Číslo v digitálním archivu školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Advertisements

Číslo v digitálním archivu školy
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Elektronická učebnice - I
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Číslo v digitálním archivu školy
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_FY7_01 Sada DUM Fyzika 7 Předmět Fyzika Název materiálu Druhy pevných látek Anotace V prezentaci si žák procvičuje.
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_14 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluPodstatná jména Anotace AutorMgr. Andrea.
21.1 Malá násobilka - dělení
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_Aj_12 Sada DUMAnglický jazyk Předmět Anglický jazyk Název materiáluPředložky on, in, under, over, next to.
Číslo v digitálním archivu školy
Téma: Násobení desetinných čísel
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Násobilka 7 VY_32_INOVACE_091, 5. sada, M ANOTACE
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ6_05 Sada DUMČeský jazyk 6 PředmětČeský jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po S – význam vyjmenovaných.
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ6_20 Sada DUMČeský jazyk 6 PředmětČeský jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po Z – význam vyjmenovaných.
Autor výukového materiálu:
Násobilka 9 VY_32_INOVACE_093, 5. sada, M ANOTACE
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s dělením VY_42_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ6_15 Sada DUMČeský jazyk 6 PředmětČeský jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po L – opakování formou.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Násobilka 6 VY_32_INOVACE_089, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 2 VY_32_INOVACE_084, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 5 VY_32_INOVACE_088, 5. sada, M ANOTACE
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_12 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiáluDělení v oboru do 100 – hra na krále, dělení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_05 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Dělení se zbytkem Název sady: Matematika 3. ročník Číslo projektu:
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_14 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiáluNásobení a dělení v oboru do 100 Anotace Žáci.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_ INOVACE_ ICT_06 Sada DUMICT PředmětInformatika Název materiáluMS Word - opakování Anotace Velké opakování AutorMgr.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo v digitálním archivu školy
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo v digitálním archivu školy
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Číslo v digitálním archivu školy
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Písemné dělení dvojciferným dělitelem se zbytkem - zkrácený zápis
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_18_ Dělení se zbytkem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_M4_05
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Číslo v digitálním archivu školy VY_32_INOVACE_M6_16 Sada DUM Matematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Dělení se zbytkem v oboru do 100 Anotace Prezentace obsahuje postup při dělení se zbytkem – ukázky řešení příkladu, příklady na procvičování. Pomůcky: kostky nebo špejle Autor Mgr. Kateřina Fiedlerová Jazyk Český jazyk Datum vytvoření 04. 08. 2012 Očekávaný výstup Provádí jednoduché početní operace s přirozenými čísly Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělání – lehké mentální postižení Klíčová slova Dělení se zbytkem, dělenec, dělitel, zbytek Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák na 2. stupni speciální školy Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1102

Dělení se zbytkem v oboru do 100 6. ročník

Úkol: Žáci, dávejte pozor Úkol: Žáci, dávejte pozor! Spočítejte, kolik mrkví máte rozdělit třem králíkům.

Úkol: Rozdělte třem králíkům 10 mrkví. Řešení: 10 dělenec : 3 dělitel = 3 (zbytek 1) neúplný podíl Výsledek čteme: Deset děleno třemi se rovná tři, zbytek jedna. Pozor: Zbytek musí být vždy menší než dělitel! Zkouška: 3  3 + 1 = 10 Zápis zkoušky čteme: Třikrát tři se rovná devět, devět plus jedna se rovná deset. Pozor: Při zkoušce nesmíme zapomenout přičíst zbytek! Odpověď: Každý králík dostal 3 mrkve, 1 mrkev zůstala.

A nyní si dělení se zbytkem procvičíme v následujícím příkladu.

Úkol: Spočítejte, kolik míčů máte rozdělit mezi dvě děti!

Je správný počet míčů 10 ?   8 ? 7 ?  9 ? 

Úkol: Rozdělte dvěma dětem 9 míčů. Řešení (napiš na tabuli): Řekni výsledek. : = Napiš zkoušku: Přečti zápis zkoušky. Řekni a napiš odpověď:

Žákyně a žáci, nyní si budeme dělení se zbytkem procvičovat pomocí např. kuliček, kostiček nebo špejlí. Pomocí nich znázorněte neúplný podíl se zbytkem.

Ukázka řešení příkladu pomocí kuliček. 17 : 2 = ?

Znázorni neúplný podíl se zbytkem pomocí vybrané pomůcky (kostky, špejle): 9 : 2 15 : 4 35 : 4 10 : 4 13 : 3 11 : 8 27 : 5 8 : 5 18 : 4 20 : 7 19 : 6 7 : 3

Prameny – obrázkový materiál: Klipart Microsoft Office 2010 Vlastní archiv fotografií