Jiří Svoboda Gymnázium dr. A. Hrdličky v Humpolci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

Jazykový projekt pro děti z dětských domovů na území ČR
Výuka cizích jazyků technických předmětů
Informační centra Moravskoslezského kraje – pomocník na cestě k využití CT ve výuce Soutěžní přehlídka TOPík 2012 Využití ICT prostředků při bilingvní.
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Převádění jednotek rychlosti - fyzika Chalupníková Rita - ZŠ Slatiňany Metodické pokyny pro učitele Předmět: fyzika Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A1.
Elektrotechnika v hodinách anglického jazyka
NÁZEV ŠKOLY Gymnázium, Česká Lípa, Žitavská 2969, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU Digitalizace vzdělávání na.
Gymnázium a Jazyková škola Zlín
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ Program 4. krajského setkání metodiků Metoda CLIL a výuka odborného cizího jazyka 1.
Tasmánie – poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ449 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník1. ročník.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_161 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
What is it? Let´s play a game! ANOTACE Šablona:ICT AJ Tázací zájmeno WHAT přivlastňovací zájmena MY, YOUR Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_19_VIP.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: House Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-8 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_ Jazyk anglický TEMA: Free time – my hobbies.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_ Jazyk anglický TEMA: Free time – sports and.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Food - collocation Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-26 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Ročník:8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk (Anglický jazyk) Tematický okruh: Slovní zásoba Téma:Hudba (Music)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_USAOLD.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Začínáme s prvky CLILu. CLIL v učebnicích anglického jazyka  New Happy House O Dvoudílný kurz – 1. a 2. ročník O První díl neobsahuje čtení ani psaní.
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
SVĚTLANA HANUŠOVÁ NAĎA VOJTKOVÁ JIHLAVA Hlavní principy CLIL CLIL v zahraničí.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Relationships Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1 – 28 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes II Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-5 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Countable and uncountable nouns Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1 – 29 Šablona: II/2 Inovace a.
Angličtina: Henry VIII
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Dobrý kurz první pomoci
Angličtina: Martin Luther King
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
SEMINÁŘ Mgr. Karolina BOSTLOVÁ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ANGLICKÝ JAZYK ČLOVĚČE, NEZLOB SE !
VY_32_INOVACE_Spo_III 11 Text: U6B Kids
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
WH-QUESTIONS.
Travelling Kinds of transport you prefer and why (advantages, disadvantages…) Purposes for travelling (interesting places, learning languages…) Accomodation.
Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Transkript prezentace:

Jiří Svoboda Gymnázium dr. A. Hrdličky v Humpolci Fyzika ve formě CLIL

Co je CLIL? CLIL = Content and Language Integrated Learning vyučování nejazykového předmětu v cizím jazyce překlad obvyklého výkladu výklad fyziky rodilým mluvčím pomoc s výukou jazyků učení fyziky ještě jednou, tentokrát v aj výuka v cizím jazyce, která má komplexní cíle zlepšit komunikaci žáků v aj (Communication) naučit žáky odbornosti, např. fyziku (Content) zlepšit „kulturní rozhled“ žáků (Culture) zlepšit schopnost žáků myslet a učit se (Cognition)

Moje motivace pro CLIL Má dosavadní dráha v kostce nižší gymnázium přírodovědné předměty jsou ty nejvíc zajímavé vyšší gymnázium přírodovědné předměty jsou ty jediné zajímavé VŠ přírodovědné předměty jsou ty jediné, které mám narážím na jazykovou bariéru gymnázium I přírodovědec by měl angličtinou vládnout! Ale zkušenost nepředáš!

Co je CLIL pro mne? CLIL = Content and Language Integrated Learning vyučování nejazykového předmětu v cizím jazyce překlad obvyklého výkladu výklad fyziky rodilým mluvčím pomoc s výukou jazyků učení fyziky ještě jednou, tentokrát v aj výuka v cizím jazyce, která má komplexní cíle zlepšit komunikaci žáků v aj (Communication) naučit žáky odbornosti, např. fyziku (Content) zlepšit „kulturní rozhled“ žáků (Culture) zlepšit schopnost žáků myslet a učit se (Cognition) ukázat, že je angličtina užitečná i „přírodovědcům“

Moje zkušenost s CLIL doplňující studium angličtiny CLIL v různých tématech a podobách tercie 4 lekce práce a energie tepelné jevy zvukové jevy elektrický proud 1 pracovní list ke každé lekci mechanická práce globální oteplování frekvence a barva tónů zdroje energie

Příprava CLIL Co chci učit? Pomocí čeho to chci učit? téma hodiny Pomocí čeho to chci učit? Existuje k tématu nějaký zajímavý cizojazyčný materiál? Jak materiál využít? otevřené otázky, výběr... Komponuji hodinu...

1) Theoretical background. Complete the table 1:04-2:05. Complete the table using the words “high” and “low”. Příklad příprava 1:04-2:05. Complete the table using the words “high” and “low”. Veličina Translation to English Značka veličiny Značka jednotky Vztah k jiným veličinám frequency f ∙ = v wavelength λ λ = v / period s T = 1/ Instrument Frequency Pitch tuba flute viola string base

1:04-2:05. Complete the table using the words “high” and “low”. 1) Theoretical background. Complete the table Příklad 3:42- 7:00. I) Complete the labels of the axes and sentences explaining the movement of air molecules. II) How many cycles of an A440 go through in one second? III) What is the frequency of A440? IV) Can you play the same pitch with different instruments?

Hodnocení CLIL žáky Vzkazy učiteli Nechejte více času pro práci i následné diskuse. Zjednodušte angličtinu. Dejte nám slovníky. Bavilo mě to víc než klasická hodina. Nechci se o fyzice učit angličtinu.

Hodnocení CLIL učitelem CLIL je třeba zdůvodnit - žákům, kolegům, rodičům... Mínusy časová náročnost nemá-li žák angličtinu rád… Plus ožijí někteří obvykle nečinní žáci - změna stereotypu má-li žák angličtinu rád.. Další postřehy neosvědčily se: práce s „delším“ textem lekce CLIL na celých 45 min osvědčily se: videa, animace... lekce využívající přitažlivá témata – tóny X mechanická práce

Další zdroje info slovník + www.youtube.com Národní institut pro další vzdělávání British Council One Stop English coursera

Děkuji za pozornost Závěr: CLIL je nadějný přístup, ale záleží na způsobu podání...