Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PŘEDMĚT ZÁKLADY SPOLEČENSKÝCH VĚD
Advertisements

PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Psychologické směry Psychologie.
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Předmět psychologie a jeho historický vývoj
Zpracovaly: Lucie Tylšarová, Lucie Zimlová
Psychologie Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov01 Autor Mgr.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PSYCHICKÉ JEVY.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
FILOZOFIE VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.11/Md CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
OB21-VVP-HUM-ZSV-MIK-L PSYCHOLOGIE, JEJÍ ODVĚTVÍ, VÝZNAM PRO ČLOVĚKA Mgr. Marie Mikulcová.
OSOBNOST.
PSYCHOLOGIE Ψ. Obsah  CO JE TO PSYCHOLOGIE CO JE TO PSYCHOLOGIE  Psychologie zkoumá Psychologie zkoumá  Proč se zabýváme psychologií? Proč se zabýváme.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Alfred Adler Narození 7. Únor 1870 Vídeň Úmrtí 28. Květen 1937 Aberdeen - rakouský lékař a psycholog, zakladatel individuální psychologie.
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
Obecná a vývojová psychologie
Tereza Doležalová, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
Evropské umění počátku 20. století
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Humanistická a existenciální psychologie
Úvod do psychologie Kostovčíková Petra Cumminsová: Záhady experimentální psychologie.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PSYCHOLOGICKÉ ŠKOLY Mgr. Jiřina Boušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.05.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
PSYCHOLOGICKÉ SMĚRY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Jana Ženíšková, 3.B Behaviorismus. je psychologický směr, založený na tvrzení, že chování lze vědecky zkoumat bez odkazu na vnitřní duševní stavy druh.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Váňová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Psychologie. Úvod ot. Kde se ve svém každodenním životě setkáváme s psychologií?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Dějiny psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Humanistická a existenciální psychologie
Základy psychologie.
Nevědomí.
Dějiny psychologie současná psychologie.
Základní směry v psychologii
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_203 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Jaroslava Klinderová Předmět Základy společenských věd Ročník 3. Datum vytvoření 15.10.2012 Anotace Výklad nové látky - Směry a přístupy k porozumění lidské psychiky - Prezentace Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Směry a přístupy k porozumění lidské psychiky Předmětem zkoumání psychologie je ………. a ………… jedince

Psychologické školy Psychologické školy – přesdstavitelé se snažili vysvětlit činnosti, chování i prožívání člověka Za počátek vědecké psychologie je označováno založení 1. psychologické …………. v Lipsku v r. 1879 a rozvoj tzv. experimentální psychologie , zakladatelem byl Wundt ( 1832 – 1920) zkušenost je zdrojem veškerého vědění, Wundt studoval vztah mezi drážděním smyslových orgánů fyzikálními podněty a zkušeností, pocity, prožitky

Behaviorismus předmětem psychologie je chování člověka ( behaviour – chování) zakladatel Watson ( 1878 – 1958 ) USA předmětem zkoumání tohoto směru byly vnější projevy chování člověka B. byl ovlivněn pracemi rus. fyziologa I.P. Pavlovem –představitel reflexologie a reaktologie Behavioristé se zabývali reakcí organismu na podněty z prostředí S – R schéma ( stimul, podnět – response, reakce)

Kognitivní přístup ( kognitivní – poznávací ) V psychologii se soustřeďuje na to, co se děje uvnitř organismu mezi podnětem a odpovědí. Chování je chápáno jako vnější projev vnitřních psychických jevů Předchůdce kog. psychologie – celostní, tvarová psychologie , vrcholu dosáhla ve 20. a 30. letech 20.st. Člověk podle kognitivistů není pasivní jedinec, který jen zpracovává informace a reaguje na ně, ale aktivně usiluje o jejich poznání Představitel Piaget ( 1896 – 1979 )  

Hlubinná psychologie ( PSYCHANALÝZA) Směr se snaží proniknout do hluboko uložených prožitků člověka , do jeho podvědomí Zakladatelem psychoanalýzy je psychiatr z Vídně S. Freud ( 1856 – 1939 ) Jung, Adler, Fromm

Humanistická psychologie Se orientuje na seberealizaci člověka Chápe člověka jako aktivního tvůrce své existence, jak člověk vnímá sám sebe jak prožívá to , co se kolem něj děje Sranger, Jaspers, Frankl žijící ve Vídni zdůrazňuje pojem seberealizace, každý člověk je zodpovědný za svůj život, je tvůrcem sebe sama, stále se rozvíjí

TRADIČNÍ PSYCHOLOGICKÉ SMĚRY:   BEHAVIORISMUS , HLUBINNÁ PSYCHOLOGIE Dívají se na člověka jako na bytost, jejíž psychika je určena (B) výchovou ( psychoanalýza) vrozenými pudy

MODERNÍ PSYCHOLOGICKÉ SMĚRY: KOGNITIVNÍ A HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE Studují lid. psychiku v její celistvosti a pohlížejí na člověka jako spolutvůrce vlastního osudu  

Literatura: GILLERNOVÁ, Ilona a kol. Psychologie pro střední školy [online]. [cit. 11.12.2012]. Dostupný na WWW: Ilona Gillernová, Miriam Malotínová