné, viditelné pouze mikroskopem  Tvar buněk bakterií: › Kulovitý = koky › Tyčinkovitý.
Viry.
Bakterie 1 VY_32_INOVACE_A1-01 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Bakterie 2 VY_32_INOVACE_A1- 02 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Nemoci Kód VM:VY_52_INOVACE_20 Vzdělávací předmět:Výchova ke zdraví Tematická oblast:Zdraví a jeho ochrana.
VIRY Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Houby, viry, baktérie Pro 6. ročník Autor: Mgr. Pavlína Marková
Základy přírodních věd
Viry.
PŘÍRODOPIS Bakterie – 6. ročník..
M1: LESNICKÁ BOTANIKA BAKTERIE
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
Mízní soustava odvod mízy zpět do krve části:
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.05 Název pro školu:
Viry a bakterie Digitalizace výuky Příjemce
Jednobuněčné organismy s nepravým jádrem
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.18 Název pro školu:
Jednobuněčné organismy 1
Biologie 1.E
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.05 Anotace: Prezentace vysvětlí základní rozdíly mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy, procvičuje a opakuje učivo. Vzdělávací.
Bakteriální onemocnění člověka
Organismy doprovázející člověka část 1. Mikroorganismy 7. tř
M1: LESNICKÁ BOTANIKA VIRY
Bakteriální nemoci člověka
Bakterie.
BAKTERIE.
Bakterie - nejstarší obyvatelé Země
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_Viry AUTOR: Jana Harbichová ROČNÍK, DATUM: 6.,
Škola:. Základní škola Kladruby
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál je plně funkční.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
…a jak Nemoc… jí předcházet Lenka Dvořáková.
ŽÍJÍ MEZI NÁMI BAKTERIE
Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_P6-001 Předmět PŘÍRODOPIS.
Nakažlivá /infekční/ nemoc Je přenosná z nemocného člověka (zvířete) na zdravého jedince Přenáší se přímým stykem, potravou, vdechnutím, poraněním, bodnutím.
Viry VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis KLÍČOVÁ.
Bakterie. Malé organismy viditelné jen pomocí mikroskopu. Jsou to jednobuněčné organismy – jejich tělo je tvořeno jen jednou buňkou. Jsou jednodušší a.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_15_Přírodopis 6. ročník TÉMA: Viry ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_PRVOUKA.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17_01_dětské nemoci Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Bakterie VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Funkce – obrana organismu proti infekci. Nakažlivé neboli infekční nemoci: =choroba, která je přenosná z nemocného člověka nebo zvířete na zdravého jedince.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_12_20_nemoci.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Bakterie Přírodopis 6. třída.
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 120_Viry
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_52_INOVACE_01_Organizmy lidských sídel – učební text
BAKTERIE – nejstarší obyvatelé Země(po výkladu si zapiš do sešitu)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Bakterie.
Bakterie Nikola Klaclová.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VIRY- „život“ bez buňky
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
BAKTERIE.
Základní škola, Hradec Králové
AUTOR:Mgr. Radoušová Marcela
BAKTERIE Jednobuněčné organismy
Transkript prezentace:

BAKTERIE = jednobuněčné organizmy - typy bakterií: - kulovité – koky - tyčinkovité – bacily - výskyt: půda, voda, vzduch, těla organizmů - spory = klidové útvary bakterií - přežijí i nepříznivé podmínky KOKY DIPLOKOKY STREPTOKOK STAFYLOKOK TYČINKY - BACILY

- význam: - rozklad odumřelých těl - symbióza s organizmy (střeva…) - onemocnění: - angína - spála - salmonelóza - zápal plic... - ochrana: hygiena, očkování, antibiotika ANGÍNA ZÁPAL PLIC BORELIÓZA SALMONELÓZA SPÁLA

STAVBA BUŇKY BAKTERIE

Úkol: Červeně označ virové choroby a zeleně choroby bakteriální. DĚTSKÁ OBRNA BORELIÓZA RÝMA NEŠTOVICE CHŘIPKA SPALNIČKY VZTEKLINA SALMONELÓZA ANGÍNA OPAR ZARDĚNKY SPÁLA AIDS ZÁPAL PLIC PŘÍUŠNICE

Řešení: DĚTSKÁ OBRNA BORELIÓZA RÝMA NEŠTOVICE CHŘIPKA SPALNIČKY VZTEKLINA SALMONELÓZA ANGÍNA OPAR ZARDĚNKY SPÁLA AIDS ZÁPAL PLIC PŘÍUŠNICE

METODICKÉ VYUŽITÍ DUM slouží jako prezentace a k usnadnění výkladu učiva o bakteriích. Učivo je zpřehledněné a doplněné vhodnými obrázky k tématu. Lze využít i pro zápis do sešitu a k opakování učiva. Aktivní práce žáků na interaktivní tabuli – doplňování úkolů. Součástí prezentace je i řešení úkolů. Díky počítačovému zpracování lze prezentaci opakovaně používat a pozměňovat dle potřeby.