Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Advertisements

IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Kvadratická funkce – vrchol paraboly
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Impresionismus Název školy
VY_32_INOVACE_020_Československo ve 30. letech Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_099_Členy v názvech Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ Svět kolem nás Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_02.
VY_32_INOVACE_017_České země na přelomu 19. a 20. století Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Předpoklady přechodu k průmyslové společnosti 18.stol. Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_114_Přechod k průmyslové společnosti.
Základní škola Čelákovice
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
První setkání Pravidla a zákony
Svět v poslední třetině 19. století
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
SSSR mezi světovými válkami I
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Československo ve 20. letech
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Svět po první světové válce
SSSR mezi světovými válkami
Reformace v západoevropských monarchiích
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
První setkání Pravidla a zákony
První setkání Pravidla a zákony
Plány na uspořádání světa po druhé světové válce
Český stát v habsburské monarchii – Nástup Habsburků na český trůn
Poznáte, které místo je schováno v puzzle?
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_47
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_26
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
ZELENÁ BARVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Najdi dva stejné obrázky
Výsledky husitské revoluce a její význam
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
České země za 1. světové války II
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Základní škola Čelákovice
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 2_67
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Státní symboly státní znak velký a malý státní vlajka státní hymna
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Domino 1−10 Obrázkové domino se skládá z kartiček, na jejichž levé polovině je napsáno číslo a na pravé polovině je určitý počet stejných obrázků. Hru.
Na které písmenko začíná obrázek?
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rozvoj vědy a změny ve společnosti – konec 17. a 18. století
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
Název materiálu: Impresionismus
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století) VY_32_INOVACE_015_Impresionismus Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století) Základní škola Čelákovice Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

(francouzské malířství na konci 19. století) Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století) Autor: Mgr. František Šturma Vytvořeno: 14. 9. 2011 Stupeň a typ vzdělávání: II. stupeň ZŠ – 9. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Téma: Kultura a umění na přelomu 19. a 20. století Anotace: Prezentace představuje hlavní osobnosti francouzského malířství, kteří tvořili ve stylu impresionismu, a názorné ukázky z jejich nejvýznamnějších děl. Druh učebního materiálu: prezentace Očekávaný výstup: Žáci charakterizují umělecký styl impresionismu, jmenují významné představitel francouzského impresionismu a přiřadí k nim některá umělecká díla.

Impresionismus malířský styl vzniklý ve Francii v poslední třetině 19. stol. označení podle obrazu C. Moneta Impresion, soleil levant (Dojem, východ slunce) z roku 1879 znaky: snaha umělců osvobodit se od potemnělých barev ateliérové malby plochy a linie se ztrácejí, jsou rozloženy do bodů, které před očima pozorovatele mění v novou jednotu představitelé: C. Monet É. Manet E. Degas A. Renoir

Imprese – východ slunce Claude Monet (1840 – 1926) Imprese – východ slunce (1874)

Édouard Manet (1832 – 1883) Nádraží Saint-Lazare (1873)

Snídaně v trávě (1863)

Edgar Degas (1834 – 1917) Tanečnice v růžovém

Auguste Renoir (1841 – 1919)

Snídaně veslařů (1881)

Otázky a úkoly 1. Kde vznikl impresionismus a jak získal svůj název? 2. Charakterizujte umělecký styl impresionismu. 3. Jmenujte některé představitele francouzského impresionismu a jejich díla. 4. Poznáte autory těchto obrazů?

Použité obrázky: Soubor:Claude_Monet,_Impression,_soleil_levant,_1872.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-04-13]. Dostupné z WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Claude_Monet,_Impression,_soleil_levant,_1872.jpg>. Soubor:Claude_Monet_1899_Nadar.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-04-13]. Dostupné z WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Claude_Monet_1899_Nadar.jpg>. Soubor:Édouard_Manet.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-04-13]. Dostupné z WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Édouard_Manet.jpg>.   http://cs.wikipedia.org/wiki/Édouard_Manet>. File:Edouard_Manet_049.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-04-13]. Dostupné z WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Edouard_Manet_049.jpg>. Soubor:Edgar_Germain_Hilaire_Degas_061.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-04-13]. Dostupné z WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Edgar_Germain_Hilaire_Degas_061.jpg>. Soubor:Edgar_Germain_Hilaire_Degas_069.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-04-13]. Dostupné z WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Edgar_Germain_Hilaire_Degas_069.jpg>.

Soubor:Pierre-Auguste_Renoir Soubor:Pierre-Auguste_Renoir. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-04-13]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Pierre-Auguste_Renoir>.   Soubor:Pierre-Auguste_Renoir_094.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-04-13]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pierre-Auguste_Renoir_094.jpg Soubor:RenoirCanoist.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-04-13]. Dostupné z WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:RenoirCanoist.jpg>.  Text: Mgr. František Šturma Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.