FUNKCE 15. Nepřímá úměrnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU-8-58 – DERIVACE FUNKCE XIV
Advertisements

Definiční obor lomeného výrazu – podmínky, kdy má lomený výraz smysl
Název projektu: Učení pro život
Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o.
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním funkcí. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují funkce. Speciální vzdělávací.
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Lomený výraz – definice, vlastnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_89.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_95.
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_149 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS2 / 2.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
AnotacePrezentace, která se zabývá kvadratickou funkcí. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají a sestrojí kvadratickou fúnkci.
Fyzika 7. ročník Pohyb tělesa Anotace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Lineární lomená funkce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_92.
Vyvození a procvičení učiva
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají lomené výrazy. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním zloků se stejným a různým jmenovatelem na číselné ose. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný.
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Graf nepřímé úměrnosti
Graf nepřímé úměrnosti
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úsečkami; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
Funkce Absolutní hodnota
Trojčlenka - procvičování Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
S omezeným definičním oborem
FUNKCE 13. Zápis funkční závislosti Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
9. Vlastnosti funkcí – rostoucí a klesající funkce - příklady
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
FUNKCE 16. Nepřímá úměrnost – zadání funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednotlivé druhy trojúhelníků; vypočítá jeho obvod; nachází v realitě jejich reprezentaci.
12. Průsečíky se souřadnými osami
FUNKCE 17. Mocninná funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
Vyvození a procvičení učiva žák vyvodí vzorec výpočtu povrchu kvádru; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová Autorem materiálu.
FUNKCE 19. Logaritmická funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
6. Graf funkce – kvadratická funkce
FUNKCE 2. Pojem funkce – příklady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
Graf nepřímé úměrnosti
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Lineární lomená funkce ChrM611 říjen 2013 Číslo klíčové.
FUNKCE 18. Exponenciální funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
Rozcvička Urči typ funkce:
FUNKCE – nelineární Co vyjadřuje funkce? Co znamená nelineární?
5. Graf funkce – konstantní, lineární (s abs. hodnotou)
Funkce Absolutní hodnota
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_120.MAT.02 Logaritmická funkce.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vyvození a procvičení učiva
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
8. Vlastnosti funkcí – monotónnost funkce
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_115.MAT.02 Posunutá hyperbola.
MATEMATIKA 1: FUNKCE, ROVNICE A NEROVNICE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
FUNKCE 4. Graf funkce - úvod
11. Vlastnosti funkcí – extrémy funkce
Transkript prezentace:

FUNKCE 15. Nepřímá úměrnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z http://www.oazmoodle.cz/moodle/. Provozuje OA a SZeŠ Bruntál.

Př. Je dána funkce a) určete definiční obor funkce; b) určete hodnoty funkce f v bodech c) zobrazte získané uspořádané dvojice do tabulky.

Řešení: jde o lomenou funkci, platí x  0 tedy: D (f) = R / {0}

Řešení: b) x  4  3  2  1 1 2 3 4 y

Řešení: body nelze spojit pravítkem a netvoří pouze jedinou křivku

Graf nepřímé úměrnosti má 2 větve.

Def.: Nepřímá úměrnost je každá funkce kde k  R/{0}. Grafem funkce je hyperbola. Funkce je  k > 0 klesající na intervalech (; 0), (0; +);  k < 0 rostoucí na intervalech (; 0), (0; +). Obor hodnot funkce je  k  0: H(f) = R/{0}.

Sestrojte grafy funkcí:

Řešení:

Řešení:

Řešení:

Řešení:

2) Srovnáním se základním grafem se pokuste najít obecná pravidla pro načrtnutí grafu.

a) záleží na velikosti čísla k, zde je k < 0, větve hyperboly jsou souměrné podle osy y.

b) číslo  2 leží mimo zlomek, což znamená posun po ose y.

c) číslo  2 se nachází ve jmenovateli zlomku dané lomené funkce, což znamená posun po ose x (jmenovatel se nesmí rovnat nule!)

d) díky absolutní hodnotě se hodnoty funkce nachází pouze v kladných číslech na ose y.

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Šablona číslo: III/2/1/MAT/55 Předmět: Matematika Anotace: Prezentace je zaměřena na nepřímou úměrnost Autor: Mgr. Jitka Kusendová Jazyk: čeština Očekávaný výstup: dovede rozlišit nepřímou úměrnost a sestrojit její graf Klíčová slova: nepřímá úměrnost Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: střední odborná škola Typická věková skupina: 16 – 18 let Celková velikost: 740 kB