VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obojživelníci- vývoj žáby
Advertisements

PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE DĚJEPIS.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE 1. pol. 19. století.
Kružnice opsaná trojúhelníku
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Svět v první polovině 19 století
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Konstrukce rovnoběžníku z trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
První světová válka III
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Zástupci dusíkatých derivátů
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Společnost na počátku 19. století
Roční doby © Petra Lillová
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Chemické sloučeniny- oxidy Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vyšší houby – jedlé, nejedlé
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Téma: Průmyslová revoluce v Anglii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-L
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Průmyslová revoluce se projevila na vzhledu mnoha měst. Vznikla nová města.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuŠkola pro 21. století Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Vynálezy a vynálezci.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Průmyslová revoluce 5 Zemědělství, průmysl, doprava.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
NOTA PŮLOVÁ.
Průmyslová revoluce.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny ČR Vynálezy mění svět
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Opakujeme dějepis na II. stupni
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Fotografie jsou z archivu autora..
Základní škola a mateřská škola Damníkov
Notová osnova.
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
Společnost na počátku 19. století
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Průmyslová revoluce v Anglii
Transkript prezentace:

VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOL Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/21.2211 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis TÉMATICKÝ OKRUH: Průmyslová revoluce a její rozšiřování TÉMA: Svět v první polovině 19. století DOPORUČENO PRO: 8. ročník AUTOR VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: Petr Foldyna OBDOBÍ, VE KTERÉM BYL MATERIÁL VYTVOŘEN: duben 2013 METODICKÝ LIST: seznámení žáků se zásadními objevy období rozšiřování průmyslové revoluce a s jejich vynálezci. Poukázání na společenské důsledky průmyslové revoluce. Prezentace doplněna o opakovací otázky. VY_ 32_ INOVACE_ D8.- 9.17_ SVĚT V PRVNÍ POLOVINĚ 19. STOLETÍ_VÝKLAD A OPAKOVÁNÍ_PPT

Kolébka průmyslové revoluce Velká Británie Kolébka průmyslové revoluce

Rozšíření průmyslové revoluce Na počátku 19. století se průmyslová revoluce rozšířila do dalších zemí: Francie Belgie Prusko České země USA

Symboly revoluce v dopravě parní lokomotiva parostroj neboli parník Obojí poháněné parním strojem

George Stephenson 1781 – 1848 britský inženýr vynálezce parní lokomotivy

George Stephenson parní lokomotiva “Raketa“

Robert Fulton (1765 – 1815) americký inženýr vynálezce parníku vynálezce ponorky

Parník Clermont proti proudu urazil 240 km za 32 hodin průměrná rychlost 7,5 km za hodinu

Fultonova ponorka NAUTILUS

Parník Savannah roku 1819 jako první parník přeplul Atlantik

Společenské důsledky průmyslové revoluce přírustek obyvatelstva (nejvíce v Evropě) růst rozlohy měst = přesídlování obyvatel z vesnic do měst rychlejší šíření informací, snadnější přístup ke vzdělání rozvoj kultury, školství, zájmové spolky ...

Opakovací otázky 1. Kdo vynalezl parní lokomotivu ? 2. Kdo vynalezl parník a ponorku ? 3. Jak se jmenoval parník, který jako první přeplul Atlantik ? 4. V kterém to bylo roce ? 5. Uveď alespoň pět společenských důsledků průmyslové revoluce:

Poznej, kdo nebo co je na obrázcích

Metodický list Anotace: seznámení žáků se zásadními objevy období rozšiřování průmyslové revoluce a s jejich vynálezci. Poukázání na společenské důsledky průmyslové revoluce. Prezentace doplněna o opakovací otázky. Cílová skupina: žáci 8. ročníku základní školy Klíčová slova: doprava námořní a říční, železnice, parní lokomotiva, parník, průmyslová revoluce.

SEZNAM LITERATURY: Vratislav Čapek: Dějepis, novověk II. díl (Vítězství průmyslové společnosti), SPN 1991 Helena Mandelová: Novověk II., dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia ZDROJE OBRÁZKŮ: Objekty použité k vytvoření sešitu jsou součástí SW Activ Studio (Activ Inspire), resouce packs, nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. 1) George Stephenson – obraz, strany 5, 13 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:George_Stephenson.jpg 2) Stephensonova parní lokomotiva „Raketa“ –kreslený model, strany 6, 13 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stephenson%27s_Rocket_drawing.jpg 3) Robert Fulton – obraz, strany 7, 13 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Fulton.jpg 4) Fultonův parník Clermont – obraz, strana 8 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Clermont_(steamboat).JPG?uselang=cs 5) Fultonova ponorka Nautilus – obraz, strany 9, 13 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:FultonNautilus.jpg?uselang=cs 6) Parník Savannah – obraz, strany 10, 13 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:SS_Savannah.jpg .

AUTOR: Petr Foldyna KONTAKT: Foldyna.Petr@seznam.cz Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a pro vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.