Odčítání zpaměti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
Advertisements

Sčítání a odčítání desetinných čísel
VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Dvojkový doplněk, BCD kód
Elektronická učebnice - I
Vlastnosti sčítání a odčítání
PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ
25.1 Písemné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
1 Opakování 5. ročníku Základní pojmy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Opakování 5. ročník Matematické operace
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Jednotky, desítky, stovky VY_32_INOVACE_06 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
(od jednotek odečítáme jednotky)
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
odčítání Pojmy menšenec, menšitel, rozdíl
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
72.1 Odčítání desetinných čísel
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
Operace s vektory Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
START PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 7 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO. VYPOČÍTEJ PŘÍKLAD A KLIKNI NA SPRÁVNÝ VÝSLEDEK.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_05 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Početní operace v oboru přirozených čísel
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Sčítání a odčítání v oboru do 1000 s přechodem Název sady:
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Číslo v digitálním archivu školy
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Písemné odčítání II..
VY_32_Inovace_ Písemné odčítání v oboru do 100
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_Inovace_ Sčítání a odčítání v oboru do 1000 bez přechodu
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Počítání do 100 procvičování II..
DESETINNÁ ČÍSLA.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Písemné násobení jednociferným činitelem
Číselné soustavy a kódy
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 6 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 6 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Sčítání a odčítání do 100 Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Ivana Pavlíčková Název: VY_32_INOVACE_19_Scitani a odcitani do.
Autor: Mgr. Monika Hřavová
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 6 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 7 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Písemné sčítání II..
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 5 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Název školy : ZŠ Pardubice - Spořilov
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 8 VYBER SI LIBOVOLNÉ POLÍČKO.
Procvičování matematických řádu Více informací na webu: emagister.proweb.cz
Transkript prezentace:

Odčítání zpaměti

7 000 – 4 000 = 3 000 menšenec menšitel rozdíl Připomeň si: Číslo, od kterého odčítáme, se nazývá menšenec. Číslo, které odčítáme, se nazývá menšitel. Výsledek se nazývá rozdíl. 7 000 – 4 000 = 3 000 menšenec menšitel rozdíl

Pozoruj rozdíly, příklady přečti: 8 – 5 = 3 80 – 50 = 30 800 – 500 = 300 8 000 – 5 000 = 3 000

Odčítáme vždy: Jednotky od jednotek 9 – 3 = 6 Desítky od desítek 90 – 30 = 60 Stovky od stovek 900 – 300 = 600 Tisíce od tisíců 9 000 – 3 000 = 6 000

Odčítej: 5 000 – 2 000 1 000 – 400 1 000 – 30 1 000 – 5 2 500 – 200 900 – 600 2 300 – 400 6 050 – 50 4 200 – 30 3 005 - 5 7 800 – 4 500 3 200 – 1 500 5 000 – 1 300 4 000 – 25 9 000 – 134 5 500 – 496 8 000 – 1 531 7 400 – 2 355 2 970 – 1 542 6 724 – 3 213

Připomeň si: Pořadí menšence a menšitele nelze zaměňovat! Menšence a menšitele nelze libovolně sdružovat! (500 – 300) – 100 = 100 500 – (300 – 100) = 300 Je-li menšitel nula, rozdíl je roven menšenci. 350 – 0 = 350