Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Soustavy kót a kótování opakujících se rozměrů.
Advertisements

Občanská výchova 7. ročník
NÁBOŽENSKÉ SEKTY Mgr. Michal oblouk.
VY_32_INOVACE_02_SVP_091_Bel
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Základy společenských.
Sociální patologie SCPT SCPA
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_05_ZSV Ročník: I. Základy společenských věd Vzdělávací oblast:
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ OBYVATELSTVO ČR – NÁBOŽENSKÉ VYZNÁNÍ.
SEKTÁŘSTVÍ.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Z.Šupková Název šablonyIII/2.
Sekty Novák.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Středověk - opakování Autor: Mgr. Martina Fišerová Datum: , ročník: 7. ročník ZŠ Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_V_LIDSKEM_SPOLECENSTVI_11.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_SVĚTOVÉ JAZYKY A NÁBOŽENSTVÍ ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_LIDSKÉ RASY ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK_A_SVET_NABOZENSKY_EXTREMISMUS_19 Název školyStřední škola služeb,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
ZÁKLADNÍ POJMY ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_OBN_3_12
SEKTA je náboženská skupina, která nějakým způsobem omezuje své členy.
DUM - Digitální Učební Materiál
Digitální učební materiál
Náboženství a fanatismus
Tomáš Akvinský Mgr. Vladimír Velešík.
Digitální učební materiál
Die Schweiz Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
ČÍSLO PROJEKTU: OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
Digitální učební materiál
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Digitální učební materiál
Název školy: Základní škola Netvořice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Digitální učební materiál
Základní poznatky – KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ Písek Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0010 Škola: Střední průmyslová škola a Vyšší odborná škola, Písek, Karla Čapka 402 Předmět: OBN Ročník: 2 Téma: Nová náboženská hnutí Tematický okruh: Člověk v lidském společenství Jméno autora: Mgr. Ludmila Klavíková Datum tvorby: únor 2013 Kód materiálu: OPVK_1.5_DUM_III/2_OBN_KA009 Soubor: 09VYSTUPY/VY_32_INOVACE_OBN_KA009 Anotace: Seznámení s novými náboženskými hnutími, rozlišení sektářských rysů některých náboženských skupin.

Sektářské rysy, moonovci, woodoo, druidové Nová náboženská hnutí Sektářské rysy, moonovci, woodoo, druidové

Nová náboženská hnutí jsou náboženství, která vnikají v nové vlně zájmu o náboženské skutečnosti ve 2.polovině 20. století často čerpají podněty z křesťanských nebo orientálních náboženství některá hnutí vykazují znaky sekt (sekta je organizace, která stojí v opozici k oficiálnímu náboženství) a sektářství

Sektářské rysy některých náboženských skupin: utajování informací o svém učení před veřejností, uzavřenost sekty, nezájem o život mimo sektu důraz na bezvýhradnou poslušnost vedení potlačování svobodného myšlení upevňování strachu, omezování svobody jedince

vyžadování obětí od členů vytváření izolace člena od příbuzných a přátel, od dřívějších zájmů uzavřenost organizace vůči kritice často nemožnost odchodu z organizace pocit vlastní výlučnosti a nadřazenosti

Náboženské směry se znaky sekty s původem v křesťanství (např. mormoni, moonisté, Svědkové Jehovovi, Děti boží) s původem v islámu (Bahá-i) s původem v hinduismu a dalších východních náboženstvích (Haré Krišna, Oshovo hnutí) psychokulty (scientologická církev) s okultním a magickým pozadím (satanismus, čarodějnictví, Woodoo)

Církev sjednocení - moonovci založena r. 1954 v Koreji reverendem Sun Myung Moonem hlásí se ke křesťanství cílem nauky je sjednocení všech náboženství a vytvoření harmonického celosvětového společenství - Nebeského království na zemi společenství je na veřejnosti známé díky hromadným svatbám (nejdůležitější rituální praxe členů Společenství)

Woodoo vzniklo v Karibiku (Haiti- 1697) díky černošským otrokům přivezeným z Afriky uznává jediného boha, kterého nazývá Bondye zasvěcenci neboli kněží jsou zodpovědní za zachovávání rituálů a písní a udržování dobrých vztahů mezi duchy a lidskou společností bývá často mylně považováno na základě různých pověr za temný kult a formu „černé magie“ ( v lidovém povědomí je s ním spojená především představa zombie a propichování panenek)

Druidové byli keltští duchovní mezi lidmi měli výsadní postavení (vystupovat na posvátná místa, první slovo na slavnostech dříve než král, vykonávat oběti na slavnostech) o jejich učení a praktikách je málo informací, sami zakázali zapisování druidské nauky i rituálů vše bylo předáváno pouze ústně

Literatura, citace DVOŘÁK, Jan. Odmaturuj! ze společenských věd. Aktualiz. vyd. 1. Brno: Didaktis, c2008, 256 s. Odmaturuj!. ISBN 978-80-7358-122-0 Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-15]. Dostupné z: cs.wikipedia.org/wiki/Druid Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-15]. Dostupné z: cs.wikipedia.org/wiki/Církev_sjednocení Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-02-15]. Dostupné z: cs.wikipedia.org/wiki/Vúdú